1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding
  2. Verberg deze melding

Mail komt terug van kpnmail.nl

Discussie in 'Internet - Email' gestart door triplenickel, 8 dec 2016.

  1. Hallo Ik heb het volgdende probleem:

    Ik email vanaf een ipad (verbonden met Ziggo wifi en met de juiste email instellingen) naar verschillende email adressen, oa gmail, ziggo.nl, kpnmail.nl

    Echter van de 3 mailadressen die op kpnmail.nl eindigen komen er steeds 2 terug als undelivered.

    Voorbeeld:
    Van Ipad naar xxx1@kpnmail.nl komt niet aan
    Van laptop via Gmail xxx1@kpnmail.com komt niet aan
    Van Ipad naar xxx2@kpnmail.nl komt niet aan
    Van Ipad naar xxx3@kpnmail.nl komt wel aan

    Wat kan hier het probleem zijn? Spamservers bij kpn (kpnmail.nl) iets te overactief?
     
  2. Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
     
  3. Komt ie het is een hele lap ik hoop dat er iets uit komt. (vanwege privacy redenen heb ik de emailadressen voor de @ ingekort:

    ---------------------------------------------------------------------------

    Delivery to the following recipient failed permanently:

    xxx1@kpnplanet.nl

    Technical details of permanent failure:
    Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain kpnplanet.nl by mailin.kpnmail.nl. [213.75.3.30].

    The error that the other server returned was:
    550 5.1.0 Recipient rejected.


    ----- Original message -----

    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
    d=gmail.com; s=20120113;
    h=mime-version:from:date:message-id:subject:to;
    bh=lIbP1gUyzYv8zrJnwxLukOriHUL+uhtCJ7MhX+ltTW8=;
    b=X2cwzaTGtvtQk2VDaZgONO3D0imU9gybqLRWg673fypO2BcQ1ZxcOq/Gxg9HyolD7w
    EkFDUKOx9S0ZX/orynXQtIwsqYdMQyztapRImjCdVVn+5IgAoJb9NYXFU68SgoMW7xDu
    MRh5dk3Khj5VJot4JX8F3kh13zsNBZN21Mr9f2ULLFI/565JT/ZwZAdh9zX3bNdESEWD
    PU9koBCjkBz7dtpV8n626PafIozoXQDCEv73h86z9SRw8vWID3I7sfszaVRjCbPtQJ9Y
    WqKUnhfEyswulGQC1gT85aZ4uoMb22+0usp3EtdBI05bxzp+38hF0K1UE0jgXWhKD+pT
    DHFA==
    X-Google-DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
    d=1e100.net; s=20130820;
    h=x-gm-message-state:mime-version:from:date:message-id:subject:to;
    bh=lIbP1gUyzYv8zrJnwxLukOriHUL+uhtCJ7MhX+ltTW8=;
    b=FDYMg6YKRBm+w77j7u9t2GOpz5xkcA3zQvzU6iAw7CaWJCRJHHQ7tPlfGC2/tBIrwf
    6CNqtXleLKdNtHFc7u4rwPB2ynVY5zCwdwzH19VdJ0A3H5qYVbC1a5EQ/PYBGPIwzVP9
    GkaQ89DXdkovuELvSLAAtpODZi3mwuYNgfFeTsrpvC9seS4iIGzurg0gGmrgyQVbNsA1
    s111m2m7ZiwX9kKv7jufBFMjmrRYk2NTf89iO+GHE/Je8zLJpX3CwvRNz5fIt0Y9lCKN
    8GEvd4Olp9FemfCc1bnKLn3+G6mFZnZenESN4YPizGbwuN+5IeMNGgp7skws4bZNoB6+
    IkHg==
    X-Gm-Message-State: AKaTC03UhUOoL+uaXVjMGsoaNIB4mXh+asi9I+ial1dVvNafIqtxgzWsPK+Mng9EaSut7h5XKpiO5vPCIDonNQ==
    X-Received: by 10.107.20.210 with SMTP id 201mr65313698iou.84.1481215230092;
    Thu, 08 Dec 2016 08:40:30 -0800 (PST)
    MIME-Version: 1.0
    Received: by 10.107.55.10 with HTTP; Thu, 8 Dec 2016 08:40:29 -0800 (PST)
    From: R <r@gmail.com>
    Date: Thu, 8 Dec 2016 17:40:29 +0100
    Message-ID: <CAPPihC1nKbSQtVfnkDcqOcoHQDWdPNnq_48ZCWhzQELYxatSaA@mail.gmail.com>
    Subject: test
    To: xxx1@kpnplanet.nl
    Content-Type: multipart/alternative; boundary=001a114fbfc8a02de80543284bab

    test vanaf lapvodafone via gmail.
     
  4. "550 5.1.0 Recipient rejected."
    deze melding betekent dat het email domein wel bestaat ( kpnplanet.com ) maar het adres niet ( xxx1 )
    in zeldzame gevallen kan het zijn dat het adres wel bestaat, maar de afzender aktief wordt geblokt
    verifieer het email adres.
     
  5. Sorry Peter, maar dat is bij KPN mail iets te kort door de bocht. :)
    Zoek maar eens met google, dan zie je dat dit daar een vaker voorkomende vaut is.
     
  6. Dan krijg je een meer explicite error bij kpn. Ik had deze week een mailing met twee kpn bounces. Een was:
    Code:
    - These recipients of your message have been processed by the mail server:
    xxxx@kpnmail.nl; Failed; 5.2.2 (mailbox full)
    De andere was ook een "550 5.1.0 Recipient rejected.". Maar het kan zijn dat dat adres opgeheven is.
     
  7. Nou, bij KPN zou ik me nergens over verbazen... :)
     

Deel Deze Pagina