1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Horizon in buitenland

Discussie in 'Digitale TV - Mediabox (XL)' gestart door Diggel, 28 jun 2016.

  1. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ik denk dat misschien IP's van bekende VPN's geblokkeerd zijn, want ik zie dezelfde melding nu via Cloak. Rechtstreeks of met VPN via eigen ziggo verbinding vanaf 4G geen probleem.
     
  2. Diggel

    Diggel Forum Member

    Berichten:
    12
    Super, dat Ziggo (en die EU ) maar het gekke is dat het lang niet altijd gebeurt...
     
  3. PetervdM

    PetervdM Forum Member

    Berichten:
    383
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    probeer eens een anycast dns adres in te stellen, zoals bv 8.8.8.8 ( google ) of 208.67.222.222 ( opendns ). het kan zijn dat de app aan de hand van de gebruikte dns server bepaalt waar je je bevindt.
     
  4. Diggel

    Diggel Forum Member

    Berichten:
    12
    En waar moet ik dat invoeren?
     
  5. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ik neem aan in je Ipad, bij de wifi verbindingsinstelling waar je mee werkt, als je daar op het "i" tekentje klikt zie je de instellingen van DHCP, waar ook de DNS servers tussen staan.

    Of dat wijzigen de oplossing is betwijfel ik want ik had gisteren met een test via Cloak dezelfde foutmelding, terwijl mijn DNS server gewoon via Ziggo en/of OpenDNS verliep.

    Vanmorgen nog even getest via Cloak en dat werkte toen wel gewoon als ik VPN aanzet. Gisteren werkte dat niet, dus misschien is het toch geen blokkade op ip-adres, of niet alle adressen worden gechecked.
     
  6. Diggel

    Diggel Forum Member

    Berichten:
    12
    Dat leek me ook al stug maar goed, dit is een Ziggo gebruikersforum.
    Kan Ziggo zelf geen antwoord geven op dit probleem of laten die het aan de gebruikers over om er zelf uit te komen....
     
  7. wvroessel

    wvroessel Forum Member

    Berichten:
    237
    Zojuist geprobeerd op WIFI van het werk met VPN aan en daar werkt het weer wel.
    Lijkt wel of er bij de app af en toe iets niet goed gaat. Zag op fora dat een eerdere versie ook dezelfde problemen gaf op iOS beta versie. Misschien toch een bug.
     
  8. xahmol

    xahmol Forum Member

    Berichten:
    6.620
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Wellicht een open deur: maar als jullie Cloak gebruiken hebben jullie hem wel op serverlocatie Nederland staan?
    Default staat server locatie nml op fastest available. Wat als je in Nederland test vaak NL is, maar niet altijd. Soms neemt hij plots een Franse of Belgische server dan.

    Vraag het omdat ik nog nooit gemerkt heb dat de Horizon app via Cloak met server op NL niet werkt.
     
  9. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ja, ik in elk geval wel. Met Cloak werkte het in het begin ook prima, alleen op een gegeven moment niet meer, alsof het ip-adres in een tabel staat die geen data krijgt, of met veel vertraging. Ook nu nog even voor de zekerheid getest:
    - direct op mijn ziggo verbinding: werkt prima
    - cloak aangezet via een NLD server: "service tijdelijk niet beschikbaar"
    - cloak aangezet via een duitse server: "vanuit het buitenland niet mogelijk".

    Kan niet anders constateren dan dat in elk geval cloak niet meer werkt. Via mijn eigen VPN verbinding vanaf huis werkt het nog steeds prima, dus niet VPN probleem in het algemeen.

    Wanneer heb jij voor het laatst met Cloak getest ?
     
  10. Olga.P2000

    Olga.P2000 Forum Member

    Berichten:
    936
    Tunnelbear werkt prima, maar gratis maar 1gb per maand. Voor iPhone en iPad kost abo 4 euro per maand. Persoonlijk vind ik het heel fijne en gebruikersvriendelijke app.

    Zelf heb ik thuis op mijn router VPN. App 'denkt' dan dat ik thuis zit.
     

Deel Deze Pagina