1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Geen verbinding met mobiel netwerk?

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door ziggogebruiker01, 9 aug 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ziggogebruiker01

    ziggogebruiker01 Forum Member

    Berichten:
    279
    [opgelost] Geen verbinding met mobiel netwerk?

    Meer mensen er last van dat je mobiele telefoon op dit moment geen verbinding krijgt met het mobiele netwerk?

    Dat wil zeggen dat je niet kunt bellen. Het icoontje van mijn telefoon dat de netwerk sterkte aangeeft gaat om de paar minuten aan/uit. Maar bellen? Ho maar. Als ik iemand wil bellen staat er: "Mobiel netwerk niet beschikbaar". Bellen naar mijn Ziggo mobieltje werkt ook niet. :?:

    P.S. Bij een kennis van mij werkt Ziggo mobiel ook niet: die woont een stuk of 6 straten verder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2016
  2. Jef61

    Jef61 Forum Member

    Berichten:
    423
  3. ziggogebruiker01

    ziggogebruiker01 Forum Member

    Berichten:
    279
    Bedankt voor die link! Quote van die Tweakers pagina: "Update 19.14 uur: Vodafone meldt op Twitter dat de storing verholpen is, maar spreekt ook daar enkel over een 4g-storing.". Pfffff. Ook als ik terug schakel naar 3G krijg ik geen verbinding. Onbeschrijfelijk dat ontkennen dat er iets aan de hand is van providers. Asociaal gewoon.

    P.S. Ook Ziggo rept met geen woord over de storing op haar website. Wedden dat die storing er morgen wel staat, als het al opgelost is.
     
  4. ziggogebruiker01

    ziggogebruiker01 Forum Member

    Berichten:
    279
    Update 21:15 uur: Vodafone meldt vrolijk dat de storing sedert 19:00 over is. Ziggo meldt automatisch, als je de helpdesk belt en kiest voor "Telefonie", dat je niet gebeld kunt worden of kunt bellen. Blijft toch raar dat die Helpdesk niet gewoon even de website "op kan" om het daar te melden op de storingspagina.

    Helpdesk: sterkte met het overwerk vanwege de storing. Ik kan er over meepraten. :)
     
  5. ziggogebruiker01

    ziggogebruiker01 Forum Member

    Berichten:
    279
    21:50: mijn SMS-jes die ik stuurde van mijn reserve telefoon (Simyo) komen ineens binnen en ik kan mijn reserve telefoon bellen. :)
     
  6. Marcomp3

    Marcomp3 Forum Member

    Berichten:
    54
    Mijn vrouw heeft met haar mobiel nog steeds last van een slecht netwerk. Regelmatig geen 4G, krijgt geen appjes binnen... Tot nu toe spijt van mijn keuze voor Ziggo.. Labiel netwerk..
     
  7. DirkLui

    DirkLui Forum Member

    Berichten:
    548
    Dat kan aan een aantal zaken liggen, die je in de eerste zin al opnoemt, namelijk de mobiel zelf of het netwerk. Maar het goede nieuws is dat je bij Ziggo per maand kunt opzeggen.
     
  8. Marcomp3

    Marcomp3 Forum Member

    Berichten:
    54
    Is inderdaad een overweging.. Deze mobiel met de vorige provider werkte goed..
     
  9. DirkLui

    DirkLui Forum Member

    Berichten:
    548
    In dat geval zou het zo maar kunnen zijn dat er nog instellingen van de vorige provider actief kunnen zijn die een juiste werking kunnen beïnvloeden.
    Het kan ook liggen aan het feit dat het Vodafone netwerk (waar Ziggo Mobiel op mee lift) in uw omgeving een minder goed bereik heeft.

    Uit eigen ervaring (3 mobieltjes, een Samsung S4, S6 Edge en een Iphone 6) kan ik zeggen dat Ziggo mobiel heel goed werkt (behalve bij de storing van afgelopen week misschien, maar dat was ook op allestoringen.nl en op de site van Ziggo te vinden)
     
  10. ziggogebruiker01

    ziggogebruiker01 Forum Member

    Berichten:
    279
    Neen. Op de site van Ziggo werd er met geen woord over gerept. Misschien dat ze net als altijd na afloop v/d storing hebben gemeld dat de storing opgelost is, maar op het moment supreme was er op de site niets te zien. Vandaar dan men zich op de Helpdesk gedwongen voelde op het bandje in te spreken dat er een storing was (ter info: als het telefoonnetwerk niet werkt is dat natuurlijk onzin!). Die Helpdesk is altijd de Sjaak. Ik heb medelijden met ze. Lijnen lagen natuurlijk weer eens plat.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina