1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

imap

Discussie in 'Internet - Email' gestart door luitzen, 20 aug 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi, ik ben nog een pop gebruiker maar lees nu dat bij imap de mail op de ziggo server blijft staan... Voor hoe lang?

    Bedankt voor jullie reaktie!
     
  2. Totdat jij het verwijdert in je client.

    Eigenlijk dus net als bij pop, alleen daar wordt het standaard verwijderd als je het opgehaald hebt, tenzij je in je mail-client zegt dat het moet blijven staan.
    Als je via meerdere computers je mail wilt ophalen (of via computer en telefoon) is dat via pop veel lastiger te beheren. Via imap gaat dat veel soepeler en minder kans op verdwenen mails.

    Bij pop kun je ook mails dubbel op je computer krijgen omdat oude mails dan soms opnieuw opgehaald worden en als nieuwe (met een oude datum) gezien worden. Imap heeft die ellende niet.
     
  3. Oke!

    Maar zit er ook een bepaald max aan de grote van deze box?
     
  4. Ja.

    Of wilde je ook de grootte weten? Dat verschilt in de loop der tijd en misschien ook nog per abonnement. Bij de rubriek 'veel gestelde vragen', lees ik nu:

    Bij IMAP staat de mail primair op de Ziggo server en het is dezelfde database die je via webmail ziet. In de cliënten stel je vervolgens in of zij zelf ook nog een volledige copie van deze mail bewaren, of alleen een beperkt deel. Dat laatste is handiger op telefoons en tablets, waar de opslagruimte beperkt is.
     
  5. De grootte van je mailbox kun je ook zien als je inlogt op webmail in het overzichtscherm. De 15Gbyte is trouwens verdeeld als 10GB voor bestanden en 5GB voor mail. Je kunt de bestanden als attachment in de mail gebruiken waarbij deze als link meegestuurd worden. Grote bestanden worden dus niet via email meegestuurd, maar kunnen de ontvangers via een link zelf ophalen.
    Nieuwe klanten hebben maximaal 6 mailboxen van elk 15GB, als je nog een oud abonnement met 10 mailboxen in gebruik hebt, houdt je die.
    Meer info staat hier
     
  6. @Cees, ik meende ook dat het 5 GB was, maar kon niets op mijn mail-overzichtspagina vinden. Omdat jij het blijkbaar wel ziet heb ik nog eens gekeken.

    Om dit te zien, moet je de widget "Quota" aanzetten. Dan zie je inderdaad de verdeling van 5/10 voor mail/opslag.
     
  7. Dat is top!

    Op ziggo staat een tut over het omzetten van pop naar imap. Daar wordt gezegt dat je mappen die je nu hebt in live mail backuppen, gegevens wijzigen van pop naar imap en de bestaande mappen terug zetten. Als je deze mappen terug zet worden deze dan naar de server verplaatst?

    Ik heb nl nu een map die ik niet kwijt wil.
     
  8. Je hoeft je oude account op je PC niet weg te gooien. Die kun je gewoon laten bestaan, je zet alleen de instellingen zo dat je niet automatisch mail meer ophaalt. De mail blijft dan gewoon op je pc.

    Je maakt dan een nieuwe account aan met imap en die gebruik je vanaf nu. Ik heb zelf geen ervaring met omzetten van mail tussen 2 accounts, maar ik verwacht dat je met een backup programmatje (of intern in je mailclient) de mail later in een nieuwe (imap) account kunt importeren en dan synchroniseren met de server. Maar voor de zekerheid dan nog niet je pop account weggooien op je pc zodat je altijd nog lokaal bij die mail kunt.
     
  9. Nee gooi em ook niet weg, verander alleen de pop instelligen naar imap
     
  10. Bij Ziggo verander je het van POP naar IMAP, maar bij de cliënt op je PC kan dat doorgaans niet. Daar moet je een nieuw IMAP account aanmaken.

    Daarna kun je op je PC gewoon alles vanuit je oude POP account naar je IMAP account copieren/verplaatsen. Op de Mac was dat gewoon het slepen van hele postbussen van het ene naar het andere account. Hij upload het dan vanzelf naar de server. Met outlook gaat dat net zo. (En ik neem aan met de meeste cliënten) En als alles goed overgezet is, kun je het pop account deleten.

    Vooraf backuppen van je mail op je PC is wel verstandig. Ik geloof dat Ziggo aangeeft het vanuit de backup in het nieuwe account in te lezen. Van het ene naar het andere account slepen is gemakkelijker. :wink:
    Vergeet ook niet de in- en out- boxen over te zetten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina