• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Airplay wel of niet toegestaan?


Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
931
Uiteraard kijken we naar de mogelijkheden, maar zoals C0re al aangeeft hebben aanbieders hun eigen app. Uiteraard hebben zij liever dat daar gebruik van wordt gemaakt.

Groet,
Ben van Ziggo
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
470
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het heeft ooit gewoon gewerkt, Ik keek via een Miracast dongle vanaf mijn smartphone op de TV. Deze functionaliteit is er van Ziggo zijde gewoon uit gesloopt, dit heeft niets te maken met rechten van andere aanbieders. Ik dacht eerst dat het aan mijn apparatuur zou liggen, maar andere apps werken wel op deze Miracast dongle, dus het is een Ziggo gerelateerd iets aangezien het voorheen wel prima functioneerde. Ik vind het een inbreuk op de gebruikswijze van MIJN apparatuur door Ziggo van buitenaf. Ik vind het ook niet "chique" om dan vanuit Ziggo met de vinger naar anderen te wijzen dat zij zich beroepen op rechten.

Darnaast, waarom kun je Replay TV content dan wel terugkijken op apparatuur maar niet doorzetten naar een groter scherm d.m.v. Airplay, Miracast, screenmirroring (Samsung) e.d.? De aangegeven redenen lijken me weinig standhouden met rechten e.d. van aanbieders. We streamen het toch niet weer de wereld in? We kijken het op een voor ons gemakkelijker te kijken groter scherm.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
931
Heeft echt met gemaakte afspraken met de content eigenaren te maken. Miracast, airplay etc. maken het mogelijk om ook op andere adressen te bekijken zonder dat er voor betaald wordt, dus vandaar dat dit niet (altijd) toegestaan is. Als je op een groter scherm wilt kijken dan kan dit natuurlijk met een ontvanger of CI+ module.

Groet,

Jelle van Ziggo
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
470
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
.....Miracast, airplay etc. maken het mogelijk om ook op andere adressen te bekijken zonder dat er voor betaald wordt, dus vandaar dat dit niet (altijd) toegestaan is. ......
En dat vind ik dus de grootste nonsense die je aangeeft, want jullie ondersteunen wel Chromecast. Daarmee is hetzelfde kijken wel mogelijk door te kijken op een groot scherm en dezelfde content. Wordt ook niet voor betaald (alhoewel, ik betaal toch gewoon abonnementsgeld en jullie bieden dit aan via eigen app/ webapplicatie).

Kom met iets beters dat wel hout snijdt.
 

danny53

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2015
Berichten
569
HDMI Splitter en je hebt het op 2 schermen. HDCP wordt er meestal ook vanaf gehaald.

Ik begrijp het ook niet.

Met een HDMI capture device, kun je alles opnemen en verspreiden, werkt bij Replay, gemist en live. En zowel via de website als de W10 App. Nutteloos deze beperkingen. Camcording blijft ook altijd mogelijk.
 
Laatst bewerkt:

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
470
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Uit de link van je haal ik de volgende voorwaarden (in rood aangemerkt):

