• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

netwerk werkt niet


jobo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2018
Berichten
8
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
hallo, ik werk met windows 10, heb steeds via verkenner/netwerk mijn pc met de gedeelde map en de pc van mijn ega kunnen zien met de gedeelde mappen en mijn gedeelde printer, ik kon dus ook in haar mappen en zij kon via haar pc, met ook windows 10 in mijn gedeelde mappen, zij kan dit nu nog steeds, ook printen vanaf haar pc, maar ik zie alleen staan via de verkenner/netwerk, zie

ik heb al vanalles geprobeerd , maar het lukt me niet meer om mijn pc en haar pc met de gedeelde mappen te zien, wat te doen ??
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
471
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Oorzaak hiervan is dat sommige services niet gestart zijn. Zet de services die je hieronder kan vinden (sommigen kunnen ontbreken) op automatisch starten en start ze.

Open the services menu by clicking start and then clicking RUN and typing 'services.msc' and pressing enter.


Look for the following services in the list:

· DNS Client
· Function Discovery Provider Host
· Function Discovery Resource Publication
· Peer Networking Grouping
· HomeGroup Provider
· HomeGroup Listener
· SSDP Discovery
· UPnP Device Host

Make sure they are set to AUTOMATIC START instead of MANUAL.

Go down the list one by one and even if they are running do a mouse right click and SELECT "RESTART".

On the ones that are showing a blank and not running right click and SELECT "START".

Bron: https://www.tenforums.com/network-sharing/7386-cant-see-other-computers-workgroup-windows-10-computer-6.html#post482449
 
Topicstarter
Topicstarter
jobo

jobo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2018
Berichten
8
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
HomeGroup Provider
· HomeGroup Listener
deze twee zijn niet te zien bij services, de rest op automatsch gezet, maar nog steeds hetzelfde te zien bij netwerk
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
471
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Je moet ze wel even starten, en even je computer rebooten kan ook helpen.
Deze services moeten uiteraard op beide computers aanstaan.

Die van homegroup heb je niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
jobo

jobo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2018
Berichten
8
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
via netwerk zie ik nu wel na de aanpassingen en nieuw starten mijn pc (JOBO) staan, klik op de naam JOBO, dan zie ik ook de gedeelde mappen en de printer, maar ik zie niet de naam van de pc van mijn ega, zij ziet ophaar pc wel via netwerk de naam van mijn en haar pc staan,
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
471
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En heb je die services ook op de computer van je ega al aangezet? en die ook even rebooten.
 
Topicstarter
Topicstarter
jobo

jobo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2018
Berichten
8
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
ook gedaan nu, maar ik zie wel de pc van mijn ega, maar als ik er klik, zie ik
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
471
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Start nu je eigen computer nog een keer, of kijk of bij je ega het delen wel aanstaat.....verder heb ik geen idee meer.

Soms kan het enige tijd duren voor het netwerk toegangelijk is.
 
Laatst bewerkt:

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
471
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat je nog kan proberen is: modem herstarten en ipconfig /flushdns in run uitvoeren.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.355
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het probleem wat hier wordt beschreven komt exact overeen met de ervaring die wij hebben. De een kan na een update wel alle gedeelde mappen zien op de andere PC, maar niet andersom. Remedie is (bij ons) supereenvoudig, namelijk op de PC die niet zichtbaar is via Instellingen > Netwerk en Internet> Netwerk opnieuw instellen, er wordt daarna gevraagd opnieuw op te starten. Vervolgens de Deelopties opnieuw instellen. Dit gebeurt bijna bij elke update, ook de kleine. Het is daardoor routine geworden die per keer maar een paar minuten vergt.