1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Geen verbinding met mobiel netwerk

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door ziggogebruiker01, 19 mrt 2017.

  1. Ik moet met mijn oude Android 4 telefoon bellen. Op mijn nieuwe telefoon doet de data verbinding (4G) het prima. Maar als ik mijn simkaart in de ouide telefoon doe kan ik niet internetten.

    Moet ik de APN instellen? Op mijn "goede" telefoon (die prima op internet komt) geeft 'ie aan:

    • Ziggo
    • NL KPN
    • Tele2 Nl
    • T-Mobile NL
    Op de "oude" telefoon (die ik op internet hebben wil!) geeft 'ie wat anders aan, namelijk:

    • vodafone NL 3G
    • TMO NL 3G
    • NL KPN 3G
    Wat moet ik nu doen? Ik heb het geprobeerd met Vodafone 3G (Ziggo is volgens mij gewoon Vodafone) maar dat werkt niet.


    P.S. Bellen gaat prima. En bobiel datagebruik staat data staat op "aan", de oude telefoon is alleen 3G compatibel en de nieuwe 4G.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2017
  2. Hebbes! De APN stond inderdaad niet goed ingesteld. Doe:

    Settings > onderhet kopje Wireless & networks tap op "More..." > Mobile networks > Access point names > menu knop "New APN"

    Vul daar alleen het volgende in:

    • Name: Ziggo
    • APN: internet.ziggo.nl
    Druk op de Menu knop en tap op "Save". In het "Access point names" scherm waar je nu weer bent: zet een vinkje naast Ziggo. Wacht een halve minuut en je hebt een "H" netwerk verbinding (H betekent "3G+"). :)

    P.S. De eerste keet maakte ik een typefout in de "APN" (ziggo.internet.bl) en klopte de "Name" (Ziggo) wel. En toch verbindig. Ra ra hoe kan dat...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2017
  3. Super! Fijn dat je het probleem zelf hebt kunnen oplossen. :cool:

    Pim - Ziggo Webcare
     

Deel Deze Pagina