• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Migratie Ziggo naar Vodafone


#1
Half juli heb ik met Ziggo gebeld om 1 van mijn 2 mobiele abonnementen op te waarderen. Dit werd daarbij overgeheveld naar Vodafone. Dezelfde dag nog een bericht over een nieuwe simkaart. En een week later was het nummer, weliswaar zonder bericht aan mij, overgezet en actief. Het resultaat telt, en dat was goed. Vervolgens Ziggo gebeld om ook het andere abonnement over te zetten. Ook nu snel bevestiging met de mail. Alleen niets over de simkaart en dus op het linkje in de mail geklikt. De nummeroverdracht was geweigerd. Gebeld met Ziggo, de eerdere medewerker bleek het simkaartnummer verkeerd ingevuld te hebben. Dit werd direct opgelost en met het aanbod om beide abonnementen tegen een gunstiger tarief af te sluiten; per slot kregen andere klanten ook een vergelijkbaar aanbod. Dit heb ik in dank aanvaard.

Vlot ontving ik nieuwe contracten. Helaas ging er vervolgens met beide abonnementen van alles verkeerd. Uit mail bleek dat beiden werden geannuleerd. Na veel bellen met afwisselend Ziggo en Vodafone bleek de eerste in de verkeerde volgorde verwerkt te zijn en de tweede weer geweigerd. Vier dagen bellen met beide organisaties waarbij je continu naar de ander wordt verwezen ben ik nog niets wijzer, maar wel radeloos. Als de vele medewerkers van de klantenservice die ik heb gesproken mijn bel-geschiedenis zouden bekijken, zullen ze zich ongetwijfeld schamen voor hun organisaties. Intussen heb ik geen idee meer wat ik kan doen om Ziggo-Vodafone zo ver te krijgen dat mijn abonnementen met behoud van nummers weer goed komen te staan.

Heeft iemand van de forumleden suggesties voor me?
 
#2
Bij mij, en anderen, ging er ook van alles en nog wat fout.
Gewoon volhouden.
Ik had contact via Twitter met Vodafone en kon gewoon met schermafdrukjes alles aantonen.
Uiteindelijk alles in orde en hetbwerkt nu prima en voordelig.
 
#3
Stuur anders even een berichtje naar Webcare Ziggo

Vermoedelijk is dit een gepaste klus voor webcare om jou uit de brand te helpen voor je vermalen wordt tussen twee organisaties...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
#5
Na nog eens zes dagen met tientallen gesprekken met Ziggo en Vodafone ben ik nog niet veel verder. Webcare heeft niet veel voor me kunnen doen. Geruststellende woorden en verwijzen naar Vodafone! Gisteren bij Vf cancellations terecht gekomen.
Voor mijn eerste nummer dat al bij Vf stond lijkt er nu actie te zijn om het abonnement weer goed te zetten. Voor mijn tweede nummer ben ik een aantal klantnummers en veel mail rijker, maar wordt het nummer nog steeds niet overgezet. De laatste afdeling heeft toegezegd met Ziggo te kijken waar het steeds verkeerd gaat.
Pff, wat een gedoe. Het kost me zeeën van tijd en ergernis. Dit soort grappen is geen reclame voor Ziggo en Vodafone.
 
#6
Dit zijn van die handenwringende hemeltergende toestanden waarover je normaal gesproken alleen leest op Radar e.d. Ik krijg bijna een plaatsvervangend gevoel van schaamte omdat bij mij alles wel goed is overgezet onlangs.

Hopelijk gaat die cancellation afdeling het goedmaken bij je, succes nog en wel goed blijven slapen he ;)
 
#7
Gelukkig gaat het bij jou en anderen wel goed. Dat leek het bij mij met het eerste nummer ook. Mogelijk heeft z-vf zich verslikt in de samenvoeging? Spijtig dat ze niet een coördinerend team lijken te hebben dat kan bij sturen of problemen oplossen. Als klant lijk je een lastige bijzaak te zijn. Ik kan alleen maar hopen dat vele migraties wel goed gaan. Dan is er voor mij ook iets om naar uit te kijken ;)
 
#8
Bij mij ging het fout omdat mijn simkaart nummer niet zou kloppen.
En ze konden mij geen bericht daarover sturen.....
Het nummer kwam met knippen en plakken van mijn telefoon af dus echt geen tikfoutje.
Bestelling kon niet meer aangepast worden dus cancel en nieuwe aanvraag moeten doen.
Opeens kon het wel maar het maandbedrag was hoger....
Met schermprintjes kunnen aantonen dat ik het daarvoor veel goedkoper kreeg.
Konden ze pas aanpassen als nieuwe simkaart actief was.
Duurde een week of 4-5.
Melding gemaakt met schermprintje erbij, alles akkoord.
Die had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Na een maand eerste factuur binnen is het bedrag nog lager geworden?
Ik wacht nu even af of de volgende factuur ook te laag is.
Ga ik er over bellen? Moet eigen wel hè?
Krijg 5 euro per maand korting ivm Ziggo abonnement maar dat bestond nog niet toen ik de overstap maakte.

Heb nu alleen wel 5 klantnummers en daar kunnen ze niets aan doen.
 
#9
Heb nu alleen wel 5 klantnummers en daar kunnen ze niets aan doen.
Dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn dat het bedrag lager is geworden, zoiets als "trouwe klanten korting".
 
#10
Tjonge, klinkt bekend. Ik begrijp dat z-vf ook mijn geduld op de proef stelt voor ze me belonen met lidmaatschap van de z-vf-familie :-\

Beiden: dank voor jullie reactie, dat geeft mij moed!