• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Spontane herstart Mediabox


Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
524
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb deze week twee keer tijdens het TV kijken meegemaakt dat de box spontaan compleet opnieuw opstart. En niet even gauw aan en uit maar echt zo'n reset van 2 minuten waar je de streepjes op de box op en neer ziet gaan. Dat betekent dus ook dat de Extra Mediabox even geen signaal krijgt. Hebben meer mensen dit probleem ondervonden? Voor mij is het in ieder geval nieuw.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
26.720
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
We hebben de laatste weken wel issues met de Extra Mediabox XL. Ik had nooit moeten zegen dat het feilloos werkt. Sindsdien alleen maar gezeik. Beeld blijft zwart. Box slaat vast direct na opstarten, er valt niet meer te zappen. Hoofdbox een restart en het werkt weer? Volgende avond weer precies hetzelfde. Ik weet dat KPN met TV niet perfect is, maar het heeft zo zijn voordelen om ook bij KPN FTTH terecht te kunnen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Knurk

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
524
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Oja dit herken ik ook. Voorheen met MoCa een vastloper per twee weken ofzo op de extra box, nu dagelijks. Heb vandaag een netwerk kabel getrokken, nog even opnieuw koppelen en kijken of dit het oplost.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
931
We hebben de laatste weken wel issues met de Extra Mediabox XL. Ik had nooit moeten zegen dat het feilloos werkt. Sindsdien alleen maar gezeik. Beeld blijft zwart. Box slaat vast direct na opstarten, er valt niet meer te zappen. Hoofdbox een restart en het werkt weer? Volgende avond weer precies hetzelfde. Ik weet dat KPN met TV niet perfect is, maar het heeft zo zijn voordelen om ook bij KPN FTTH terecht te kunnen.
Op welke manier heb je de extra box verbonden? Is dit ook via MoCA? Helaas is MoCA erg gevoelig voor verstoring, dit omdat er dan al vaak een (of meerdere) splitter(s) tussen zitten, dit kan het signaal verstoren, vooral omdat MoCA vanaf 500 MHz tot 1500 MHz werkt en de meeste splitters (en overig materiaal) zijn hier niet op getest. Heb je misschien mogelijkheid om middels netwerkkabel te verbinden? We kunnen je ook eventueel een UTP kabel toesturen, stuur hiervoor een privebericht met je postcode+huisnummer.

groet,

Jelle van Ziggo
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
26.720
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Altijd via UTP verbonden. Al sinds de eerste testen met de Extra Mediabox XL.
Ik weet denk ik wel een oplossing, maar die wil ik nog even uitstellen.
In ieder geval bedankt voor je reactie @Webcare Ziggo
 
Topicstarter
Topicstarter
Knurk

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
524
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Helaas is MoCA erg gevoelig voor verstoring, dit omdat er dan al vaak een (of meerdere) splitter(s) tussen zitten, dit kan het signaal verstoren, vooral omdat MoCA vanaf 500 MHz tot 1500 MHz werkt en de meeste splitters (en overig materiaal) zijn hier niet op getest.
Ik heb zelf ook altijd problemen ondervonden via MoCa, maar ik vind het wel frappant dat een Ziggo medewerker in deze link (https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/extra-mediabox-aansluiten-via-router-8272) doodleuk vertelt dat MoCa betrouwbaar werkt en er iets mis is met je eigen bekabeling als dat niet zo is.
 

luckytrebor

Product Tester
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
323
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Bij ons staat alleen een Horizonbox. Internet gaat via Cisco 3212 modem. De laatste paar weken regelmatig artefacten ed. De laatste paar dagen komt tussendoor opstarten erbij. Box word warmer dan voorheen. Reset via knop achterop box heeft niets geholpen.
Bedrading is ok. Signaal is goed, signaal kwaliteit is uitstekend. Iemand advies?
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
931
Dat de signaalmeters aangeven dat het signaal en de kwaliteit goed is zegt niet direct dat er niets met het signaal mis is en uitval/raar gedrag van de box kan ook door het signaal komen. Wil niet zeggen dat er niets met je Horizon mis is, maar kan signaalproblemen niet uitsluiten. Als je middels priv├ębericht je postcode+huisnummer stuurt zullen we kijken wat we hierin kunnen betekenen.

groet,

Jelle van Ziggo
 

kokkie44

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
252
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Ik moet me helaas ook aansluiten bij dit topic. Mijn Samsung SMT-G7401 heeft het de laatste 2 weken ook op de heupen gekregen.
Wat de TS aangeeft is er dan een spontane herstart alsof de box zichzelf weer moet installeren.En daarna gaat ie gewoon uit, standby modus,
Het is de zoveelste irritatie die ik met Ziggo heb de laatste maanden.
Beetje jammer.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.068
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
is wel vreemd dat iedereen meldt dat dit de laatste 2 weken ineens speelt. Wellicht een bug of een software update.