• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vooruit facturatie fUPC

De overheid doet uitkeringen zoals huur en zorg toeslag altijd vooraf.
Ook pensioenfondsen en de AOW betalen uit vooraf.
Meestal is dit rond de 21 van de maand.
Ik moet zeggen keurig.

Rond de 21e krijg je toch je uitkering van de lopende maand?
En echt niet voor de volgende maand.
Ok, je krijgt 1 week vooruit maar de andere 3 is achteraf.
Huur- en zorgtoeslag heb ik geen weet van.
 
Rond de 21e krijg je toch je uitkering van de lopende maand?
En echt niet voor de volgende maand.
Ok, je krijgt 1 week vooruit maar de andere 3 is achteraf.
Huur- en zorgtoeslag heb ik geen weet van.

Jullie hebben gelijk wat betreft AOW en pensioen.
Huur en zorg toeslag worden wel vooruit betaald.

Als ik zeg de 18e, wordt er op de 18 afgeschreven.
Factuurdatum 15 mei 2018
Vervaldatum 18 mei 2018
Uw betalingen ontvangen voor 8 mei zijn op deze factuur verwerkt.
Dit bedrag wordt rond 18 mei 2018 afgeschreven van uw rekening.
Pakket 1 juni t/m 30 juni
 
@coco

Ik heb n.a.v. je eerdere post van vanmorgen de website van de Belastingdienst geraadpleegd.
Toeslagen van de overheid, zoals huur- en zorgtoeslag, worden inderdaad rond de 20e voor de komende maand uitbetaald aan de rechthebbenden. Op dat punt had je gelijk, maar ik vind wel dat het een kromme vergelijking blijft om uitbetalingen van de overheid aan uitkeringsgerechtigden te vergelijken met betalingen van maandfacturen aan een particulier bedrijf als Ziggo.
Mijn insteek van kritiek blijft de tweesporen methodiek van Ziggo hoe zij omgaan met de facturatie aan hun klanten.
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat je kritiek hebt op een afschrijvingsdatum van de 18e voor nog te leveren diensten voor de komende maand en je dat liever een week later zou hebben.
 
Oplossing:
Incasso blokkeren, krijg je na een paar dagen een herrinering. Dan heb je nog 14 dagen om (kosteloos) te betalen. Weet alleen niet of Ziggo moeilijk gaat doen op een gegeven moment.

Ze moeten elke klant gelijk behandelen!
 
@bert1984

Dat kan in de praktijk ook wel eens verkeerd uitpakken bij klanten, die momenteel (nog) niet vooruit betalen. In maart heb ik ook de door Ziggo ingeplande incasso geblokkeerd en de factuur vervolgens 2 weken later via iDeal betaald, maar in april kreeg ik als gevolg van die actie zowel de maand april als mei in 1 factuur gepresenteerd. Meer dan een excuus van Webcare dat dit niet had gemogen, heb ik nadien niet ontvangen. En vanaf mei heb ik het maar gelaten voor wat het nu is.
 
Laatst bewerkt:
Ziggo wil twee dingen:
  1. Vooraf betalen.
  2. Gespreide incasso.
  1. Bij vooraf betalen is er, mijn inziens, een grens hoe vroeg je in de betaalmaand moet gaan betalen.
    Hier leg ik die grens op de laatste week van de betaalmaand.
    Op 1 juli al betalen voor de maand augustus gaat mij te ver. Dat wordt de laatste week van juli.
  2. Bij de incasso lukt dat dus niet echt maar het verzenden van de facturen kan wel meer gespreid.
    Dan zit je wel met de variabele kosten. Die mogen weer niet te lang blijven hangen in het systeem.
    In september klagen over de variabele kosten van juli bijvoorbeeld.
    De verzending wordt dan ongeveer op de helft van de maand.
Just my 2 cents
 
@Zeeburgia,

Heb ik ook eens gehad, echter moet je gewoon betalen wat je schuldig bent, en niet wat ze facturen.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing:
Incasso blokkeren, krijg je na een paar dagen een herrinering. Dan heb je nog 14 dagen om (kosteloos) te betalen. Weet alleen niet of Ziggo moeilijk gaat doen op een gegeven moment.

Ze zullen vast wel een keer moeilijk doen. Kijk b.v. eens naar de betalingstarieven van de ABN-Amro. En wel pagina 2 onder het kopje SEPA incasso.
De ontvanger (ziggo in dit geval) betaalt 10 cent per overboeking. Maar bij een geweigerde incasso of een terug geboekte incasso, betalen ze 40 cent, terwijl ze er niets wijzer van worden. En het kost hun nog de extra herinneringsbrief.
 
Laatst bewerkt:
Zulen er zoveel klanten zijn die storneren of blokkeren?

Die paar euro per maand die het wellicht kost, zal dat de moeite zijn voor Ziggo?
En hoe alles nu geregeld is, is het maar de vraag of Ziggo het (tot zo diep) door hebben.
Valt op de grote hoop deze kosten vermoed ik
 
Ik zal ook nog even een duit in het zakje doen...

Als fZiggo klant ziet mijn factuur er als volgt uit en betaal ik dus vooruit:
factuurdatum 25 juni 2018
vervaldatum 29 juni 2018

pakket 1 juli t/m 31 juli

verbruik t/m 30 juni

Zelfs de gebruikerskosten worden voor de komende 6 dagen (25-6 t/m 30-6) vooruit betaald ;)

Ik heb dan ook heel veel gebeld op 29 juni....

pvd
 
Terug
Bovenaan