1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Nieuw Ubee EVW321B modem en dan geen VOIP telefonie meer?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door guus@studiojanssen.nl, 21 mei 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na vervanging van een Cisco modem door Ubee EVW 321B type door de monteur, krijg ik de Gigaset 800a niet meer aan de gang.
    Het nieuwe modem bleek nieuwe IP-adressen uitgedeeld te hebben, dus die heb ik weer terig gezet op het oude IP adres, waarop de telefoon werkte. Helaas....
    Iemand een idee?
     
  2. Hangt er vanaf hoe je het vroeger had ingesteld. Voor sommige voip providers moet je portforwarding instellen bijvoorbeeld. Had je dat op je oude modem ingesteld, dan moet het ook op het nieuwe ip-adres.

    Je zegt dat je handmatig het ip-adres gewijzigd hebt, wat heb je precies gedaan ? Staat je gigaset op een vast ip-adres ? Dat moet wel binnen je subnet zitten, maar buiten je DHCP range van het modem. En dan moet de portforwarding ook naar dat adres gezet staan (als dat je probleem is).

    Je moet ook even vertellen wat er niet werkt met voip. Maakt je gigaset geen verbinding met de server(s), of werkt audio niet ? Of probeer je ook inkomende gesprekken te krijgen en werkt dat niet ??
     
  3. Dank voor de zeer snelle reactie!
    Probleem is, dat de telefoon niet bereikbaar is (externe provider trouwens) en ook niet naar buiten kan bellen. Wel een constante toon.
    In de Ziggo modemsoftware hebben we de range IP-adressen gewijzigd en gezorgd, dat de oude erbij zit (waar de telefoon op zat).
    Of de Gigaset op een vast IP-adres staat, weet ik niet. Daarom heb ik hem hetzelfde laten krijgen, dacht ik. Het verhaal van de portforwarding zou wel eens het probleem kunnen zijn.
    A.s. maandag zal ik dit opnemen met de voip provider!
    Heel hartelijk bedankt CeeS!
     
  4. Als je de ip-range verandert van het modem kan de gigaset nog steeds een ander ip-adres krijgen, wel binnen de gewenste reeks. Als je vroeger vaste portforwarding regels in je modem had ingesteld, moet je die misschien ook toevoegen. Maar het kan ook een instelling van de firewall in het modem zijn, dat zou je zelf nog even kunnen proberen. Ik ken het menu van je nieuwe modem niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat er een instelling in zat waarbij je de firewall naar de laagste beveiliging kunt zetten bijvoorbeeld. Dat maakt je netwerk niet onveiliger dan vroeger of zo, dus dat kun je rustig proberen.

    Voor de meeste wijzigingen in het modem moet je het opnieuw opstarten (of doet het zelf al).

    Of je portforwarding nodig hebt moet je even uitzoeken met je voip provider (misschien hebben ze help bestanden online ??) en als je het zelf niet ziet zitten is het misschien beter om even te wachten tot je contact met hen kunt opnemen a.s. maandag :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina