1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

van pop naar imap

Discussie in 'Internet - Email' gestart door drabbe, 9 okt 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als ik in outlook 2016 mijn mailinstellingen verander van pop naar imap zie ik geen contacten meer.
    Ik heb ze wel staan in webmail.
    wie heeft voor mij hier een advies over?
     
  2. In principe hebben contacten niets met imap of pop te maken, in de mailserver staan ze in beide gevallen niet. Vermoedelijk is dit iets wat lokaal in outlook bij je account wordt opgeslagen. Je kunt volgens mij beter je pop3 account gewoon laten bestaan, dan een tweede account aanmaken met de imap instellingen en die vervolgens gaan gebruiken. De instellingen van je oude pop3 account zet je zo dat hij geen mail meer probeert op te halen, die account blijft dan 'slapend' maar bevat nog wel je oude mail die niet meer op de server staat. Eventueel kun je met een (gratis) extern programmatje zoals Mailstore Home Free een backup van je outlook mailbox maken en die later weer uploaden naar de imap server. Je hebt dan de oude mails ook weer in je imap account staan als je die kwijt mocht zijn.

    De contacten van je outlook moet je dan misschien overzetten naar de nieuwe account, maar da's iets wat je lokaal in outlook kunt regelen denk ik.
     
  3. hoe zet ik in outlook16 de mailinstellingen zo, dat het programma geen mail meer ophaalt?
     
  4. Vanuit Outlook geeft je CRTL-ALT-S (dus de control, de Alt en de letter S tegelijk indrukken op toetsenbord).
    In het popup menu kun je voor de gewenste account het vinkje weghalen bij de F9 en de automatische instellingen. Je account haalt dan geen mail meer op, maar je kunt hem wel laten staan.

    Met Mailstore Home kun je eventueel de mailbox van je oude account backuppen en daarna weer de mails uploaden naar je nieuwe IMAP account, dan komen berichten weer op de server te staan en kun je met al je apparaten weer zien.
     
  5. bedankt, probleem opgelost!
    discussie is gesloten
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina