Veel spam. Spamfilter Ziggo werkt slecht / niet.

Ik krijg de neiging om elk spambericht naar een of andere afdeling van Ziggo door te sturen.

Moet je vooral doen... dan ben jij originating address... succes met de abuse-afdeling.
Bestaat abuse überhaupt tegenwoordig nog? :brullen:
 
Nou, met die spamfilter die ze nu hebben hoef ik me dan geen enkele zorg te maken toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Precies, spam wordt dan niet ondervangen en gewoon naar die afdeling gestuurd.
Dus lekker herkenbaar als spammer ;D
 
Maar alle gekheid op een stokje, het is toch absurd dat ik dagelijks zo'n 25 tot 30 spamberichten in mijn postvak-in krijg, terwijl er maar zo'n 5 stuks door de spamfilter uitfiltert wordt.
Met dat oude spamfilter is me dit in alle jaren bij quicknet/ziggo nog nooit gebeurd.
 
Ik vind het sowieso een kunst dat je zoveel spam krijgt... ik krijg helemaal niets. Wel gewone mail uiteraard, maar geen spam. Ik heb dan ook geen Ziggo-adres meer, maar toch... in mijn KPN- en Outlook-brievenbussen helemaal geen spam.
 
Ik heb ook nog een XS4ALL account en daar krijg ik ook geen spam op binnen. Ik heb ook (bijna) nooit spam op mijn ziggo mail binnengekregen, misschien 1 mailtje per maand of zo, totdat ziggo het spamfilter veranderde. Nu is het elke dag bal.
 
Laatst bewerkt:
Maar alle gekheid op een stokje, het is toch absurd dat ik dagelijks zo'n 25 tot 30 spamberichten in mijn postvak-in krijg, terwijl er maar zo'n 5 stuks door de spamfilter uitfiltert wordt.
Met dat oude spamfilter is me dit in alle jaren bij quicknet/ziggo nog nooit gebeurd.
Het zou inderdaad heel absurd zijn als je klacht door bijna iedereen wordt gedeeld. Maar is dat ook het geval? Bij mij in elk geval niet, eerder ervaar ik het tegendeel. Overigens ook met het aantal wel gefilterde berichten (die zijn uiteraard alleen zichtbaar in webmail) heb ik ook niets te klagen. Lekker rustig.

Off topic: Via GMAIL ontvang ik letterlijk nooit spam, ook niet in de spambox. Zal denk ik liggen aan de naam.
 
Nou, ik ben zeker niet de enige, op pagina 1 staan ook berichten van enkele gebruikers die er ook sinds het aangepaste filter last van hebben en het betreft ook bij hun dezelfde soort spamberichten die ik krijg.
 
Hmja, een spamfilter is leuk, maar is geen garantie. Net als met winterbanden... het is geen excuus om harder te rijden in de winter want we hebben zogenaamd meer grip. Mensen vullen overal maar hun e-mailadres in. Beter is om ervoor te zorgen dat je adres zo min mogelijk bekend is bij site's. Neem een adres bij Outlook of Gmail puur en alleen voor prijsvragen, interessepeilingen, reviews, et cetera en gebruik je Ziggo adres voor de belangrijke dingen. Je strooit toch ook niet overal met je telefoonnummer? Ik heb een apart adres voor fora, een apart adres voor dingen met usenet, ik heb een apart adres voor de Amerikaanse iTunesstore... et cetera, et cetera. Wordt allemaal door Outlook binnengehaald.

Is je adres bekend op de volgende site? https://haveibeenpwned.com/

Ik ben opzoek gegaan naar reacties over TravelGuide. Als ik zo de adressen zie die je allemaal noemt, is jouw adres toch ergens in handen gekomen van de geïnteresseerden en verkocht aan de vele spammers. En dan nog wat: mensen gaan steen en been klagen op klachtensites met het verzoek hun e-mailadres van de lijst te halen en dat adres zetten ze dan en public op die site. Lekker slim.

Misschien paranoïa of iets dergelijks, maar ik heb dan ook geen spam (ook niet verwijderd door filter) :>
 
gaan laatste tijd wel heel veel spam door krijg zeker 5 emails ongewenst in me post terwel ze geblokt staan

in me Hotmail lk niet spam mails alleen bij oude chello mail adres
 
Terug
Bovenaan