Tijd in modem staat niet goed.

@catastrofus : het gaat niet om welke functionaliteit wel of niet beschikbaar is (het werkt an sich wel) maar om het principiële feit dat iets simpels als een juiste tijdweergave in het modem en daaraan gekoppelde apparatuur (telefoon, alarm-installatie e.d.) die deze tijd overnemen correct moet zijn. Dit is iets wat vanuit Ziggo aangestuurd wordt, en ik ben van mening dat gezien de vele toezeggingen nu eens "tot actie mag worden overgegaan".
 
We hebben het wel over Ziggo, dus wees blij dat je telefoon het überhaupt doet.
Een korrekte tijd zal later als extra betaaloptie beschikbaar gesteld worden... 8)
 
Welke functionaliteit is dan niet beschikbaar als je telefoon niet de juiste tijd heeft?

De irritatie van constant tegen een verkeerde tijd aan te kijken. Of steeds even schrikken als je denkt dat het al een uur later is. Op lang niet alle telefoons kun je de tijdsaanduiding uit zetten.

Op mijn werkplek kijk ik b.v. steeds tegen deze klok aan:

20171227_212333.jpg


Als die dan verkeerd loopt, wordt je er de ganse dag aan herinnert want onbewust neem je toch steeds de tijd waar.

En voor je suggereert dat ik de klok dan maar moet omdraaien: Als er gebeld wordt, wil ik wel direct kunnen zien wie me belt. Dus dat display moet wel in beeld blijven.
 
Helemaal mee eens. Dat zou toch moeten kunnen.
Ziggo Webcare het is tijd voor een reactie en voor actie. Het kan toch niet zo zijn dat ik 2x per jaar mijn router uit bridge mode moet halen, de tijd aanpassen, en weer in bridge mode moet zetten om de tijd op mijn huis telefoon goed te krijgen....:-\:(
Dat moet dan alleen maar het heen en weer wisselen zijn, want mijn modem staat altijd in router-mode. Maar inderdaad, is dit nou echt iets om ons zo druk over te maken? Over drie maanden loopt alles weer correct :). Dus geen zin in om het uit te proberen, ik heb genoeg op tijd lopende uurwerken in huis.

Ondertussen hebben ze bij Ziggo de tijd om na al die jaren van gezanik een en ander eens te moderniseren. Wij hadden op mijn werk 25 jaar geleden al apparatuur die dit volautomatisch deed. Zelfs een simpele dcf77 verbinding volstaat en anders een paar programmaregeltjes.
 
Zie nu dat de tijd inderdaad verkeerd staat.
Met mijn 3212 was dit probleem ooit al eens verholpen.
Nu met de Connect Box is het weer het oude liedje.
 
Sinds een aantal dagen staat plotseling de klok van telefoon wel nu op wintertijd, ze kunnen het wel!
 
Tja bij mij ook. Ik dacht dat het misschien te maken had met stroomstoring die we in de wijk hadden, maar zouden ze het dan toch opgelost hebben...☺
 
Terug
Bovenaan