Spontane herstart Mediabox XL

Toevallig was ik twee weken geleden weer gaan kijken via CI+ omdat ik me steeds meer ging ergeren aan het constant opstarten in de eco stand van de horizon, hikken in geluid,artifacts en gezoem van ventilator. Lijkt wel of de horizon toch een hdmi signaal (CEC staat uit bij mij) krijgt ook al staat de Horizon in eco stand. Valt me namelijk op dat dat opstarten vaker gebeurd als ik mijn TV aan heb ....

Met CI+ totaal geen problemen. Voordeel is ook dat ik direct TV beeld heb als ik mijn TV opstart ;)
Zappen gaat langzamer maar er worden bij zappen in ieder geval geen zenders geskipped (een ander irritant probleem bij de Horizon)!
Het verschil in beeldkwaliteit tussen de Horizon en CI+ op mijn OLED is naar mijn mening minimaal. Dus heb je de mogelijkheid om via CI+ te kijken.........ik zeg doen ;)
 
Wat kan ik daar volgen Mirsad? Als ik op die storingspagina m'n postcode+huisnummer invul krijg ik al dagenlang hetzelfde te zien: opgelost op 11 juni om 12.00 uur.
Precies, de melding die op de storingsite staat heeft volgens mij niks met de spontane reboot te maken. Ik zit in het testpanel, ik mag helaas niks zeggen over de test maar de storing op de site zegt dat het over het uitvallen van de box gaat en niet het spontaan rebooten dus denk ik dat het over een heel ander probleem gaat.
 
Precies, de melding die op de storingsite staat heeft volgens mij niks met de spontane reboot te maken. Ik zit in het testpanel, ik mag helaas niks zeggen over de test maar de storing op de site zegt dat het over het uitvallen van de box gaat en niet het spontaan rebooten dus denk ik dat het over een heel ander probleem gaat.

Met uitvallende Mediabox XL wordt spontane reboot bedoelt. Het is alleen een andere woordkeuze.

Groet,

Mirsad van Ziggo
 
Nou dan ben ik al jaren lid van een testpanel en mag daar van alles over zeggen, maar zoals altijd niemand luistert. Is niet een goedkoop testpanel dat alles-in-1 complete maar je bent wel lekker bezig met testen.

Er komt toch wel weer een beetje licht aan de Horizon!
Vanacht maar even de box van het stroom gehaald en de slimmemeter werd uit het niets toch slimmer dan ik dacht, me stroomverbruik ging omlaag!
Deze morgen stroom weer aangezet van de box en ik zie allemaal leuke teksten met procenten door me display heen lopen. En ja hoor er is weer beeld, dus maar even wachten op de reboot.
Maar nee nog steeds geen reboot vanaf 08:00 vandaag regio 2022.

Als het zo blijft kan ik dit topic wel verlaten en wachten op een nieuwe test en me weer aansluiten op een nieuw topic.
 
Nou dan ben ik al jaren lid van een testpanel en mag daar van alles over zeggen, maar zoals altijd niemand luistert. Is niet een goedkoop testpanel dat alles-in-1 complete maar je bent wel lekker bezig met testen.

Er komt toch wel weer een beetje licht aan de Horizon!
Vanacht maar even de box van het stroom gehaald en de slimmemeter werd uit het niets toch slimmer dan ik dacht, me stroomverbruik ging omlaag!
Deze morgen stroom weer aangezet van de box en ik zie allemaal leuke teksten met procenten door me display heen lopen. En ja hoor er is weer beeld, dus maar even wachten op de reboot.
Maar nee nog steeds geen reboot vanaf 08:00 vandaag regio 2022.

Als het zo blijft kan ik dit topic wel verlaten en wachten op een nieuwe test en me weer aansluiten op een nieuw topic.
Volgens mij snap je het niet. Als je in het testpanel van Ziggo zit test je nieuwe software die als alles goed verloopt later uitgerold word voor iedereen. Inhoudelijk mag niks gezegd worden over die testsoftware.
 
