Veel spam. Spamfilter Ziggo werkt slecht / niet.

Word tijd dat Ziggo wat aan spam gaat doen want ik betaal voor me spam filter als niets aan doen wil ik minder betalen voor me abbo wel verhoging vragen niets aan nieuwe zenders en spam word er gedaan

inmiddels email adres verwijderd waar teveel spam op kwam hopelijk nu opgelost
Voor dat minder willen betalen moet je natuurlijk niet op dit forum zijn maar bij Ziggo zelf. En nieuwe zenders is off topic.

Ik kan me je frustraties voorstellen. Maar bedenk één ding, gewone reclame is niet verboden en is ook lang niet altijd als spam te herkennen. Er is al meer dan eens opgemerkt dat het mogelijk helpt om deze berichten in webmail te verslepen naar de spammap. Naar verluidt leert het systeem hier op den duur van.

Met andere spam, zoals erotisch getinte mail en ander gewauwel is dat anders, die krijg ik zelf al een hele tijd niet meer. Jij wel? Met die berichten kloppen vaak de afzendergegevens en de ip-adressen niet met elkaar en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die mails door de mailserver van Ziggo worden verwijderd. Met reclame is dat duidelijk anders, want die zijn (meestal) echt afkomstig van die firma's. Soms zijn die echt zo fatsoenlijk, dat afmelden helpt. Dat is althans mijn ervaring, Ik heb nauwelijks meer last van spam.
 
En ook van mij een positieve melding: sinds een week of twee praktisch geen spam meer ontvangen.
 
Ik dacht dat dit nou juist het sterke voordeel van IMAP is, namelijk hetzelfde account blijvend benaderbaar op twee of meer verschillende plaatsen en alles blijft op de server staan.
Het blijft op de server staan totdat je het zelf verwijderd. Als ik een mail op mijn smartphone verwijder wordt het dus van de server verwijderd en is dus niet meer te zien via mijn laptop. Dit voorkom ik dus door POP te gebruiken. Op mijn smartphone stel de mail zo in dat er een kopie op de server achterblijft. Op mijn laptop niet.
 
Ik krijg dagelijks tientallen mailtjes dat ik vanalles gewonnen heb, jullie kennen ze wel.
Nu kreeg ik een verdacht 'echt' lijkend mailtje dat ik een jaar lang koffiepads heb gewonnen. Ik heb inderdaad aan die actie meegedaan....maar is het deze keer écht...of willen criminelen achter mijn gegevens komen? :-\
Toch maar even Douwe Egberts een emailtje gestuurd om te vragen of ik echt gewonnen heb of niet :)

Ik heb mijn ziggo email adres al jaren, sinds ik zo'n beetje voor het eerst op internet ging (ergens in de jaren '90). Veel migraties meegemaakt. Orange, Wanadoo, Casema, Ziggo....ben ik er nog eentje vergeten? Toch jammer dat het nu zo'n bende is met al die spam.
Nouja, daarom gebruik ik ook Gmail voor belangrijke mail, en Ziggo voor niet belangrijke mail.

Je weet soms niet meer wat nou spam is en wat niet. 1x in de week mest ik via Webmail m'n spambox uit. Daar kom ik dan al weken lang mailtjes tegen die ik elke keer als 'niet spam' markeer. Maar toch verdwijnen ze telkens in de spambox. En de echt spam? Die gaat maar door, want m'n spamlijst is vol.

Zou ZO handig zijn als je wildcards kon gebruiken in de spamlijst.
 
Het is wel angstvallig stil in dit topic vwb antwoorden van Ziggo medewerkers. Volgens mij zijn ze dondersgoed op de hoogte dat het veranderen van hun spamregels voor een hoop mensen problemen opleveren. Ik wordt er ondertussen SCHIJTZIEK van, elke dag 10-tallen mails in mijn spambox, maar ook 10-tallen mails in mijn inbox. Het worden er per dag meer! De tellen staat voor vandaag op 58 en de dag is nog niet om.
Nee, ik doe NOOIT mee aan prijsvragen, vul nooit mijn emailadres in op willekeurige sites, ik kom ook niet voor op haveibeenpwnd.com en ga verder niet anders om met mijn email adres dan vanaf het begin, zo'n 10 jaren geleden of zo.
 
Gewoon een gmail.com of een outlook.com mailadres nemen en dan ben je hopenlijk van al je frustraties & onmogelijkheden af.
Het gebruik van een provider afhankelijk email adres levert meer nadelen dan voordelen op.
 
Dat is natuurlijk een BS oplossing. Ik heb voor diverse doeleinden al een gmail en outlook adres, net zoals ik ook meerdere aliassen en mailboxen heb bij Ziggo en bij XS4ALL, maar ik krijg enkel en alleen spam binnen op mijn hoofd emailadres van Ziggo, het adres dat ik het meest gebruik voor serieuze doeleinden.
Daarnaast is dit probleem pas ontstaan nadat Ziggo iets heeft veranderd met hun spamfilters, ergo, zij veroorzaken daardoor nu het probleem en ik mag toch verwachten dat zij dat ook oplossen?
 
ik krijg enkel en alleen spam binnen op mijn hoofd emailadres van Ziggo, het adres dat ik het meest gebruik voor serieuze doeleinden.
Denk je dan dat je serieuzer overkomt als je een e-mailadres gebruikt van een provider?
Hmja, net als bij KPN, ik blijf het maar vreemd vinden dat men zoveel spam krijgt.
Je adres moet toch ooit eens op de lijst met actieve e-mailadressen gekomen zijn.
Laatst ook weer eentje: "Ja, ik heb mij keurig afgemeld bij die aantrekkelijke Ray Ban-mail"... :gestoord:

Nog zo'n leuk voorbeeld met serieuze inhoud: https://www.klacht.nl/spam-238/

:>
 
Ik zeg niet dat ik dit mailadres gebruik om serieuzer over te komen, dat maak jij er van. Ik bedoel te zeggen dat dit adres gebruikt wordt voor familie, vrienden, werk, kennissen en communicatie met instanties e.d. Ik meld me met dit emailadres niet AAN op sites, dus hoef me ook niet AF te melden. Gewoonweg 10 jaren geen problemen met spam gehad en nu elke dag 50+ berichten, ALLEMAAL hetzelfde elke keer, totyota, huisarts, hypotheek, trombose, sony etcetera en dat al maanden achter elkaar. Nooit op naam, maar altijd met aanhef hetgeen ik voor het @ heb staan.
 
Terug
Bovenaan