• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Migratie Ziggo naar Vodafone


#31
Tjonge, vandaag een sim-kaart bij de post. Postbode bevestigt mij dat post bij bezorging nogmaals wordt gescand: de andere sim-kaarten zijn niet door Vodafone verstuurd. Dit komt overeen met wat een van de V-medewerkers vertelde, bestellingen stonden op geannuleerd. Vervolgens bellen om de sim-kaart te activeren en vervolgens 2 uur wachten of het zou werken. Jullie raden het al: niet dus! Weer bellen met V om 3x doorverbonden te worden voor een medewerker me wel kon helpen. Hij heeft de kaart geactiveerd en met mij gecontroleerd of die werkte. Yes! Dank aan deze medewerker.
De medewerker zag echter bij de 5 klantnummers van mij die er in de afgelopen 6 weken zijn gemaakt, slechts 1 case staan. Dit betrof een creditering van het andere telefoonnummer. Hebben al die medewerkers de afgelopen weken alleen maar gezegd cases te hebben staan of worden die in een nachtelijke verwerking massaal verwijderd? Hoe dan ook, geen van allen zijn hun toezegging om terug te bellen nagekomen. Ook webcare Ziggo blijft achterlopen; zij lijken een andere invulling te geven aan actief informeren van de klant en service. Ook op de conversatie met webcare van gisteren heb ik nog geen reactie.
Ik heb nu weer mobiel bereik, maar ook een bittere, zo niet vieze, smaak aan dit verhaal overgehouden. Je kunt bellen en schrijven wat je wil, Ziggo en Vodafone reageren gewoon niet!
 
#33
De high-score blijft op jouw naam, 5 klantnummers waarvan 2 in gebruik. Wel creatief van Vodafone hoe ze mijn naam weten te presenteren. Na zo'n anderhalve maand is ook het tweede nummer gemigreerd.

Nu nog zien te achterhalen wat Vodafone in de administratie heeft staan. Bij het eerste nummer ging dat ook een maand alle kanten op. Daarvoor verwacht ik nog een tweede creditering. En dan hebben we het nog niet over de afhandeling van mijn klacht gehad.

Ik vermoed dat me nog de nodige frustratie te wachten staat. Gelukkig zijn er forumleden die me moed laten houden. Dank aan jullie!
 
#34
Mijn ervaring is ook dat de overgang van Ziggo Mobiel naar Vodafone een bijzonder moeizame exercitie is. Op 31/07 zijn onze beide mobiele nummers geporteerd, maar alleen met een onjuist abonnement. Na veel bellen met de klantenservice Vodafone is op 3 augustus het juiste abonnement toegevoegd. Toen maar wachten op de toegezegde extra's. Die kwamen alsmaar niet. Er werd een case aangemaakt en u wordt gebeld. Dus niet! Zelf weer gebeld, waarbij verteld werd dat ons adres bij Ziggo en Vodafone niet overeenkwam. Terwijl ik voor 110% zeker was dat het juiste adres vermeld werd op Mijn Ziggo en My Vodafone. Ik kreeg een antwoord dat een Vodafonemedewerker e.e.a. op de juiste wijze had aangepast. !?!? Vier weken verder nog steeds geen extra's beschikbaar Er werd weer een case aangemaakt, nu met hoge prioriteit. Begin deze week werd ik gebeld (het is echt waar!!!!) door een vriendelijke medewerkster van Vodafone die meldde dat er een technisch probleem was bij Ziggo. Dat zou de oorzaak zijn van de vertraagde toekenning van de extra's. Maar binnen veertien dagen zou het dan echt helemaal goed moeten komen.
Ter compensatie van alle gedoe krijgen wij wel op beide mobiele nummers gratis alvast de dubbele data toegekend.
Nu de rest nog! Ik heb er inmiddels een hard hoofd in, maar misschien gebeurt er een wonder en is het medio september toch nog goed gekomen. Dus nu in afwachting van wat wel/niet komen gaat.
 
#35
ach ja, andersom werkt het wel goed. Ons Vodafone nummer krijgt alle extra's en lekkers zonder dat we er iets voor hoeven te doen.
Ik denk wel dat het voor toekomstige problemen handig is om dit in een Vodafone winkel op te lossen. Dan ben je 1op1 met een persoon. Ziggo telefonie is tenslotte nu Vodafone, dus heb je een Vodafone simkaart plus bijbehorend contract.
En wat betreft verschillen, die zijn er niet echt meer, wij hebben zowel Vodafone als Tmobile, en die ontlopen mekaar nauwelijks qua aanbod en prijzen. Dit is ook de reden waarom ikzelf nog mijn Tmobile nummer heb, het is nu niet de moeite om naar Vodafone te gaan, waar ik van oudsher wel graag klant van was en zijdelings nog steeds ben.
 
#36
Donderdag naast de post hierboven en in mijn conversatie met Webcare ook een klacht bij Ziggo ingediend. Vrijdag gebeld door Webcare, hij zou de klacht ondersteunen en doorsturen. Zaak was hem duidelijk en schadevergoeding leek hem terecht. Vandaag door Ziggo gebeld; de oorzaak ligt niet bij hen, maar bij Vodafone en daar zijn zij niet verantwoordelijk voor. Kortom klacht ongegrond. Die moest ik maar bij Vodafone indienen. En ja, het is Ziggo bekend dat dit probleem vaker voorkomt en dat Vodafone daar niet goed mee omgaat/reageert...

Nu breekt mijn klomp (of eigenlijk: ook m'n 2e klomp ;-) Wat een stel onverantwoorde afschuivers zijn ze bij Ziggo. Zij hebben bepaald dat ik over moest naar Vodafone en zij hebben steeds mijn nummeroverdracht geweigerd. Voor zover het al (nog) 2 bedrijven zijn, heeft Ziggo een situatie gecreƫerd en een partner uitgezocht. Ik heb geen goed woord over voor Ziggo; wat een ongepast gedrag! De klant is duidelijk een lastige bijkomstigheid voor Ziggo. Ziggo gokt erop dat de klant niet nog meer kosten maakt voor een juridische zaak.
 
#38
Vandaag gebeld door Ziggo klachtenmanagement. Zij verontschuldigde zich voor de manier waarop mijn migratie naar Vodafone is verlopen. Ze bood mij een redelijke schadevergoeding aan, welke ik heb geaccepteerd. Op mijn verzoek heeft ze deze toezegging bevestigd in een e-mail.

Nu nog even de administratieve afhandeling (/facturering) van Vodafone afwachten...

Voor nu: dank aan Webcare die gisteren actie heeft ondernomen om dit voor het aandeel Ziggo in redelijkheid af te ronden.