Het gaat zich ook niet om de testsoftware en hopelijk blijf je kritisch genoeg als je mee doet. Maar dat je weet dat er boxen zijn die wel prima werken en dat ik daar mijn keuze in kan maken zonder te hoeven wachten en wachten. Als je dat wel wilt prima maar koppelen aan bepaalde hardware dat wil je gewoon niet nu niet en nooit niet. Zo simpel is dat en op deze mening kom ik niet terug. Laat ik maar niet weer het complexe verhaal op gaan hangen( velen weten heel goed hoe het zit) dat voor de ene klant nog genoeg vrijheden zijn dan voor de ander.
Nu is het in ieder geval duidelijk dat er weer eens een probleem is met die horizonbox. Mijn mening is dat als je de vrijheid hebt ik al lang niet meer gewacht had en zeer zeker nooit aan zo,n testpanel mee zou doen. Want je draagt er dan ook aan bij dat Ziggo bepaald beleid hoe dan ook door wilt voeren. Sorry een zeer kritische noot maar is niet verkeerd om bepaalde zaken bij de naam te noemen. Je mag het niet met mij eens zijn maar zo denk ik er wel over.
Ik vergelijk het maar eens met die badges die je soms op zo,n forum krijgt. Het is niet helemaal te vergelijken maar toch als je dat gaat accepteren is het de vraag of je nog wel kritisch genoeg blijft. Even afgezien of je dat al was. Ik ben dat wel tov van Ziggo want ik weet nog altijd heel goed waar ze naar toe willen. En deze keer voor ALLE klanten. Ik wil dat niet echt niet. Maar het gaat wel gebeuren linksom of rechtsom.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat zich ook niet om de testsoftware en hopelijk blijf je kritisch genoeg als je mee doet. Maar dat je weet dat er boxen zijn die wel prima werken en dat ik daar mijn keuze in kan maken zonder te hoeven wachten en wachten. Als je dat wel wilt prima maar koppelen aan bepaalde hardware dat wil je gewoon niet nu niet en nooit niet. Zo simpel is dat en op deze mening kom ik niet terug. Laat ik maar niet weer het complexe verhaal op gaan hangen( velen weten heel goed hoe het zit) dat voor de ene klant nog genoeg vrijheden zijn dan voor de ander.
Nu is het in ieder geval duidelijk dat er weer eens een probleem is met die horizonbox. Mijn mening is dat als je de vrijheid hebt ik al lang niet meer gewacht had en zeer zeker nooit aan zo,n testpanel mee zou doen. Want je draagt er dan ook aan bij dat Ziggo bepaald beleid hoe dan ook door wilt voeren. Sorry een zeer kritische noot maar is niet verkeerd om bepaalde zaken bij de naam te noemen. Je mag het niet met mij eens zijn maar zo denk ik er wel over.
Ik vergelijk het maar eens met die badges die je soms op zo,n forum krijgt. Het is niet helemaal te vergelijken maar toch als je dat gaat accepteren is het de vraag of je nog wel kritisch genoeg blijft. Even afgezien of je dat al was. Ik ben dat wel tov van Ziggo want ik weet nog altijd heel goed waar ze naar toe willen. En deze keer voor ALLE klanten. Ik wil dat niet echt niet. Maar het gaat wel gebeuren linksom of rechtsom.
Omdat ik meedoe aan de testsoftware wil niet zeggen dat ik blij ben met die Box, integendeel ik blijf het een horror box vinden. Ziggo kan nog 100 updates uitbrengen maar je kan van een drol nu eenmaal geen moorkop maken, je kan er wel wat slagroom op spuiten maar je proeft toch verschil. ;D
 
De testers mogen uiteraard wel in hun omgeving erover praten.
Als je dat niet doet heeft testen ook geen nut.
 
Terug
Bovenaan