• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Ziggo Start XXL: upgrade naar 100Mbit/s (met prijsverhoging)


#31
Geen losse smartcards meer uitgeven.
Na enige tijd defecte smartcards niet meer vervangen.
Uiteindelijk zijn de oud Ziggo klanten zover in de minderheid dat je alles kan gelijktrekken.
Je slaat de spijker op zijn kop Johnny54, het is te triest voor woorden zo een bedrijfsbeleid.
Ik zal mijn smartcards maar koesteren zodat ze niet defect zullen raken, garantie tot de deur. ;)
 
#32
Nou, toch, er wordt zo ge******* op oud Upc en dat alles wat fout was bij hun lag, maar das niet de hele waarheid. De prijzen bij oud Upc lagen lager, jahaa ondanks het betere koopsyteem wat Ziggo had. Helaas is net dat ene punt, het duur zijn (onderaan de streep), van oud Ziggo overgenomen. Worst of both worlds, als je tegen huur bent (ik zelf niet).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
#33
...
Natuurlijk is er zoiets als multicast, waarbij de stream in 1 keer over het hele netwerk kan worden verstuurd, maar dat kan je niet voor alle TV zenders doen.
...
Kan je uitleggen waarom dat niet voor alle zenders kan? Juist voor de lineare zenders lijkt multicast mij de juiste manier. Alleen voor zenders die nauwlijks bekeken worden zou het wellicht uit kunen om ze toch unicast te streamen, maar dat kantelpunt is snel genoeg berekend. In elk geval zat voorheen (weet niet hoe het nu is) bij KPN die TV-ip op een ander vlan en dus kennelijk apart behandeld in de backbone.

On-demand moet per definitie unicast, het lijkt me dat de capaciteitsproblemen dan ook in die hoek zitten.
 
#34
15-10-2018 UPDATE: Ziggo Start XXL: upgrade naar 100Mbit/s is weer af te nemen.

Onderstaand van de Ziggo Community:


Heb jij net dat beetje extra in je Internet Start pakket nodig? Maar vind je de overstap qua extra snelheid en kosten naar het Internet Complete pakket net wat te gortig? Dan is Ziggo Start XXL ideaal voor jou. Met het Ziggo Start XXL pakket krijg je 100Mbit/s in plaats van 40Mbit/s voor slechts €4,95 per maand extra. De uploadsnelheid van dit pakket is 10Mbit/s in plaats van 4Mbit/s. De voorwaarden op een rijtje:[/s]
  • Dit pakket is alleen beschikbaar voor bestaande klanten met een Internet Start & TV Start (met mediabox) abonnement. Het geldt dus niet voor klanten met een Internet Start en TV Start abonnement met een CI+ module.
  • Het pakket geldt voor bovenstaande klanten met of zonder telefonie in hun Start pakket.
  • Het pakket is maandelijks opzegbaar.
  • Je kan gebruikmaken van deze actie tot en met 31 december 2018.
  • Ziggo Start XXL kost €4,95 per maand extra. Deze kosten komen dus bovenop je huidige Start abonnement.

Heb je interesse in dit pakket? Laat het dan hier weten. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Bron (Ziggo Community): https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ziggo-start-xxl-upgrade-naar-100mbit-s-31308/index1.html
 
#35
Als je een oud Ziggo abonnement hebt zoals Alles-in-1-Basis moet je eerst overstappen naar Start om Ziggo Start XXL aan te kunnen vragen. Je krijgt dan verplicht een Mediabox die je eigenlijk niet nodig hebt want je hebt al eigen apparatuur. Maar goed dat is dan eenmaal zo bij dit pakket. Echter wordt er ook nog eens € 19,95 activatiekosten in rekening gebracht omdat je een (verplichte) Mediabox krijgt thuisgestuurd. :o Bij Complete en Max zijn de activatiekosten gratis. Als Ziggo graag wil dat klanten overstappen van een oud Ziggo abonnement naar de nieuwe abonnementen moeten ze vooral kosten hiervoor in rekening brengen. :-\ Ik ga voorlopig niks veranderen aan mijn oude Ziggo Basis abonnement. >:D
 
Laatst bewerkt:
#36
had tv/internet start met cam module, via ziggo.nl/chat upgrade gedaan geen activatie kosten; totale kosten upgrade 4,95, o ja na 15 minuten had ik de snelheid, box onderweg die ga ik niet gebruike je kan gewoon je eigen cam nog gebruiken heb je echter cam module in bruikleen dan moet je die terug sturen.
 
#37
Hmmm, ik zit nog met een zakelijk abonnement (250/40mbit) maar heb de snelheid niet meer nodig. Het is zo jammer dat ik mijn huidige opties (6 kaarten met CI+) kwijt raak als ik zou overstappen naar dit abonnement.
 
#38
Nee, maar wel op de backbone. Als er 1.000.000 klanten via iptv kijken dan moet de achterliggende infra dat wel aankunnen.
Natuurlijk is er zoiets als multicast, waarbij de stream in 1 keer over het hele netwerk kan worden verstuurd, maar dat kan je niet voor alle TV zenders doen.
Waarom denk je dat de HD zenders nogsteeds niet overal bij KPN en Telfort op 1 t/m 9 zitten? Omdat er nu heel veel mensen geen idee hebben dat ze naar een lage kwaliteitsstream kijken. Veel mensen kiezen automatisch voor kanaal 1 ipv 701. Dat komt KPN wel goed uit, want die bandbreedte kunnen ze goed gebruiken.
Zou dat de reden zijn ja? Nog nooit zo bekeken eigenlijk. Bij mijn pa (Telfort glas) beginnen de HD zenders sinds een paar weken eindelijk vanaf kanaal 1.
En die keek trouwens voorheen ook op de niet HD zenders totdat het mij opviel dat het beeld niet zo geweldig was.
 
#40
Ik heb nog een oud alles in 1 basispakket 50/5

Kreeg deze mail vandaag:


Uw pakket verandert. Kijkt u even mee?

Beste mevrouw, meneer,

We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat pakketten op. Kijkt u mee wat er voor u verandert?

Uit ons opgefriste aanbod kozen we alvast een passend pakket. Daarvoor keken we goed naar wat u nu heeft. Dit pakket lijkt er het meeste op: Internet Start XL en TV Start.
We zetten even op een rij wat er voor u verandert:

Televisie
• Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
Internet
• Downloaden gaat nu sneller: van 50 Mbps naar 100 Mbps.
• Ook de uploadsnelheid gaat omhoog: van 5 Mbps naar 10 Mbps.
Bellen
• Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
Prijs
• De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 4,50.
Liever iets anders?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 29 december 2018 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo wijzigt u uw pakket. Elke maand als u wilt. Of bel gratis 1200 vanaf een telefoonlijn van Ziggo of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.

Fijne dag,

Robin Clements
Directeur Klantenservice