• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Pakketje terugsturen.


#1
Kijken ze bij Ziggo eigenlijk wel naar datgene wat er teruggestuurd moet worden?
Ik moest mijn Mediabox XL terugsturen ivm overstap naar CI+ module.

Iedereen die een MBXL heeft weet hoe groot die doos is waar je hem thuis gestuurd krijgt.
Maar wanneer je hem moet tergsturen krijg je een doosje waar net een pak melk in kan.

Dan maar in de originele doos terugsturen.Ondertussen 3 van die kleine flutdoosjes thuis liggen, het enige wat ik daar dan van gebruik zijn de stickers.

Pfffffff


IMG_0408_1.jpg
 
#2
Moet je nu echt overal een probleem van maken?
Ik kreeg zaterdag ook zo'n retourdoos en wat er in moet past er toch prima in?
Of moet Ziggo verschillende dozen hebben en jou dan de juiste toesturen met weer kans op fouten?
OK, kan je weer draadje over opstarten :)
Gewoon de spullen in de doos doen, drie stickers gebruikten om hem dicht te plakken.
Retourlabel op de doos plakken en wegbrengen maar.
Dan het bonnetje goed en voor altijd bewaren.
Job done.
 
#3
Jij zeurt toch ook over dat ik een draadje maak?
Dit draadje heet " Lucht je hart" en dat doe ik dan ook.
 
#4
De eigenaar van het terug te sturen apparaat geeft je daarvoor een opgevouwen kartonnen doosje.
Alles pas er prima in en Ziggo is blijkbaar tevreden met deze methode.
Waarom dan afwijken van deze procedure?
Al die dozen passen misschien wel prima in een speciale rolcontainer van PostNL?
Jouw afwijkende doos niet :D

Lucht uw hart is natuurlijk prima maar daar mogen andere forumleden toch op reageren?
Zonder aandacht vaart niemand wel.
 
#5
In een doosje ter grootte van een pak melk is het onmogelijk om een mediabox retour te zenden, maar je kunt natuurlijk overal makkelijk een probleem van maken en op alle slakken zout leggen. De rubriek 'Lucht Uw Hart' lijkt mij bedoeld voor meer serieuze problemen.
 
#6
Lucht uw hart is natuurlijk prima maar daar mogen andere forumleden toch op reageren?
Zonder aandacht vaart niemand wel.
Sterker nog, ik ben blij dat je reageert. Misschien veranderd dat mijn zienswijze, hoewel ik dat niet denk, maar toch...
 
#8
Als Ziggo zo'n kleine doos stuurt is het inderdaad Ziggo's probleem als het beschadigd aan komt. Goederen worden normaal in een ruime doos verpakt omdat er bij de vervoerder vaak flink mee gesmeten wordt. Met een ruimere doos kun je het schokbestendiger inpakken. Zakelijk sturen wij ook veel zendingen en hebben hier wel de nodige ervaring in. Klanten maken er echter een potje van. Soms vraag ik me af of ze wel kunnen nadenken bij het inpakken.

De UPS heeft vaak met kennisloze klanten van doen en geeft daarom een heel mooi inpakadvies op hun website: https://www.ups.com/packaging/?loc=nl_NL

Je vult daar de afmetingen, gewicht en soort artikel in en zij geven dan een advies voor het te gebruiken inpakmateriaal. Ik ben dan benieuwd of de Ziggodoos hier aan gaat voldoen.
 
Laatst bewerkt:
#9
Als de mediabox er echt niet in past hebben ze gewoon een verkeerde retourdoos opgestuurd. Dat kan wel eens mis gaan.
Heb ik ook wel eens meegemaakt. Even een belletje of een bericht aan Webcare en het was zo opgelost.