  • Wij bieden de Dienst aan in samenwerking met onze licentiegevers (hierna te noemen ‘Contentproviders’) en andere derden. De Dienst wordt verleend in de staat waarin deze op dat moment verkeert (‘as is’) en beschikbaar (‘as available’) is, behalve zoals bij wet wordt vereist; wij bieden geen garantie, expliciet noch impliciet, met betrekking tot de kwaliteit en beschikbaarheid via het internet.
  • U kunt de Dienst uitsluitend gebruiken indien u een overeenkomst met Ziggo heeft met betrekking tot de levering van televisie en radio. Indien uw abonnement op deze diensten om welke reden dan ook eindigt, wordt de Dienst automatisch beëindigd.
  • U gebruikt de Dienst uitsluitend voor doeleinden die onder deze Voorwaarden en elke toepasselijke wet- en regeling zijn toegestaan.
  • U kunt de Dienst uitsluitend voor uw persoonlijke en particuliere doeleinden gebruiken; gebruik voor commerciële of openbare doeleinden is streng verboden.
  • U kunt op geen enkele andere manier dan via de website toegang tot de Dienst krijgen of proberen te krijgen.
  • U mag zich niet bezighouden met activiteiten die de Dienst verstoren of verbreken.
  • U erkent dat de Dienst slechts toegankelijk is via apparaten die voor weergave van de Dienst technologisch toereikend en compatibel zijn en die continu verbonden zijn met een (draadloze) breedbandinternetverbinding.
  • U kunt de Dienst uitsluitend gebruiken binnen Nederland via een Nederlandse internetververbinding.
  • Ziggo kan een maximum stellen aan het aantal apparaten dat u gelijktijdig gebruikt om toegang tot de Dienst te hebben. Ziggo is gerechtigd de toegang tot de Dienst te blokkeren indien u de bepalingen van deze Voorwaarden niet heeft nageleefd.
  • Het is u niet toegestaan het volgende te doen of derden te helpen het volgende te doen:
- De Dienst op welke wijze dan ook kopiëren, reproduceren, overbrengen, aanpassen, wijzigen, emuleren, decompileren, demonteren of reverse-engineering op de Dienst toepassen, of afgeleide werken van de Dienst maken;
- De Dienst of een deel ervan gebruiken om een tool of softwareproduct te maken dat gebruikt kan worden om softwaretoepassingen van welke aard dan ook te maken;
- De Dienst geheel of gedeeltelijk huren, verhuren, lenen, aan het publiek beschikbaar stellen, verkopen of distribueren;
- Met de Dienst knoeien of een technologie omzeilen die door ons of onze Contentproviders wordt gebruikt om inhoud die via de Dienst toegankelijk is te beschermen;
- Het omzeilen van territoriale beperkingen die op de Dienst van toepassing zijn;
- Gebruikersaccounts maken door middel van frauduleuze methoden;
- De Dienst gebruiken op een manier die in strijd is met deze Voorwaarden.
Wat wordt er, volgens Ziggo precies verstaan onder "Licentiegevers/ Contentproviders"? Ik haal uit bovenstaande dat de beperking "slechts" bedoeld is voor andere content die niet wordt aangeboden door Ziggo zelf maar door/ via andere partijen (non-Ziggo) in de Go-app of webbrowserapplicatie, zoals zaken als online films bestellen e.d. Het gedeelte ReplayTV, wat onderdeel is van Ziggo zelf en in principe een continueopname is van wat is uitgezonden op de Digitale TV zenders, behoort hier dus imho niet tussen. Waarom, zoals Danny53 aangeeft, zulke beperkingen opleggen aan eigen content? Dit lijkt mij in strijd met eigen voorwaarden. Nogmaals het heeft ooit gewerkt (waarbij ook "derden" content aanboden).

Ik ben het niet eens dat MIJN apparatuur van binnenuit/ buitenaf door in dit geval Ziggo wordt beïnvloed voor eigen (=Ziggo) content als Live/ ReplayTV (al dan niet via "software" in de app/ webbrowserapplicatie) waardoor het doel waarvoor de applicatie is bedoeld beperkt wordt in gebruiksgemak. Ik vind het gewoon inbreuk op mijn intellectueel privé bezit waarin Ziggo zich niet te begeven heeft en ik het volste recht heb, als abonnee van Ziggo, op volledige functionaliteit voor het op mijn wijze bekijken van door Ziggo aangeboden content van Live/ ReplayTV door deze vanaf mijn apparatuur via Miracast/ Airplay door te zetten naar mijn eigen TV voor eigen gebruik (volledig binnen de kaders conform de voorwaarden).

Ik ben van mening dat (en dan kom ik terug op het Chromecast verhaal) content van ReplayTV en LiveTV, wat voor zover ik heb begrepen van eigen servers van Ziggo komt, zonder limiet of beperking in de zin van uitsluiting van andere vormen van "casting" (Miracast/ Airplay/ Screen-mirroring e.d.) dan via Chromecastdongle of AppleTV (welke wel zonder beperkingen worden toegestaan) voor iedereen met een abonnement bij Ziggo (als in de Voorwaarden uitgelegd) toegankelijk zou moeten zijn en op een voor hem/ haar eigen wijze te kijken. Het beperken door Ziggo van functionaliteit, of eigenlijk het van buitenaf zonder toestemming beïnvloeden van apparatuur van de afnemer (=eigenaar van het apparaat), is in strijd met het gelijkheidsbeginsel. Dat Chromecast dongles/ AppleTV een eigen "verbinding" maken met de Ziggo content doet daarin niets af, immers wordt via deze apparaten (al dan niet op afstand) verbinding gelegd naar dezelfde aangeboden content en daar wordt klaarblijkelijk geen beperking aan gelegd zoals dat wel wordt gedaan naar gebruikers met een smartphone, tablet of laptop/ computer met Airplay functie.

