1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

email gehacked

Discussie in 'Internet - Email' gestart door tag666, 28 okt 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste lezer, ik zit nu aan de wachttelefoon van Ziggo dus heb ik vast wel tijd om een bericht te plaatsen. begin Okt kreeg ik een waarschuwing van ziggo over mijn gehackte mail. Direct ww gewijzigt, ging niet zonder foutmeldingen maar toch voor elkaar gekregen. Nu krijg ik weer signalen, nog niet van ziggo zelf, dat het weer mis is: appleid zou ik opnieuw hebben ingesteld; mail daemon fail berichten naar vreemde adressen vanaf mijn mailadres.
    Ik heb trendmicro op mijn comp en w10. Wil ziggo laten controleren of mail weer gehacked is maar weet iemand waar t lek kan zitten en wat ik er zelf aan kan doen. wachtwoorden zijn ingewikkeld genoeg

    thx
    :oops:
     
  2. Maildaemon berichten zegt alleen dat iemand een mail verstuurd heeft met jouw email adres als afzender. Dat kan iedereen doen die jouw email adres weet, dat zegt dus niet dat ze vanaf jouw account zijn verzonden.

    Er zijn meerdere tools en online tools te vinden om een extra controle te doen als je bang bent dat je computer een trojan of virus heeft. Probeer er daar eens eentje van (Zie google).
     
  3. Weet je zeker dat de mail van Ziggo was en niet een phishing mail?

    Ik kreeg 21 oktober de volgende mail:

    Ik ben niet naar die site gegaan, maar het was vast bedoeld om mensen daar een wachtwoord te laten intikken. Eerst het oude ter verificatie en dan het nieuwe. Het nieuwe zal dan nooit gaan werken, maar men heeft dan het huidige wachtwoord in bezit.

    In dit geval was het mailtje zo gebrekkig dat direct opviel dat het niet klopte. Maar er is ook goed nagemaakte mail in omloop waar je echt goed naar het afzenderadres moet kijken. (In de header kijken of alles wel van de voor Ziggo gebruikelijke SMTP servers verzonden wordt)
    Alle officiële mail die ik van Ziggo krijg is tegenwoordig via DMARC beschermd. Dat maakt het nog veel lastiger om dergelijke mail te manipuleren. Echter, dan moet je eigen mailprovider wel DMARC controleren. GMail, Hotmail, AppleMail etc doen dat, maar Ziggo zelf nog niet.
     
  4. Ik heb ook een bericht van Ziggo gekregen, dat mijn mail was gehackt.
    Ik zou grote hoeveelheden mail (spam) hebben gestuurd vanaf mijn e-mailadres.
    Gewoon per post en niet via de mail.
    Dus eigenlijk moet je eigenlijk mail van Ziggo altijd goed nakijken, en niet op een link klikken.
    Maar gewoon zelf de URL van Ziggo intikken op je browser.
    jos
     
  5. Afgelopen week kreeg ik van Ziggo een brief per post dat vanaf mijn hoofd-mailadres 1000-den mailtjes per dag werden verzonden en of ik mijn wachtwoorden van zowel "mijn ziggo" als dat van mijn hoofd-emailadres wilde veranderen.

    Als ik in mijn emailaccount kijk zie ik nergens dat er zoveel mail wordt verstuurd, ik ben het in ieder geval niet zelf. Zelf verstuur ik hooguit 5 mailtjes per maand. Wel krijg ik tig spammailtjes per dag op het betreffende mailadres die soms van mezelf af lijken te komen.

    Wat is hier nu aan de hand?

    Mijn wachtwoorden heb ik inmiddels veranderd, alle updates zitten op mijn windows en de virusscanner kan niks raars vinden!
     
  6. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat iemand de inlogcodes van je mail bemachtigd heeft en via de ziggo mailserver mail stuurde. Had je een uniek wachtwoord voor "ziggo mail" of gebruikte je een standaard wachtwoord wat je op meerdere websites gebruikte ?

    Het versturen van mails hoeft dus niet door jouw computer gebeurd te zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina