• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Aanbevelingen aan Ziggo ter verbetering van klantenservice


GoodWatch

Product Tester
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
270
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik kan mij vinden in de meeste verbeterpunten, zo niet alle. Punt 4 heb ik zelf meegemaakt, de omruiling van een Extra Mediabox XL door een monteur (wat overigens een week duurde) werd aangemerkt als opzegging van het abonnement, compleet met de brieven. En dan kost het wel enige moeite om Ziggo ervan te overtuigen dat er iets mis gegaan is. Er volgde zelfs een brief waarin werd aangegeven dat wanneer ik de box niet terug zou sturen er kosten in rekening gebracht zouden worden.

Ziggo is onderdeel van een concern dat winst moet maken, het is geen stichting zonder winstoogmerk. Men zal, net zoals bij het verhogen van de tarieven, de afweging blijven maken wanneer (te) hoge tarieven of (te) slechte service daadwerkelijk klanten gaat kosten. Zie Ryanair. De CEO heeft in een interview gezegd dat de klanten toch wel blijven komen, ook degene die zeggen NOOIT meer met Ryanair te zullen vliegen. Nu is dat een slechte vergelijking want Ryanair heeft wel echte concurrentie en Ziggo zeer weinig.

Om er echt iets van te kunnen zeggen moeten we de statistieken van Ziggo kennen. Hoe vaak totale uitval, waar en waardoor? Welke invloeden van buitenaf zorgen voor uitval? Welke apparatuur raakt het vaakst defect? Enz., enz., enz. Misschien zijn er veel te weinig monteurs in dienst (of ingehuurd) om een time to fix van <48 uur te kunnen waarmaken. En omdat we als klanten niet echt georganiseerd zijn en Ziggo een commercieel bedrijf is geen geen overheidsinstelling, ben ik bang dat we er weinig aan en tegen kunnen doen.

Over het algemeen echter ben ik niet ontevreden. De uptime is goed en ik haal heel vaak de opgegeven snelheden. De helpdesk blijft één van de minder sterke punten en hoe je geholpen wordt is sterk afhankelijk van de medewerker die je treft. Waar ik echt een staart van krijg is altijd maar weer die eerste opmerking over de bekabeling en apparatuur binnenshuis. Dat moet er echt ingehamerd zijn. Ja, ja, in een aantal gevallen zal dat wel zo zijn maar ik zie dit als een poging tot tijdrekken, afwimpelen en de oorzaak van het probleem in eerste instantie bij de klant neerleggen. Let wel, dit is een mening. Mijn mening.

Edit: zojuist het topic op de Ziggo Community gelezen. En dat sluit naadloos aan bij mijn eigen conclusies. En Ziggo vertoond hetzelfde gedrag als andere grote bedrijven. Pas wanneer men bij Kassa of een ander consumenten programma moet aanschuiven wordt er iets aan het grote en hardnekkige probleem van de betreffende klager gedaan, een bloemetje en cadeaubon aangeboden en gaat men (gespeeld) door het stof. Of er daadwerkelijk iets veranderd is echter zeer de vraag.
 
Laatst bewerkt:

hanso

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
57
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ongetwijfeld heeft Zeeburgia terechte punten ter verbetering aangegeven.

Maar niet voor iedereen geldt dat het slecht verloopt.

De overgang bij mijn verhuizing naar Mierlo was een prettige ervaring. Niet zonder paar keer contact met de helpdesk, maar goed geholpen iedere keer.

Vanwege de overlap tussen het nieuwe adres bewonen en de uiteindelijke verhuizing (maand geklust ..) met opzet niet gekozen voor een verhuizing maar een nieuwe aansluiting op het nieuwe adres en opzeggen oude adres. Leverde ook een leuke korting voor de eerste maanden...

Gekozen voor het meest uitgebreide all-in-1 pakket, snel internet 400 Mb.

De eerste doos was er snel, met alleen een Mediabox XL. Voor TV en internet. Onhandig omdat de kabel in de meterkast binnenkomt en daar de kabels voor telefoon en vast ethernet vertrekken. Belletje naar de helpdesk, vriendelijk en ter zake, en paar dagen later een Connectbox erbij gekregen.
Internet was niet helemaal 400 Mb, weer belletje en er werd een monteur langs gestuurd om oude AOP en zo te vervangen. Gratis. Perfect internet daarna, stabiel en snel, ruim 400Mb volgens speedtest. Ook de Mediabox, werkte prima, ook daar de wandaansluting vernieuwd. Vakkundige monteur.
Telefoon was niet helemaal goed, weer belletje en om zeker te zijn dat het niet mijn DECT was een leentoestel gekregen. Probleem was er nog steeds, en toen zelf de telefoonkabel vervangen tussen meterkast en aansluiting in woonkamer, die bleek door de vorige bewoner behoorlijk mishandeld. Alweer positief gevoel aan overgehouden.

Al met al, een positieve ervaring, volwassen en professioneel.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
791
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@hanso

Goed om over je positieve ervaringen met Ziggo te lezen in verband met je verhuizing.
Ik denk dat het een verstandige beslissing was om het abo voor je oude adres op te zeggen en een nieuwe aan te gaan voor je nieuwe adres. Daarmee is de kans op foute handelingen van Ziggo tijdens een verhuisproces een stuk kleiner.
Je ervaringen met de klantenservice zijn positief, voorbeeld hoe het in feite altijd hoort te gaan :)