Veel spam. Spamfilter Ziggo werkt slecht / niet.

@René

Dat zal allemaal wel geregeld zijn bij wet, maar vaak hoor je als consument er pas van als er maanden verstreken zijn dat gegevens zijn gelekt of het bedrijf is gehackt. Het belang van het bedrijf staat vaak voorop in tegenstelling tot het belang van de consument/ klant. Meestal word je pas op de hoogte gesteld als het in de media verschijnt. Ik denk dat hij wel een punt heeft al zal hij het niet hard kunnen maken. Vwb de informatievoorziening kunnen bedrijven idd beter open kaart spelen ipv alles op de klant af te schuiven. In de meeste gevallen zijn wij zelf de oorzaak, maar dat pleit hen niet vrij om alles dan maar af te schuiven naar de klant.
 
Op het moment dat de klant zelf een inlog moet doen en die inlog is misbruikt, zal het meestal liggen aan gelekte wachtwoorden door de klant zelf. Daar kan Ziggo weinig aan doen, anders dan nog strenger optreden richting klant. (Lees: nog snelle klanten afsluiten bij verdachte activiteit).
Zorg er in elk geval voor dat je voor elke site een uniek wachtwoord kiest. Als er dan ergens een wachtwoord gelekt is, (en je moet er altijd van uit gaan dat dat ooit gebeurd) dan is dat alleen voor die ene site.
 
Terug
Bovenaan