• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Buitenland en ziggo mobiel


Hans Arts1

New Member
Lid geworden
15 aug 2017
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Geslacht
Man
#1
Even een waarschuwing voor mensen die met een ziggo mobiel abonnement het buitenland in gaan.
Controleer of je verbonden wordt met een buitenlandse provider !!
Na ongeveer een jaar tevreden in Nederland gebruik te hebben gemaakt van ziggo mobiel voor het eerst mee naar Duitsland. Jammer dat het een drama werd.
Aangekomen in Duitsland (Kiel) blijkt dat ik geen contact kon maken met geen van de drie providers
(E-plus, Telekom.de, Vodafone.de ) die als te gebruiken netwerken op mijn telefoon te zien waren.
Als reden aangegeven dat mijn sim het niet toestond !!??
"simkaart staat verbinding niet toe "
Na het weekend thuis aangekomen ziggo gebeld.
Ik kreeg te horen dat ziggo niet kan garanderen dat er overal verbinding kan zijn met een andere provider. Ik had zulk een antwoord eigenlijk al verwacht... Ik ben met het gesprek niets opgeschoten.
"doet U telefoon het nu goed ? Ja, nu dan weet ik ook niet wat de oorzaak is geweest sorry...."
Ik heb na het gesprek meteen een andere provider genomen. In de hoop dat het bij hen wel lukt.
Hoewel... het zijn allemaal providers.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
H

Hans Arts1

New Member
Lid geworden
15 aug 2017
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Geslacht
Man
#3
Dag Robert,
Jawel, maar ik wil graag zelf beslissen waar ik mijn telefoon abonnement afsluit .
En niet ongevraagd er een door de strot geduwd krijgen.
Ook gezien de manier waarop mijn klacht behandeld is. Neen, geen overdracht met en door ziggo.
De klachten daarover zijn inmiddels ook ontelbaar.
mijn bericht is meer een waarschuwing de overdracht van ziggo goed te controleren en of vodafoon wél in het
buitenland te gebruiken is.
Een weekend geen bericht kunnen sturen naar het thuisfront als men een autoreis achter de rug heeft van 650 km is niet fijn.
Ook niet voor diegene die op z'n telefoontje of appje zit te wachten.
 
#4
#8
@Hans Arts1
Ik ga ervan uit dat er een instelling in je telefoon niet goed stond. En dat je net de verkeerde hd. medewerker hebt getroffen.
Ik had vorige maand hetzelfde met mijn nieuwe telefoon. Heeft waarschijnlijk niets met een provider te maken.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
928
Meer ...
Beroep
Webcare Ziggo
#9
Jammer om te lezen dat jouw trip naar Duitsland een drama is geworden omdat je mobiel niet bereikbaar was. Mijn advies is om de volgende keer toch even de instellingen te controleren in jouw toestel of eventuele blokkades in Mijn Ziggo. Voor roaming heeft Ziggo een contract afgesloten met BICS en in Duitsland moet je zonder problemen gebruik kunnen maken van onderstaande partners:

- Telekom Deutschland GmbH
- Vodafone GmbH
- E-Plus Mobilfunk GmbH
- Telefónica Germany GmbH & Co. OHG
 
#10
Wij hadden Ziggo en nu Vodafone. Wij hadden problemen in december 2016 op de Kaap Verden 1 gesprek halverwege afgebroken daarna geen bel mogelijkheden gebeld worden ging prima. Dus mopperen op Ziggo Mobile later hoorden wij dat er veel gasten daar dit zelfde probleem hadden en van alle nationaliteiten dus lag niet aan ZIggo maar lokaal bij de provider. In april in Marokko totaal geen problemen met Ziggo. Binnenkort naar Gran Canaria dus afwachten mer Vodafone maar ik reken op een goede verbinding. ;)