• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Wat is laatste SW versie @Smit CI+ 1.3 / Problemen


#1
Wat is de laatste softwareversie van de @smit CI+ 1.3 module. Is dat 5.2.1.9 ?

We constateren (vermoeden dat dat de oorzaak is) dat bij gebruik van deze CI+ module op een Sony KD-??XE7096 TV na 1 minuut of zo AAN staan diverse toetsen van de afstandsbediening niet meer werken (bv. Vorig kanaal, Sleep, TitleList, Digital/Analog, Youtube, NetFlix). Komt u dat bekend voor? Zou een Quantis beter werken? Iemand ervaring met die combinatie?

Sony TV's zonder (deze) CI+ module lijken prima te werken....
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
N

NetJak

Forum Member
#2
Uiteindelijk lijkt het er op (met de nodige slagen om de arm) dat het ook niet aan de CI+ module ligt, maar aan de Smartcard in de module. Na deze omgewisseld te hebben met een andere smartcard zijn tot nu toe alle problemen weg. De "defecte" smartcard werkt wel prima in een oude SetTopBox van een andere TV.

Je gelooft het toch niet, dat een "defecte" smartcard invloed heeft op de werking van de afstandsbediening.....
 
#4
Wat Johnny54 zegt: als het een contact probleem is dan de smartcard er (een paar keer) uit- en inschuiven helpt inderdaad heel vaak.

Maar bij mij niet altijd of voor langere tijd en dan haal ik de smartcard er uit, leg die op een vlakke en harde ondergrond, en met een schoon gummetje maak ik de contacten van de chip schoon.

Je ziet het oppervlak weer schoon worden. Maak het niet te dol. Even met een tissue restjes gum weghalen en de smartcard weer in de houder schuiven.
 
Topicstarter
Topicstarter
N

NetJak

Forum Member
#6
Het bleek nog iets ingewikkelder: Ik had 2 dingen gedaan: De rode knop (On Demand) uitgeschakeld in het Options menu, bij CA/CI module. Dat leek aanvankelijk te werken, maar het probleem kwam toch terug. Toen de smartcard gewisseld en het probleem was opgelost.
Toen ik vandaag de rode knop van Ziggo On Demand weer AAN schakelde was het probleem terug. Toen ik hem weer UIT schakelde was het probleem weer weg. Uiteindelijk lijkt het hier dus de combinatie van Rode knop UIT met een goede smartcard de oplossing te zijn geweest...