• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Sony KDL-40RE450 af en toe deels negatief beeld


#1
Geacht Forum,
hier onder quotes uit het Sony Gebruikersforum waar wij met ons probleem op dit moment niet mee verder komen.
Sinds 31 maart dit jaar hebben wij de Sony KDL-40RE450 maar het beeld doet af en toe raar

Het komt op verschillende zenders voor. Het beeld wordt daar dan zeer kort negatief. Helaas is dat steeds toevallig en niet te reproduceren.
Het Ziggo-signaal naar de tv loopt via de coax-kabel van de splitter achter op de hd-recorder.

Ons tv toestel is inmiddels vervangen door de leverancier maar helaas!

De negatieve plekken c.q. het hele beeld, blijven doorgaan dus het ligt n.m.m. niet aan de tv.
Het signaal (via kabel) gaat van de Ziggostekker naar de Humax HD (5200C) recorder en op de 'IN' van de recorder heb ik een T-splitsing geplaatst en daar zit ook de coaxkabel aan naar de tv.
Ziggo gecertificeerde stekkers e.d. gebruikt.
Wat al geprobeerd:
1. signaalkabel rechtstreeks koppelen met de kabel van signaaldoos naar de tv
2. Ziggo signaalkabel bij de recorder in 'IN' en de 'OUT'-kabel naar de tv. TV geeft dan alleen beeld als de recorder OOK aanstaat (ongewenst)
3. Stekkers en bussen gevoeld of die strakker kunnen (en gedaan)
4. Kijken naar wat er is opgenomen gaat via een hdmi-kabel

Monteur van Ziggo is ook geweest.
Hij heeft:
- voor de zekerheid alle stekkers en kabels vervangen
- alles doorgemeten (alles top)
- een versterker geplaatst waar de lijn het huis binnenkomt
- signaalniveau is nu 91 en kwaliteit 100

Het probleem van het negatieve beeld wordt alleen maar erger met de tijd. Nu is het als het (nu frequenter) voorkomt steeds het gehele beeld wat raar doet.

Wie kan ons van dit probleem af helpen?
 
#2
Zijn mogelijke stoorzenders als DECT telefoon etc. al uitgesloten. Je kan ook storingen krijgen door allerlei apparaten (koelkast etc.) waarbij de ontstoor hardware niet meer goed werkt.

Zijn de problemen er ook als je kijkt via de Humax?, of alleen als je naar zenders via TV kijkt?
Word er gebruik gemaakt van een CI+ module, of gaat het over de vrij te ontvangen digitale zenders?

Is er bij instellen van de TV gekozen voor Nederland / Nederlands?
Kan je bij het instellen van de TV kiezen voor Ziggo?
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Harry07

Forum Member
#4
Even in het kort:
- DECT telefoon: staat er 5 meter vandaan
- Koelkast: staat er 7 meter vandaan en is net nieuw
- We kijken eigenlijk nooit via de Humax omdat de kwaliteit dan net ff iets minder is
- we heben de storing wel een keer teruggezien op een op de Humax opgenomen programma
- CI+: ja
- instellen van de TV gekozen voor Nederland / Nederlands?: ja
- instellen van de TV kiezen voor Ziggo?: staat ie op

- laatste software op/van de TV: is geladen
- geen wifi gebruik met de tv (LNA niet aanwezig)
- vorige Sony tv (8 jaar oud) had nergens last van
 
Laatst bewerkt:
#7
Klein kansje dat met de CI+ module te maken heeft. Is die al eens gewisseld?

Al eens gespeeld met de instellingen van de zogenaamde beeldverbeteringsinstellingen? Bv ruisonderdrukking o.i.d.
Deze zijn bedoelt voor analoge TV en geven bij digitale TV vaak verslechtering van het beeld en soms andere problemen.

- we heben de storing wel een keer teruggezien op een op de Humax opgenomen programma
Was na terugspoelen en opnieuw kijken de storing op hetzelfde gedeelte?
Ja, dan was het een storing in het signaal dat het veroorzaakt heeft.
Nee, dan lag het aan de TV.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Harry07

Forum Member
#9
Update 12 augustus 2018
hdmi naar rgb zetten: gaat bij die van ons niet (niet te vinden)
CI+ module: is nieuw gekocht omdat het toestel met de oude alleen NPO zenders doorgaf.
Ruisonderdrukking: staat uit

We worden er helaas een beetje moedeloos van :(
De storing blijft maar doorgaan. Wij hebben ook een avond via de Humax recorder gekeken en ook daar is nog steeds de storing te zien. Hebben het zelfs van de week weer op kunnen nemen.
Morgen bellen wij Ziggo maar weer maaar hebben twijfels of ze het op kunnen lossen :-\