• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geen signaal na werkzaamheden


#1
Beste,

Van de week hebben er iedere dag (behalve vandaag) 3 busjes van de Ziggo bij het grotere wijkgebouw gestaan.
Verder geen wijzigingen of signaal(verlies) gezien of gemerkt (mijn server pingt iedere 30 seconden...).

Echter, woensdagavond had mijn buurvrouw ineens geen signaal meer. Verder iedereen in de flat (met Ziggo) wel gewoon (evenals mijzelf), dus wat zooi getest, maar niets werkte.
Totdat ik een kabel van mijn aansluiting over het portiek naar de TV legde (met de originele kabel uit het AOP ertussen!) en verrek, TV doet het meteen.

Dus dan maar bellen met de Ziggo. Lekker hoor, monteur kan dinsdag tussen 12 en 18 uur. Oftewel, 6 dagen zonder TV (meer heeft ze niet, kijkt wel digitaal met CI+), terwijl iemand er naar mijn idee iets heeft gerommeld en mogelijk niet goed terug heeft aangesloten.
Voor zover ik kan nagaan zijn ze niet in de verdeelkast geweest bij ons pand, en volgens mij splitst het signaal daar pas.
Dus hoe kan ineens een aansluiting het niet meer doen? En kan ik meer doen dan haar laten wachten? Bv meten ofzo.
De kabel over het portiek laten liggen gaat helaas niet, ik blijf liever niet mer de deuren open :(
 
#2
Het zelfde was bij een vriend twee weken geleden gebeurd. Alle EV's (grijze kastjes) werden nagelopen en aansluitingen van huizen die geen abonnement hadden losgekoppeld. Dit ivm storingen door oude AOP's en gratis tv kijken op de slaapkamer.
Soms klopt de administratie niet en ben je dus de sjaak. In zijn geval was t twee coax aansluitingen naar zijn huis want dit vroeger een onder en boven woning en word dus de vekeerde coax ontkoppelt.
 
#4
De monteur is gisteren geweest (voor de storing...) en het bleek dat in de blokkast de nummering niet klopte. Daarom is een verkeerde kabel losgehaald. Dit is nu hersteld en gelijk goed genummerd.
 
#5
De monteur is gisteren geweest (voor de storing...) en het bleek dat in de blokkast de nummering niet klopte. Daarom is een verkeerde kabel losgehaald. Dit is nu hersteld en gelijk goed genummerd.
Zei ik je toch, vergoeding krijg je nu maar wel zelf achter aan gaan.