• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Blokkade websites.


#11
Wat je als test kunt proberen is om via een proxy naar die probleemsites te gaan. Jij verbind dan met die proxy en die proxy verbind met de betreffende site. De website ziet dan niet jouw IP maar dat van de proxy. Bovendien gebruik je dan een heel andere route om bij die website te komen.

Dit is geen definitieve oplossing, als het werkt, maar een methode om het probleem te zoeken. Helpt die proxy niet, dan is de kans groter dat het probleem bij je thuis zit.

Een proxyserver is b.v. https://hide.me/nl/proxy. Om te testen hoef je niets te configureren, maar tik je de url in van de uiteindelijke website (incl het 'https;//' deel)
 
#12
Op mijn iPhone wordt de site geblokkeerd als ik via mjjn WiFi surf = ziggo.
Maak je gebruik van je eigen Wi-Fi, of van de Ziggo hotspot?
Als het de Ziggo hotspot is kan daar misschien het probleem zitten.
 
#13
Dank jullie wel voor de reacties. Na nog een keer of 3 bellen, waarbij we antwoorden kregen van, het zit in je PC, je moet naar Ziggo Community gaan etc. kwamen we bij een HD medewerker die aangaf het gelijk te kunnen, probleem zat hem in het feit dat het modem even een reset nodig had. Na de reset was het probleem opgelost..

De foutmelding wordt gegenereerd door het modem zelf, heeft dus niets met blokkades of PC of AV etc te doen.. gewoon een IPv4 profiel probleem....

wellicht handig een stickie met duidelijke info erin te maken?

bedankt nogmaals voor het meedenken!
 
#14
Een update:

- Ik was weg voor werk, dus mijn vrouw gebeld met Ziggo: modem heeft een factory reset gehad, dus terug van Bridge mode naar Router mode, probleem was opgelost
- Bij mijn thuiskomst heb ik modem weer in bridge modus gezet, geen probleem voor ongeveer 24 uur
- Na 24 uur weer hetzelfde probleem. Nu tijd gehad om wat debugging te doen:

ConnectBox in Bridge mode:
Mijn router krijgt IP: 62.195.190.221 -> problemen zijn aanwezig
Zodra ik de router vervang door een laptop krijg ik IP: 95.96.27.82 -> probleem opgelost

ConnectBox in Router mode:
ConnectBox krijgt IP: 95.96.25.150 -> geen problemen
Mijn router heeft nu een intern IP: 192.168.178.45

Dus mijn router is niet het probleem, maar ik verwacht de verbinding via IP: 62.195.190.221

Zou dit IP address problemen hebben met routering? Waarom krijgt mijn router het IP dat start met 62 ipv 95 welke mijn laptop krijgt?

Een idee? Ik ga nog eens bellen met Ziggo om te proberen dit uit te leggen...
 
#15
Als je een apparaat met een ander Mac adres aansluit krijg je een ander IP adres toegewezen. IP adres en Mac adres zijn gekoppeld.
Het zijn dynamisch toegewezen IP adressen, dus het IP adres kan ooit (maar zelden) veranderen bij gelijkblijvend Mac adres.

Stuur (Ziggo webcare) een Privé Conversatie met een korte beschrijving van het probleem en een link naar jouw bericht.
Vermeld ook je klantnummer, of postcode en huisnummer.
 
#17
Je zou ook het MAC-adres van jouw laptop kunnen clonen in de router. De meeste routers kunnen dit.
Dan de Connectbox in bridge en probleem opgelost....

Dat helpt natuurlijk niet bij mensen die geen eigen router gebruiken natuurlijk.
 
#18
er is een nieuwe ConnectBox onderweg. Maar idd dit is ook nog een idee om te doen. Clonen kent mijn router niet, maar ik kan wel de MAC aanpassen en zal dan mijn laptop gebruiken ;)