Ziggo zenderaanbod - Technische wijzigingen

Bij dtvmonitor staat de zenderindeling voor de regio Breda, inclusief frequenties.
https://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-breda
Mogelijk voor het eerst.
ts 2057, 2058 en 3003 zullen vervallen: 338, 354, 362 MHz.
Compact :
___18-474. 2049-826. 2050-562. 2051-842. 2052-810. 2053-802. 2054-490. 2055-698. 2056-402.
2059-762. 2060-162. 2061-410. 2062-370. 2063-378. 2064-786. 2066-794. 2067-554. 2068-818.
2069-778. 2070-858. 2071-722. 2073-122. 2074-466. 2076-578. 2097-522. 2098-386. 2099-394.
2100-450. 2101-458. 2102-546. 2103-170. 2106-586. 2107-770. 2112-498. 3004-834.
 
En dan denkt iedereen ik heb er geen last van en doet niets met de veel bekeken zenders moet men ieder geval iets doen en zo is het over kortere tijd overal opgelost.

antenne.jpg


.... dan moet de zaak niet al te dichtbij staan.
 
Op 13/14 juni gingen bij veel(?) abonnees op het digitale pakket TV Standaard een groot aantal zenders op zwart. Het gaat om diverse nieuws-, cultuur- en regionale zenders zoals NPO Nieuws, NPO Politiek, EuroNews, Al Jazeera, Arte, TV5, ONS en tal van regionale zenders.

Abonnees op dit pakket die kijken via een CI+-module of oudere decoder en deze zenders missen, doen er goed aan om in te loggen op Mijn Ziggo, door te klikken naar Producten/Nieuwe producten, Digitale TV-activatie/beheer je televisiediensten en ZENDERAANBOD OPNIEUW OPHALEN.
Stonden de verdwenen zenders nog gewoon in de zenderlijst maar bleef het beeld zwart, dan is de kans groot dat ze binnen een kwartier weer zichtbaar zijn. Waren ze uit de zenderlijst verdwenen, laat dan de ontvanger nog eens zoeken, eventueel met de optie 'alle zenders'. Zet ze daarna op de juiste plaats.
Nee, de tip komt niet van Ziggo,, maar van enkele gebruikers van Ziggo Community op https://community.ziggo.nl/

De informatie op de site van Ziggo (https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/) wekt overigens de indruk dat abonnees met een CI-module of eigen decoder voortaan alleen nog maar naar de 30 digitale tv-zenders van het pakket Kabel-TV kunnen kijken en dat voor ontvangst van bovengenoemde zenders overstap nodig is naar het duurdere Play Start-pakket (inclusief Ziggo-mediabox in bruikleen).

Het advies van Ziggo om decoders terug te zetten naar de fabrieksinstellingen waar Ziggo - naast vernieuwen van de kabels altijd het standaardadvies - is overigens een slecht advies. De kans is namelijk groot dat dan ook alle de updates worden gewist en de ontvanger niet goed meer functioneert. Zoals bekend ondersteunt Ziggo alleen nog de eigen (huur)decoders.
 
begrijp ik goed dat ik al dagen voor niets aan het prutsen ben de kinderen worden hier helemaal gek er is niet te kijken op de frequentie 810.75mhz waar onder andere Nick.jr , Nicktoons, en Disney junior zit ??
 
Hier had ik ook bepaalde zenders niet meer en interactieve tv deed ook niets meer, mijn Humax kon niet eens verbinding maken met wifi. Wifi deed wel gewoon op mijn Samsung televisie en op mijn desktop PC. Er zou de volgende dag een monteur langskomen, er kwamen zelfs 2 monteurs tegelijk en hebben de wandcontactdoos, coaxkabel die mij ook nog eens 10 euro ging kosten en de splitter vervangen en alles werkte weer. Mijn oude coax was nog geen half jaar oud en was ook kabelkeur.

Dit doet mij sterk denken aan de grote zenderupdate van een aantal jaar geleden, toen moest ook iedereen een nieuwe coax gaan aanschaffen omdat het beeld op zwart was gegaan. Ziggo heeft daar toen schandalig veel geld aan verdiend.

Ik heb het idee dat Ziggo weer eens geld nodig heeft en dit dan maar op een vieze manier via de consument probeert te krijgen door te gaan lopen klote met het netwerk, en pas geleden hebben ze ook al de prijs van de pakketten omhoog gegooid.

Ik denkt dat dit probleem met de Horizon boxen nog groter is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn oude coax was nog geen half jaar oud en was ook kabelkeur.

Dus dan lag het niet aan de kabel, maar waarschijnlijk het AOP (of een splitter oid). Raar dat ze dan toch een kabel "verkopen". Ook raar dat als een monteur komt ze EUR 10 voor het kabeltje rekenen (als je de Ziggo helpdesk belt sturen ze er gratis 1 op van 2 of 5 meter), waarschijnlijk om de "voorrijkosten" terug te verdienen.

Ik snap niet als ze iedereen toch een mailtje sturen over werkzaamheden, er niet even iets bij zetten om bij haperingen/blokjes even goed naar de bekabeling etc. te kijken en wat te doen (of de helpdesk te bellen). Al was het maar deze link. Nu moeten mensen er zelf maar achter komen omdat het "ineens" niet meer werkt, terwijl een paar zinnen in de mail veel meer begrip en minder frustratie hadden opgeleverd.

Maar ik denk dat we deze discussie beter hier of hier voort kunnen zetten (nu wordt het in 3 threads besproken). Misschien kan een moderator deze post er dan ook bij zetten en de titel veranderen in "Geen signaal of haperingen/blokjes op bepaalde zenders". Dan hebben we alles (kabels, splitters, pluggen en AOP/WCD) in één thread (misschien ook wel een sticky van maken, want dit kan nog tijden spelen, maar dat laat ik aan de moderators). Kan deze discussie weer terug naar het melden van technische wijzigingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van de week weer eens een email van Ziggo gekregen, dat er wederom werkzaamheden zijn op 30 juni tussen 01.00-06.00 uur, postcode 1081. Voor mij is dat de 4e keer dit jaar. Meer forummers hier, die ook deze keer weer werkzaamheden kunnen verwachten?
 
Heb er denk ik ook een stuk of 4 gehad ondertussen op postcode 2134,
allemaal zonder problemen verlopen.
 
Terug
Bovenaan