1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet op HTC wildfire

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door gvb123, 28 apr 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedemiddag,

    Sinds kort heb ik een mobiel abonnement met internet bij Ziggo. Bellen en sms-en gaat zoals verwacht, alleen het internet kan ik niet aan de praat krijgen.
    Ik heb m.b.v. "Toestelhulp" en tenslotte met behulp van de Ziggo Klantenservice getracht het internet werkende te krijgen, maar het is helaas niet gelukt.

    Het toestel is een (al wat oudere) HTC Wildfire, indertijd aangeschaft met een abonnement bij Vodafone met een werkend internet.

    Instellingen mobiel netwerk:

    Gegevensroaming aangevinkt
    Gegevensverbinding aangevinkt ( met als melding "bezig met inschakelen", maar er gebeurt niets......)

    Naam: ziggo mobiel
    APN : internet.ziggo.nl
    Mms-protocol: WAP 2.0
    MCC: 204
    MNC: 18
    Verificatietype: PAP
    APN-type: default ( in kleine letters)

    NIET ingesteld zijn:
    Proxy, Poort,Gebruikersnaam,Wachtwoord,Server,MMSC,MMS-proxy en MMS-poort.

    Wie o wie kan mij op weg helpen, waarvoor alvast mijn heel hartelijke dank!

    Geert
     
  2. En als je bij apn invult: ziggo.dataxs.mobi in.
    En bij mnc 04 (ook bij je aanvankelijke instellingen proberen)

    Ik doe maar een gok!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2016
  3. Wildfire

    Goedemorgen HRJ,

    Bedankt voor uw reactie en het meedenken! Maar helaas, het lukt niet. Bij het invullen bij Mnc 04 verdwijnt het nieuwe APN.

    M.vr.gr,

    Geert
     
  4. Volgens de Ziggo toestelhulp:


    Bij MCC, voer 204 in.
    Bij MNC, voer 18 in.


    Bij Verificatietype, kies Geen.
    Jij hebt daar staan, PAP


    Zet de HTC Wildfire uit en vervolgens weer aan om de instellingen te activeren.
     
  5. Goedemiddag Lovebyte,

    Ik heb het geprobeerd met uw instellingen, maar ondanks uw aanwijzingen lukt het helaas niet, ik blijf bij GEGEVENSVERBINDING de melding krijgen "bezig met inschakelen", maar vervolgens gebeurt er niets....., maar dank voor het meedenken!

    Gr. Geert
     
  6. Elders op de forum gelezen:
    Uiteindelijk gelukt door niet de instellingen van Ziggo te volgen maar gewoon ziggo.dataxs.mobi als toegangspunt ingesteld in plaats van web.
    Alle andere instellingen die Ziggo geeft heb ik niet gebruikt.
    Nu werkt het.

    Hopelijk bij jou nu ook.
    Succes.

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=45444
     
  7. Instellingen internet HTC Wildfire

    Allen hartelijk dank. Het gaat niet lukken. Ik heb het toestel tenslotte teruggezet naar de oorspronkelijke instellingen en daarna een update uitgevoerd. ziggo.dataxs.mobi als toegangspunt is een oudere insteling, die helaas niet werkt met de huidige simkaartjes van Ziggo, zo liet de Helpdesk van Ziggo mij weten.

    Als ik mobiel wil internetten zal er een nieuw toestel moeten worden aangeschaft.

    Gr. Geert

     
  8. Als je een beetje technische bent zou je nog kunnen kijken of er een nieuwere Android ROM beschikbaar is.

    Je moet hiervoor je toestel wel gaan rooten. Op zich niet heel ingewikkeld maar bedenk wel dat het toestel niet meer opstart als je iets verkeerd doet.
    Echt stuk gaat hij er niet van maar je moet er wel van houden om dan veel te zoeken/lezen naar een oplossing.

    Rooten: https://www.google.nl/search?ie=UTF...+root&gws_rd=cr,ssl&ei=X_MmV4HvAcPwgAbmo7vQAw

    ROMS: http://forum.xda-developers.com/htc-wildfire/development

    Wel goed opletten met bovenstaande stappen. Er wordt meestal wel vermeld voor welk model het geschikt is. Aangezien er meer dan 1 model bestaat van de wildfire dit altijd goed controleren.

    Het is inderdaad al een erg oud toestel dus hele recente roms zullen er niet meer zijn maar mogelijk nog wel nieuwer dan die op het toestel staat en mogelijk dat het hiermee nog wel gaat werken.

    Uiteraard op eigen risco.
     
  9. Goedendag Migroen,

    Dank voor uw uitgebreide mail! Helaas ben ik niet zó technisch dat ik deze exercitie aandurf. Ik heb besloten het hierbij te laten en ga op zoek naar een moderner toestel en geef mijn HTC aan een bekende, die alleen maar bereikbaar wil zijn, zonder allerlei "toeters en bellen".

    Met vriendelijke groet en dank voor het aandragen van uw suggesties,

    Geert :thankyou:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina