1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Email met ziggo mail versturen van ipad lukt niet.

Discussie in 'Internet - Email' gestart door mariner, 17 jun 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Telkens als ik een email wil versturen van ipad krijg ik de fout melding:
    E-mail versturen mislukt.
    De verbinding met de uitgaande server "smtp.ziggo.nl" is mislukt. Extra uitgaande e-mailservers etc etc.
    Heb al kontakt gehad met Ziggo hulp desk. Hebben toen via Safari ziggo.nl/ios-email< installeer

    het stappen plan gevolgd en een nieuw account (ziggo Mail) aangemaakt .
    Maar ook dat werkt niet. Hulpdesk wist het toen ook niet meer, moest maar naar Apple hulpdesk gaan. Moet daar nog een afspraak voor maken.
    Mail ontvangen werkt wel goed en ook versturen via Gmail account werkt.

    iemand een idee?:sad:
     
  2. Dit klopt, maar toen ik met de Ziggo help desk belde kreeg ik ook deze instellingen alleen moest ik poort 587 veranderen in poort 25.
    En dat werkt niet. Heb toen maar weer 25 in 587 veranderd en toen werkte het weer wel.
    Nu werkt de helpdesk met het volgende:


    Start de Safari browser op je iPhone.

    b.
    Ga vervolgens op je iPhone naar ziggo.nl/ios-email

    c.
    Druk op Installeer en volg de stappen. Daarna maak je direct gebruik van Ziggo Mail op je iPhone.

    E-mailwachtwoord vergeten? Ga dan naar ziggo.nl/mail-wijzigen en login met je Mijn Ziggo gegevens om een nieuw e-mailwachtwoord aan te maken.


    Dat werkt wel al je maar poort 587 aanhoud.
     
  3. Dus het probleem is nu opgelost?
     
  4. Ja:pompom:
     
  5. Het verbaast me dat de helpdesk nog met die oude informatie werkt. Vroeger had Ziggo in hun documentatie wel poort 25 staan, maar volgens mij is dat overal al naar 587 veranderd. Sterker, de instructies voor de Apple producten hebben ze als eerste geüpdate naar poort 587 en dat was al zeker twee jaar geleden.

    Dat neemt niet weg dat poort 25 ook zou moeten werken. Maar sommige mail programmas zijn gewoon knudde. Ik heb net een nieuwe smartphone met Android 6 erop. Met het standaard mail programma kreeg ik Ziggo ook niet werkend. Ook diverse andere accounts kreeg ik niet werkend. Bij al mijn accounts was steeds de melding dat het wachtwoord of naam incorrect was.
    Daarna de GMail app gepakt en daar gaf geen enkel account een probleem. Rara?
     
  6. Misschien is de oorzaak daarvan dat als je poort 25 gebruikt je alleen 'normale' smtp moet gebruiken zonder inloggen. En als de client software dat toch probeert (door verkeerde werking of instellingen) je ook een foutmelding krijgt. Ook kun je alleen 'verzenden' vanaf een ip-adres uit het ziggo netwerk, dat is bij smartphones en tablets vaak problematisch omdat die kunnen overschakelen naar de mobiele data verbinding zonder dat je dit in de gaten hebt. Advies is dus om altijd poort 587 met inloggen te gebruiken, dat is ten eerste veiliger voor je data en scheelt veel ergenis als het verzenden niet lukt als je op een ander netwerk zit.
     
  7. 587 doet t ook niet

    Bij mij hetzelfde probleem, maar gebruik wél poort 587..
     
  8. Mijn berichtje bovenaan gelezen van 17 juni?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina