1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Alleen NET5 weigert op DTV kabel

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Riesje69, 17 apr 2017.

  1. Riesje69

    Riesje69 New Member

    Berichten:
    4
    Hallo medeforummers,


    sinds vanavond het rare voorval:
    alleen NET5 doet het niet op DTV kabel op kanaal 9 en 933.
    Op de ATV kabel werkt hij wel op kanaal 8.


    Het gaat hier om een Samsung tv uit 2012 met een Smit Ci+module.
    Onze andere tv JVC uit ong 2004 dus met losse decoder/ontvanger heeft nergens last van.
    Heb Ziggo gebeld en zal een monteur langs moeten komen.
    Zelf vermoed ik de Ci+ module.


    Hebben jullie nog suggesties?


    Alvast bedankt,
    groetjes Ries.
     
  2. C0re

    C0re Quality Member

    Berichten:
    4.401
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Heb je al geprobeerd om de zenders opnieuw in te scannen?
     
  3. Riesje69

    Riesje69 New Member

    Berichten:
    4
    Hallo C0re,


    dat heb ik ook al geprobeerd.
    Helaas geen resultaat geboekt.


    Het is en blijft vreemd dat voor zover ik het weet alleen NET5 niet werkt.
     
  4. C0re

    C0re Quality Member

    Berichten:
    4.401
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    De afgelopen periode zijn een aantal zenders van frequentie gewijzigd. Je zou nog een andere kabel kunnen proberen. Bij het opnieuw inscannen, heb je toen eerst de module eruit gehaald?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2017
  5. youriy

    youriy Forum Member

    Berichten:
    352
    Hier zitten ketnet en rtl telekids op dezelfde freq. Die doen het dan denk ik ook niet?
     
  6. Webcare Ziggo

    Webcare Ziggo Webcare Ziggo

    Berichten:
    203
    Ik wil je adviseren om eerst een volledige reset uit te voeren met behulp van dit stappenplan. Als dit niet de oplossing is voor jou horen we graag de foutmelding op kanaal 9.
     
  7. Riesje69

    Riesje69 New Member

    Berichten:
    4
    Halo Allen,


    ik denk dat ik het probleem gevonden heb.
    Ik heb gisteren de kabel vanaf verdeel punt meterkast naar muurcontactdoos bij de tv vervangen (dacht daar eerst het euvel lag omdat kabel erg stug was en bovendien geknikt was wat niet lekker aanvoelde).
    Daarna was het over. Na alles weer afgemonteerd te hebben bleek hij het weer niet te doen. Nu is het mij duidelijk waar het probleem zit/zat. De aansluiting in de muur. Stekker gaat er niet ver genoeg in en daarom stoort hij op slechts 1 zender. Raar maar waar. De contactdoos voor r/tv ga ik op termijn vervangen.
    Dank je wel voor het meedenken.


    Groetjes Ries.
     

Deel Deze Pagina