Iets beperken terwijl je gewoon ervoor betaald als abonnee. Dit gaat gewoon nergens om.
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
470
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Inmiddels 3 weken verder en geen reactie meer van de zijde van Ziggo...... Erg jammer van zo'n log bedrijf dat men hun fouten niet wil erkennen en klanten in de steek laat. Tijd voor een doorstuuractie naar de ACM...
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
931
Inmiddels 3 weken verder en geen reactie meer van de zijde van Ziggo...... Erg jammer van zo'n log bedrijf dat men hun fouten niet wil erkennen en klanten in de steek laat. Tijd voor een doorstuuractie naar de ACM...
Ik begrijp dat je nog een reactie verwacht. Op onze website staat duidelijk aangegeven wat je wel en niet kunt afspelen en op wat voor manier het wel of niet mogelijk is. Dat is in dit topic ook al aangegeven. Zie: https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken/?CMP=url_ziggogo en https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/app/

Groet,

Mirsad van Ziggo
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
470
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Beste Mirsad,

De argumentatie vanuit Ziggo wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord raakt werkelijk kant noch wal. Noch het verwijzen van Mirsad naar zaken op de site/ app (voorwaarden e.d.) waar niet expliciet staat wat wel en niet kan en wat wel en niet is toegestaan (specifiek op hetgeen waar ik op doel).

selectie ZiggoGo site waar Mirsad naar verwijst} [SIZE=4 zei:
Streamen naar je tv[/SIZE]
Kijk je op tablet of telefoon en wil je graag verder kijken op een groter scherm? Stream dan vanuit de app met Google Chromecast of Apple Airplay rechtstreeks naar je tv.
Btw, DIT lees ik op jullie eigen site:
Eigen Ziggo Site zei:
Gebruik je de Ziggo GO app op een Windows 10 tablet of laptop? Dan kun je helaas niet streamen naar Chromecast of Airplay. Microsoft gebruikt hiervoor eigen streaming apparaten zoals een Microsoft Display Dock.
Hoezo wispelturig als de pest? Chromecast en Airplay wordt door jullie ondersteund, maar weer niet in voorgenoemde gevallen. Ik heb, zoals als laatste wordt genoemd, een MDD device (=Miracast van Microsoft), maar die wordt dus ook geblokkeerd op zowel laptop (W10) als smartphone en tablet (Android). Apple TV wordt ook geblokkeerd, zet ik de synchroon Airplay uit zoals aangegeven, dan kan ik nog steeds niet LiveTV kijken via mijn iTab/ iPhone(s), dus wat blijft er dan over? Btw, ik beschouw "streamen" kwalijker dan "screenmirroring", aangezien dit eerste naar meerdere kanalen (en op verschillende lokaties) tegelijk kan, terwijl het mirroren iets lokaals is en alleen te bekijken is via het betreffende device (dus meer controle over wie content kijkt).

V.w.b. de "rechten en contentbescherming", wat men via de Chromecast kan bekijken, is exact hetzelfde als wat ik wil kijken op mijn tablet/ smartphone, alleen zet ik via mijn eigen Miracast dongle (=Screenmirroring) mijn telefoon door naar een TV scherm om makkelijker te kunnen kijken. Wat geeft jullie het recht om deze functionaliteit (die voorheen prima werkte) van mijn eigendommen te beïnvloeden zodat ik deze niet kan gebruiken? Hierop is tot op heden geen antwoord gegeven, en ik denk dat meerdere dit met mij eens zijn dat er onterecht wordt ingegrepen op functionaliteit van apparatuur die niet van Ziggo is. Het feit dat andere aanbieders liever hebben dat we hun app gebruiken, is niet aan jullie (lees Ziggo) om dit te bepalen, noch een reden om daarom de functionaliteit van MIJN apparatuur te beïnvloeden. Overigens, ALS ik al naar apps van dergelijke aanbieders ga (RTLXL, Netflix, etc.) dan ondervind ik geen van voorgenoemde "problemen" m.b.t. het blokkeren van functies van mijn apparatuur. Waarom doet Ziggo dan zo bekrompen? Waar gaat het nu werkelijk om? Mensen een (dure) Chromecast aan te laten schaffen i.p.v. gebruik te kunnen maken van de reeds aanwezige functionalitiet van "screenmirroring", iets wat al langer gemeengoed is op alle smartphones, tablets, Win10 apparatuur en Smart-tv's? Ik heb destijds de Miracast (MDD device) aangeschaft en met plezier mee gekeken in het Horizon tijdperk, totdat Ziggo met z'n flikken aan het GO-segment is gekomen en sindsdien van kwaad tot erger wordt, en zelfs dan nog werkt het niet (zie quote hierboven).

De ACM is ingelicht, het laatste woord is hierover nog niet gezegd...
 
Laatst bewerkt: