1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

PAS OP!!! Account verwijderen uit mail gaat niet

Discussie in 'Internet - Email' gestart door Van Reenen, 11 sep 2016.

  1. Pas op!
    Ik heb vanmorgen geprobeerd mijn Gmail account toe te voegen aan Ziggo Mail. Het ging redelijk goed, totdat ik telkens een waarschuwing kreeg van Ziggo Mail dat er iets verkeerd was ingevoerd. Alles heb ik ingevoerd a.d.h.v. het Stappenplan van Ziggo.
    Dus heb ik vanmiddag besloten het account van Gmail weer te verwijderen uit Ziggo Mail. Helaas lukte dit niet en ook niet via MijnZiggo. Heel vervelend. Dus de klantenservice van Ziggo gebeld met de vraag hoe ik dit Gmail account kan verwijderen. Tja, daarover heeft men, lees hier de verantwoordelijke personen bij Ziggo, nog niet over nagedacht. Klantenservice weet het ook niet.

    Dus als iemand het op dit Forum wel weet, hoor ik het graag.

    Mijn credo blijft voorlopig overeind: voeg geen nieuw e-mail account toe van hotmail, Gmail of weet ik veel..
     
  2. gewoon je ziggo webmail niet gebruiken maar Gmail en desnoods ook Ziggo mail via Thunderbird, bevalt mij erg goed
     
  3. Beter andersom doen: Post die binnenkomt op Ziggo autom. laten doorsturen naar Gmail. Dan alleen Gmail checken, bv. via Wndows Live Mail, maar kan desgewenst ook in de browser. Voordeel is dat je Ziggo mailbox nooit volloopt.
     
  4. E-mail account verwijderen uit Ziggo Mail

    Zojuist de oplossing toch nog aangedragen door Ziggo. Lees en pas dit toe indien van toepassing.
    Geachte heer Van Reenen lees hieronder de instructies die een "vreemd account" verwijdert uit Ziggo Mail:

    In Ziggo mail kunt u het toegevoegde mailadres verwijderen door rechtsboven op het tandwiel te klikken en via Instelllingen en "E-mail en social accounts" het toegevoegde adres te verwijderen.

    Waarvoor mijn dank aan de Klantenservice van Ziggo, omdat het Gmail account nu wel verwijderd is.
     
  5. Je kunt de mail account simpel verwijderen, ik heb het net zelf even getest en daarna de gmail account weer verwijderd.

    Mail ophalen vanaf Gmail werkte bij mij trouwens ook niet direct, maar dat ligt aan de beveiligingsinstellingen van gmail die tegenwoordig bij gmail standaard aan staat. Je moet dan per applicatie een apart nieuw wachtwoord aanmaken, meer hierover kun je bij Google lezen op deze pagina. Nadat ik een apart wachtwoord aangemaakt had bij google via deze pagina (kies daar bij "select app" de optie "other (custom)" en zet daar 'ziggo wachtwoord' neer bijvoorbeeld. Je krijgt dan een extra wachtwoord van 16 tekens die alleen voor Ziggo gebruikt wordt. Nadat ik dit gedaan had, maakte Ziggo automatisch wel een gmail account aan. Dit is dus geen 'probleem' van Ziggo, maar gewoon de beveiligings instellingen van Google.

    Je google account weer wissen bij Ziggo doe je gewoon via de Webmail interface, je klikt daarvoor op het "Tandwiel" symbool rechts bovenin, in het menu wat je dan krijgt klik je op de bovenste regel "Instellingen". In het menu aan de linkerkant wat dan verschijnt klik je op "Email en sociale accounts". Als je dat gedaan hebt zie je rechts bovenaan E-mail staan, dat is je standaard Ziggo account, daaronder staan je andere mail accounts, en dus ook de gmail account die je zelf aangemaakt hebt. Achter die email accounts (behalve je bovenste Ziggo account) staat een prullenbak symbooltje, daarmee wis je de account en verdween hij ook bij mij zonder problemen. Hieronder een overzichtsplaatje waar dit staat:
    [​IMG]

    Maar je kunt ook gewoon de gmail account met de juiste gegevens weer toevoegen natuurlijk. Als je alles door laat sturen naar gmail en vervolgens via Windows Live mail laat ophalen (en eventueel nog door Apple naar IOS apparaten laat doorsturen) wordt in elk geval je mail door Google en Microsoft en Apple (en wie weet wie nog meer) bekeken. Allemaal beloven ze dat dit niet privacy gevoelig is, maar je krijgt wel reclame op basis van je mail inhoud en je persoonlijk profiel wordt dan weer uitgebreid. Persoonlijk zou ik het dus liever gescheiden houden.

    Het vollopen van je mailbox valt ook wel mee, bij Ziggo heb je 5 GByte ruimte per mailbox voor je mail, plus nog 10 Gbyte voor attachments en files. Dus qua hoeveelheid gelijk aan gmails google-drive, maar die ruimte wordt bij Google ook gedeeld dus als je drive erg vol zit houdt je ook niets meer over voor gmail. Bij Ziggo heb je in elk geval altijd 5Gbyte voor mail (voor elk van je mailboxen) en dat is heel veel mails....
     
  6. Doorsturen is altijd gevaarlijk. Als de afzender zijn mail sterk beveiligd tegen valse afzenders met een SPF record, dan zal de doorgestuurde mail bouncen. Als je dan ook nog het origineel verwijderd om de mailbox niet vol te laten lopen, ben je de mail helemaal kwijt.
    Ik heb dat al gehad met zulke SPF beveiligde mail en ben van het doorsturen afgestapt.

    Beter is het om de mail vanuit uit het andere account op te halen (via pop3). TS probeert dat met zijn gmail vanuit zijn Ziggo account en andersom kan dat ook vanuit het G-Mail account.
     
  7. Briolet, nadeel van ophalen door Gmail, is dat dat maar om het uur gebeurt. Moet je gemiddeld dus 30 minuten wachten voordat de mail binnenkomt.
    In 5 jaar nog nooit een probleem meegemaakt met doorsturen.
    Het is dus een afweging van 2 "kwaden": iets van 24/7 voorkomt of iets wat eens per 10 jaar gebeurt.
     
  8. Of je laat gewoon doorsturen en een kopie op de server van Ziggo staan. Maar dan wel af en toe kijken of er misschien mail zonder juist spf record is blijven hangen.:wink:
     
  9. Installeer Thunderbird en zet dar al je accounts op, controleren van mail is instelbaar.
     
  10. Allemaal hartelijk dank voor de aangedragen suggesties. Ik heb er baat bij.
     

Deel Deze Pagina