• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Storingen / Blokjes tijdens gebruik WiFi + KDL-43W755C


#1
Beste forum lezers,

Mijn ouders hebben twee jaar geleden bij de mediamarkt een Sony TV (KDL-43W805C) gekocht. Tijdens gebruik van WiFi, maar ook als de HandSet gebeld wordt, dan geeft de TV vreselijke verstoring in het beeld. De TV gebruikt een CI+ module. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Zie deze youtube.

Er is al van alles aan gedaan zoals:
  • Nieuw moederbord in de TV + Updates,
  • Nieuw bekabeling in het hele huis en nagekeken door Ziggo,
  • Laatste software op de TV,
Verder is de signaalsterkte prima in orde alsmede de kwaliteit van dit signaal (althans wat de TV rapporteert).
De TV zelf wordt over het algemeen heel positief beoordeelt en ik kan niets vinden van gebruikers die er slechte of slechtere ervaringen mee hebben gehad.

De verstoringen zijn soms ernstiger dan anders. Nu op dit moment is de digitale TV mode onbruikbaar. Mijn ouders schakelen uit frustratie maar terug naar analoge TV mode waarbij het probleem zich niet voordoet. Zij maken zich zorgen met de aankondiging dat analoge tv gaat verdwijnen. De TV is maar 2 jaar oud en zal dus in analoge mode binnen afzienbare tijd niet meer te gebruiken zijn. Dit is eigenlijk onacceptabel zeker omdat de TV nog nooit goed is geweest icm digitale televisie.

Ook is de TV UPC / Ziggo gecertificeerd. Mijn ouders overwegen om bij Ziggo weg te gaan en hiervoor KPN in de plaats te nemen. Het nadeel voor hun is dan wel de bekabeling / en de decoder maar ze moeten wel wat gaan doen.

Hebben jullie een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
H
#3
Omdat we vinden dat dit gewoon moet werken zonder. Bij KPN kan het niet anders. Als Ziggo CI+ fail is en Ziggo Mediabox Ok dan is voor ons heel Ziggo Fail. Zeker gezien de eindeloze touwtrekkerij die we al achter de rug hebben. Ziggo is al 4 keer geweest en dan hadden ze dit zelf ook al een keer kunnen checken door een mediabox mee te nemen. Waarom moeten mensen van 80 dit bedenken en niet Ziggo zelf? Maar inderdaad het is een optie. Deze reactie zecht meer over het gevoel wat mijn ouders inmiddels hebben.
 
#4
Heb je wifi vd tv uhitgescbhakeld, en of de hele tv uberbhaupt al uit je netwerk gehaald? Want op die manier zou die verstoring ook binnen kunnen komen, denkt mijn boerenverstand. Verder kan je andere router proberen,en tenslotte andere tv kopen.
 
Topicstarter
Topicstarter
H
#6
Heb je wifi vd tv uhitgescbhakeld, en of de hele tv uberbhaupt al uit je netwerk gehaald? Want op die manier zou die verstoring ook binnen kunnen komen, denkt mijn boerenverstand. Verder kan je andere router proberen,en tenslotte andere tv kopen.
Inderdaad de Wifi van de TV staat uit. Dat hebben we heel lang geleden al zo ingesteld. Hoe bedoel je andere router? De huidige router in bridgemode zetten en er een andere router achterzetten op een vrije lan poort? Werkt telefonie dan nog wel?
 
#8
Beste forum lezers,

Mijn ouders hebben twee jaar geleden bij de mediamarkt een Sony TV (KDL-43W805C) gekocht. Tijdens gebruik van WiFi, maar ook als de HandSet gebeld wordt, dan geeft de TV vreselijke verstoring in het beeld. De TV gebruikt een CI+ module. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Zie deze youtube.

Er is al van alles aan gedaan zoals:
  • Nieuw moederbord in de TV + Updates,
  • Nieuw bekabeling in het hele huis en nagekeken door Ziggo,
  • Laatste software op de TV,
Verder is de signaalsterkte prima in orde alsmede de kwaliteit van dit signaal (althans wat de TV rapporteert).
De TV zelf wordt over het algemeen heel positief beoordeelt en ik kan niets vinden van gebruikers die er slechte of slechtere ervaringen mee hebben gehad.

De verstoringen zijn soms ernstiger dan anders. Nu op dit moment is de digitale TV mode onbruikbaar. Mijn ouders schakelen uit frustratie maar terug naar analoge TV mode waarbij het probleem zich niet voordoet. Zij maken zich zorgen met de aankondiging dat analoge tv gaat verdwijnen. De TV is maar 2 jaar oud en zal dus in analoge mode binnen afzienbare tijd niet meer te gebruiken zijn. Dit is eigenlijk onacceptabel zeker omdat de TV nog nooit goed is geweest icm digitale televisie.

Ook is de TV UPC / Ziggo gecertificeerd. Mijn ouders overwegen om bij Ziggo weg te gaan en hiervoor KPN in de plaats te nemen. Het nadeel voor hun is dan wel de bekabeling / en de decoder maar ze moeten wel wat gaan doen.

Hebben jullie een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Als ik het zo lees, dan zou ik zeggen dat de tuner niet goed is of toch de bekabeling. Een van beide heeft last van instraling van de wifi. Je zegt dat er al eens een monteur is geweest. Stuur even een pb met hun postcode, huisnummer en ter controle geboortedatum van de contractant. Dan pak ik de bon er even bij. Ik weet niet of jij thuis een Mediabox hebt staan van ons maar anders zou je die even kunnen aansluiten op de tv en testen. Werkt dat goed dan weet je zeker dat het niet de bekabeling is maar de tuner van de tv.

Groet,

Mirsad van Ziggo
 
#9
Storing bij Wi-Fi en Handset (Dect telefoon?) gebruik.
Dan denk ik dat mogelijk modem en basisstation telefoon te dicht bij de TV staan, of TV is slecht afgeschermd tegen instraling van signalen.
Misschien een probleem dat retoursignaal niet genoeg gescheiden is van het binnenkomende signaal.