1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Uitgelicht Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect Box

Discussie in 'Gebruikersforum - Nieuwsberichten' gestart door Johnny54, 29 jun 2017.

  1. Connect box klein.jpg Ziggo is bezig met het uitbrengen van een patch die problemen met jitter en packet loss met de Connect Box gedeeltelijk moet oplossen. Dat laat het bedrijf weten aan Tweakers. Een patch die het probleem helemaal oplost volgt later.

    Bron en hele artikel: tweakers.net


    Update:
    Nieuwe firmware: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
    De komende dagen krijgen de modems in fUPC gebied de firmware en een reset, in fZiggo gebied krijgt men de update binnen na een handmatige reset.

    Changelog:
    - verschillende stabiliteitsverbeteringen
    - foutieve verbindingssnelheden voor apparaten op het Verbonden Apparaten-scherm
    - kleine telefonieproblemen, waaronder problemen met nummerweergave, antwoordapparatuur en ivr-problemen
    - dhcp-clientcrashes
    - sommige apparaten kunnen soms niet op 5GHz verbinden
    - continu opzetten en verbreken van de verbinding MacBooks
    - probleem met uitval van Wi-Fi bij zware belasting
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2017
  2. Patch zojuist laten installeren via Twitter ZiggoWebcare binnen 10 minuten geregeld :)
    Hoop dat de verbeteringen net zo goed zijn als de snelle service!
     
  3. Misschien handig om het hier ook te vermelden zonder het hele artikel te lezen...

     
  4. Vreemd, volgens het artikel is het een Intel Puma-6 chipset probleem waar Ziggo/UPC nu een patch voor uitbrengt en vervolgens komt deze update:
    Volgens deze PDF zit er in de Ubee 3226 geen Puma-6 chipset, maar een Puma-5 chipset:
    [​IMG]

    Voor het Samsung Horizon geval zit alleen in het nieuw type een Puma-6 chipset (Home Media Server genoemd in dit overzicht):
    [​IMG]

    De Compal CH7465-LG (Connect Box) staat niet in de PDF:
    [​IMG]

    Was de Hitron CGN3 ook niet in omloop bij Ziggo/UPC?
    [​IMG]
     
    den Tsaar en René vinden dit leuk.
  5. Voor de volledigheid ook de link naar de Cable Modem Puma 6 test van DSLReports:
    http://www.dslreports.com/tools/puma6

    Het staat ook niet in het artikel, maar volgens sommigen op het Tweakers forum zou onderstaande versie de patch moeten zijn:
    CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH

    Als dit niet klopt hoor ik het graag zodat het aangepast kan worden met de juiste informatie.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2017
    Sjah vindt dit leuk.
  6. Ik heb net een testje gedaan, voor en na de reboot van mijn Connectbox.
    Je ziet wel een behoorlijk verschil, maar de firmware is hetzelfde gebleven.
    Dus of het nou een frisse start is die dit effect heeft, of dat er al wat is aangepast (zonder het firmware nummer aan te passen) is mij niet helemaal duidelijk.

    Ik merkte de laatste tijd dat het openen van een site wat langer duurde dan normaal. Maar weet niet zeker of dat nu hier mee te maken heeft.

    Voor reboot:
    test1_voor_reboot.png

    Na reboot:

    test2_na_reboot.png

    Huidige firmware (voor en na reboot hetzelfde):
    versie.png
     
  7. Ter vergelijking twee Puma-6 test resultaten van twee normaal functionerende TC2710 modems (Broadcom chipset) zoals aangetroffen op het Tweakers forum:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Er is echter ook iemand die met een TC7210 de test twee keer uitvoerde (er stond in de post niet bij of er een reboot is uitgevoerd) met achtereenvolgens de volgende resultaten:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog steeds niets in het rood, maar toch een duidelijk slechter resultaat dan bij de eerste twee resultaten. Ik vraag mij dan ook af in hoeverre ook nog zaken als drukte in het coaxsegment een rol spelen bij de uitkomst en/of andere zaken zoals Correctable/Uncorrectables (Post en Pre RS errors) op de downstreams of zend problemen op de upstreams (herkenbaar aan T3 voorkomens).
     
  8. Dit is inderdaad de versie met patch.
     
  9. Kan ik die update zelf ergens installeren? In de connectbox kan ik nergens een optie voor firmware update ontdekken.

    Ik heb nu dit:
    Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH
     
  10. Nee helaas niet. Dit wordt gepushed vanuit Ziggo.
     

Deel Deze Pagina