1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

spam van @info domein komt door spamfilter

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Gerardus, 19 apr 2017.

  1. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Ik denk dat ik dat ook maar doe. Dan wel .info want er zijn veel email adressen met info voor de @. Als het zichtbaar blijft in het spammapje ben ik tevreden. Anders doe ik dat in Thunderbird.


    Liever had ik dat Ziggo dit ging oplossen voor veel klanten. Ze zien er erg bedrieglijk betrouwbaar uit, zodat velen hier intrappen.
     
  2. Briolet

    Briolet Forum Member

    Berichten:
    2.209
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Dat IP adres is net één nummer hoger als uit je vorige bericht. Dat is inderdaad dezelfde bron en gezien de naam ook voor de Nederlandstalige markt bedoeld. Ook al zit de server in de VS. De kans is groot dat het IP van de zendende smtp server helemaal gelijk is.

    Thunderbird heeft ook zijn eigen spamfiletering.
    Die bij thunderbird ken ik niet precies, maar volgens mij werkt die als bij Apple mail. Met de hand moet je dan berichten als spam aanwijzen. Uiteindelijk gaat hij ze zelf herkennen en in de spambox plaatsen. Met een beetje geluk heb je dan die '.info" filtering niet nodig.
     
  3. JenRies2010

    JenRies2010 New Member

    Berichten:
    1
    Exact dezelfde spam ontvang ik ook al een paar maanden. Regels in de webmail aanmaken lijkt mij dus de beste oplossing. Maar waar in de webmail kan dat? Bij instellingen heb ik het vinkje voor geavanceerd aan staan, maar ik zie niets dat lijkt op mailfilterregels.
     
  4. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    @JanRis: helaas zie ik dat ook niet.

    Ik wil het toch niet meer gebruiken. Ze zijn nu overgegaan op .com adressen. Dus regels gaat niet meer lukken.
    Ik markeer ze nu als ongewenst. O met een / erin.
    Misschien doet Ziggo er dan nog eens wat mee.
    Voor mij is dat het gemakkelijkst. Ik krijg veel mail als nieuwsbrief. Maar het zijn allemaal bekenden. De overigen herken ik direct en gaan gelijk het afvoerputje in. Aan mij zullen ze niet verdienen.:frons:
     
  5. Briolet

    Briolet Forum Member

    Berichten:
    2.209
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Als dat vinkje gezet wordt, komt er links toch echt een optie "Mailfilter regels" bij.

    Blijkbaar werden ze toch te veel geblokkeerd op de info adressen. Voor een provider lastig te blokkeren als hij niet weet of dit legitieme mailings zijn.

    Uit de header die je liet zien blijkt dat ze SPF en DKIM toepassen. Op die manier kan een provider snel zien dat dit niet door een botnet verstuurd kan zijn, wat de mail al een stuk legitiemer maakt. Iemand moet het verzendende IP wel steeds op een blocklist laten zetten.
     
  6. Poupou

    Poupou Forum Member

    Berichten:
    1.605
    Op mijn mobieltje zie ik dat ook niet, op de laptop wel.
     
  7. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Nog even terugkomen op dit topic. Het blijft maar doorgaan met die mensen uit curaçao. Ik kreeg fantastische aanbiedingen voor een baan die met mijn kwaliteiten een salaris opleverde van meer dan 2 x het huidige. Toch maar niet op gereageerd. Ook energievergelijkers en volgens mij AH. Allemaal simpel te herkennen aan het e- mail adres.
    Dus zoals ik het nu doe. Alle onbekende afzenders bekijken naar afzenderadres. In Thunderbird hoef je dan alleen maar te kijken. In Ziggo webmail even met de cursor op de afzender gaan staan.

    Het vinkje geavanceerd heb ik inmiddels gevonden. Staat lekker verstopt links onderin.

    @Briolet: bedankt nog voor je deskundige commentaar in dit topic.
     
  8. Gerardus

    Gerardus Forum Member

    Berichten:
    1.764
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Vandaag weer een instinker ontvangen. Zogenaamd van NS reizigers.
    Daar trap je natuurlijk makkelijk in, als je niet naar het afzenderadres kijkt. Deze keer komt dat vanaf: info @ dityledeal.win
    Grote kans dat het van dezelfde oplichtersbende is.

    Beste NS reiziger,

    De aanstaande periode wil de NS klachteloos, positief en op tijd gaan rijden.

    Elke maand krijgen wij weer diverse klachten over onze dienstregeling, bij uitval of vertragingen van verschillende treinen.

    We willen er dan ook voor zorgen dat er de aanstaande periode een stipte en zorgeloze dienstregeling komt. Als er dan wel een vertraging zou plaatsvinden zorgen wij er zo snel mogelijk voor dat er vervangend vervoer komt met hetzelfde eindpunt.

    Toch willen we je een klein beetje verrassen met een kleine promotie die loopt deze maand bij de NS voor onze vaste reizigers.

    1 Dag door heel Nederland reizen op de kosten van de NS! Wij hebben namelijk 2 NS dagkaarten klaarliggen voor jou!
    Bevestig nu hier! [​IMG]


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2017
  9. piente

    piente Product Tester

    Berichten:
    2.521
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Kreeg ook veel spamberichten binnen op een emailadres van ...@upcmail.nl welke upc als standaard emailadres heeft aangemaakt toen ik klant werd. Op nog een ander Upcmail adres kwamen er enkele honderden spamberichten binnen. Dit steeds geblokkeerd en aangemerkt als spambericht en nu enkele maanden verder is het rustiger mede ook omdat ik 1 emailadres opgeheven heb vanwege de overlast.
     

Deel Deze Pagina