• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Inlogproblemen bij Ziggo


Ben al te lang klant van @home/Ziggo om te weten dat niet alles direct goed gaat.
Ziggo en Vodafone derhalve niet gekoppeld.
(Nog afgezien van het veiligheidsrisico, 2 accounts met identiek wachtwoord.)
 
Ik heb mijn Vodafone accounts expres niet gekoppeld.
Heb 6 van die accounts en dat lijkt mij een te groot risico :)
Exact mijn argument. Ik heb er geen 6 hier in huis, maar 2 lijkt me ook al een te hoog risico.
 
Exact mijn argument. Ik heb er geen 6 hier in huis, maar 2 lijkt me ook al een te hoog risico.
Het zijn er bij mij eigenlijk maar 2 maar kreeg voor het gemak wel 6 klantnummers.....
En volgens Vodafone kunnen de 4 “foute” niet verwijderd worden.
Dus die basis is voor mij al te zwak om maar aan samenvoegen met Ziggo te denken.
En daarbij, ik wil juist overal verschillende wachtwoorden gebruiken.
 
We hebben, inmiddels al weer lang geleden, toen het nog UPC heette ook zoiets gehad. Toen ging het dacht ik om het koppelen van Mijn UPC om maar één inlognaam en één wachtwoord te onthouden. Nergens voor nodig overwoog ik toen, nooit spijt van gehad gezien het eindeloze gezanik wat ik daarna observeerde. En waar ik dus geen last van had.
 
@Webcare Ziggo
Helaas. Er verschijnt weer gewoon:

Bekijk bijlage 21104

Overigens verscheen bovenstaande weer op vodafone.nl terwijl ik begon op ziggo.nl!
Dat moet dan toch een duidelijke aanwijzing zijn voor de oorzaak van het probleem? Waarom heeft een klik op 'Mijn Ziggo' telkens tot gevolg dat ik naar Vodafone.nl wordt gebonjourd?
Als dat een third party cookie is, geef dan aan welk domein verantwoordelijk is voor dat cookie. Dan wis ik naast de cookies van Ziggo én Vodafone bij een volgende poging ook de cookie(s) van dat domein. Maar het is onzin om van me te verlangen dan maar alle cookies op m'n PC te verwijderen.
Hier zit ik nu ook in zo'n eindeloze loop: dit scherm brengt me naar een inlogscherm en dan weer terug naar dit scherm. Diverse browsers geprobeerd, lukt met geen van allen.
 
Ik vond vandaag een stuk hoe het blokkeren van derde partij cookies in Safari werkt. En nu snap ik ook waarom dit bij Safari geen inlog problemen bij Ziggo geeft.

Vroeger heette die optie in Safari "derde partij cookies blokkeren", maar tegenwoordig heet die optie "Volgen door andere sites blokkeren". Dit zou hetzelfde moeten zijn volgens sommigen, maar er blijkt een klein verschil in te zitten. (Zie deze link voor info)

3e partij cookies worden nog wel doorgelaten, maar na 24 uur vervallen ze gewoon. Dit is juist bedoeld on inlog problemen als bij Ziggo te voorkomen. Kortdurende tracking blijft dus nog wel mogelijk.

Ik kwam op dit artikel omdat dit blad deze week een stuk schreef over het stoppen van derde partij cookies door Facebook. (link) En Facebook overstapt op een truck om mensen toch via eerste partij cookies te volgen.
 
Bij Firefox en aanverwanten heb ik wel heel consequent zogenaamde 'supercookies' en 'serviceworkers' (ook een soort cookies) uitgeschakeld, ik weet niet of het daaraan ligt. Bij Chrome kom ik niet verder dan incognito browsen maar ook dan werkte het dus niet.

Ook nu lukt het niet met Waterfox, uiteraard wel in private browsing modus.