• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

5 Mbps internet en hoge ping

Hu hoe heb je eigenlijk getest? wel met een utp kabeltje? via wifi is het altijd hit or miss kwa snelheid.
 
Kan je eens je downstream signaal hier plaatsen, meschien zie we daar wat raars, eventueel ook modem log erbij.
 
Hier hetzelfde probleem. https://ziggoforum.nl/topics/56667/page-45#post-1212921

Na drie dagen bellen, kreeg ik eindelijk verbinding met 1200 (helpdesk).

1.) Eerst begon de persoon aan de telefoon over de SSID namen, die ik heb aangepast. En dat deed ik net nadat de Horizonbox net uit was, dus dat is jaren zo. Ook vertelde ik toen voor de derde keer dat de Mac met een UTP kabel direct met het Cisco modem is verbonden! Niks wifi probleem.

2.) Mijn wifi zou ook niet kunnen werken, maar dat doet het al vanaf dat de Horizonbox werd geïntroduceerd. Zucht. Nogmaals uitgelegd dat het een bekabelde verbinding betreft.

3.) Toen moest ik maar een modem swap. Een connect box. Nou nee. Bedankt. Dat is het probleem echt niet. De Cisco werkt prima.

4.) Toen was het de bekabeling. Nee. Die is ook nog steeds prima.

5.) Toen moest er maar een monteur lang komen. Met de opmerking dat als het dan toch aan de bekabeling lag... Nou echt niet want die kabel zit al jaren in een kabelgoot. Daarnaast is het niet altijd kommer en kwel.

6.) Toen wilde de persoon er maar een eind aan breien. Wat wilde ik nu eindelijk? Wel. Wat dacht je van een normaal werkende snelheid Internet snelheid? Ehm. Ja meneer. Dat moet er een monteur langskomen...

p.s. Iedere nacht is er tussen 2-3 uur een zichtbaar probleem met Netflix. Begint met blokken, en soms kan je vervolgens helemaal niets meer. Lekker dan.

ZUCHT

DOCSIS Downstream Scanning:Completed
DOCSIS Ranging:Completed
DOCSIS DHCP:Completed
DOCSIS TFTP:Completed
DOCSIS Data Reg Complete:Completed
DOCSIS Privacy:Enabled
[TBODY] [/TBODY]

Upstream ChannelsPower Level:Signal to Noise Ratio:
Channel 1:1.2 dBmV39.7 dB
Channel 2:2.1 dBmV39.4 dB
Channel 3:1.8 dBmV39.2 dB
Channel 4:1.6 dBmV38.5 dB
Channel 5:1.5 dBmV39.9 dB
Channel 6:2.2 dBmV39.5 dB
Channel 7:1.4 dBmV39.9 dB
Channel 8:1.6 dBmV39.9 dB
[TBODY] [/TBODY]
 
Hier het zelfde verhaal, ook omgeving Leeuwarden. Zowel bekabeld getest als draadloos. Alle andere apparaten uitgesloten en met ctrl + alt + delete naar netwerk activity gekeken maar er gebeurde niks. Toch met een speedtest een ping van 180 en 6 mbit down. Signaal waardes in orde.

Ook omgeving Leeuwarden
 
Hier ook hetzelfde probleem. Al de tweede avond plots dramatisch slechte internetsnelheid en pings van soms seconden. Plaats Hillegom.
 
Even een snelle update:

Ik heb een. Connect Box ontvangen, om uit te proberen, en het leek Ok maar vanavond was het weer dikke ellende.

Ik zou graag willen weten of, en zo ja hoe het bij de andere mensen met dezelfde klachten is opgelost?
 
In Houten heb ik sinds een week of twee hetzelfde probleem: 's avonds halveert de internetsnelheid opeens, vanaf een uur of 6. Lijkt te gebeuren sinds de upgrade van de internet snelheid.
 
Terug
Bovenaan