C
coyote
Hallo,
Sinds enige dagen ben ik weer Ziggo klant voor TV, postcode gebied 2496 (Ypenburg).
Ik heb in de meterkast de kabel uit de aansluiting van de oude provider gehaald en op het Ziggo AOP aangesloten. De televisies opnieuw ingesteld en de CI+ modules die ik had ontvangen van Ziggo geplaatst.
Half uurtje gewacht.. En alles leek voor elkaar: TV's functioneren.
Echter op sommige kanalen (ergste op NET5) heb ik erge storing op beide TV's: blokjes in beeld, beeld ververst maar gedeeltelijk.
Televisies zijn van Pana (2016) en Samsung (2017), bekabeling is Hirschmann:
AOB -> Hirschmann splitter met f-conn. -> Wandcontactdozen Hirschmann -> Aansluitkabels -> TV's
Geen versterker, lengte kabel tussen meterkast splitter en wandcontactdozen zo'n 8-10 meter.
Installatie werkte tot verleden week naar behoren, maar is wel zo'n 20 jaar oud.
Kan het Ziggo singaal wat zwakker zijn zodat er nu wel een versterker nodig is. Kent iemand andere oorzaken, eventueel suggesties.
Alvast dank.
Sinds enige dagen ben ik weer Ziggo klant voor TV, postcode gebied 2496 (Ypenburg).
Ik heb in de meterkast de kabel uit de aansluiting van de oude provider gehaald en op het Ziggo AOP aangesloten. De televisies opnieuw ingesteld en de CI+ modules die ik had ontvangen van Ziggo geplaatst.
Half uurtje gewacht.. En alles leek voor elkaar: TV's functioneren.
Echter op sommige kanalen (ergste op NET5) heb ik erge storing op beide TV's: blokjes in beeld, beeld ververst maar gedeeltelijk.
Televisies zijn van Pana (2016) en Samsung (2017), bekabeling is Hirschmann:
AOB -> Hirschmann splitter met f-conn. -> Wandcontactdozen Hirschmann -> Aansluitkabels -> TV's
Geen versterker, lengte kabel tussen meterkast splitter en wandcontactdozen zo'n 8-10 meter.
Installatie werkte tot verleden week naar behoren, maar is wel zo'n 20 jaar oud.
Kan het Ziggo singaal wat zwakker zijn zodat er nu wel een versterker nodig is. Kent iemand andere oorzaken, eventueel suggesties.
Alvast dank.