1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Opheffen blokkering SIMkaart

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door Z450L50, 10 apr 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoe ontgrendel ik m'n Hwawei P8 Lite.
    Gevraagd wordt om een SIM PIN1 kode
     
  2. Simlock?
    Heb je deze phone al langer dan een jaar? Dan kun je vaak gratis unlocken.
    Informeer bij de originele provider waar de telefoon door geblokkeerd is (bv T-Mobile) naar de unlockcode. Kijk eerst op hun website, misschien staat daar een methode vermeld)
     
  3. ontgrendeling SIM kaart

    Dit toestel is zo'n drie weken geleden gekocht., niet via een provider, gewoon bij Mediamarkt. Mijn abonnement loopt bij Ziggo. De eerste problemen begonnen toen ik WIFI spots probeerde te activeren. Tot dan had ik de oorspronkelijke code 0000 nog niet aangepast. Er moest toen een nieuwe code ingevoerd worden.
    Hoewel ik met de nieuwe code het scherm kon activeren, geeft Ziggo aan dat de code niet echt gewijzigd is en volgens hun gegevens nog steeds op 0000 staat.
    Een enkele keer zie ik nu dat het toestel geactiveerd is in "veilige mode".
    Hoe daar uit te komen is mij voorlopig nog een raadsel. Ik zal hiervoor de gebruiksaanwijzing maar geen downloaden, wellicht geeft dat enig soulaas.
    In ieder geval bedankt voor uw reactie.
    Gerard.
     
  4. Ik heb ook een keer problemen gehad door de instructie voor de hotspots te volgen. Voor mij was de enige manier om daaruit te komen, terug naar de fabrieksinstellingen via het Instellingen-menu.
     
  5. Sommige Android toestellen geven een melding als je geen vergrendelingscode op het toestel gebruikt en je daarbij een wifi toegang met een beveiligd certificaat gebruikt. Dus de instelling dat je een wachtwoord of andere beveiliging gebruikt als je toestel van vergrendeling af komt.

    Of dat bij jou ook het geval is weet ik natuurlijk niet, dat alles hangt af van Android versie en toestel merk/type. Verder heb ik op dit moment zelf geen recente Android versie tot mijn beschikking dus heb deze info alleen van wat ik hier en daar gelezen heb van mensen met vergelijkbare problemen.

    De code "0000" die je bij Ziggo ziet staan is de standaard vergrendel code van de simkaart. Als jij die wijzigt zal dit niet veranderen omdat Ziggo natuurlijk niet kan zien wat jij daar zelf van maakt. Je kunt met de andere (PUK en zo) codes de vergrendel code weer terugzetten naar standaard en dan staat hij weer op 0000. Maar dat heeft met je probleem niet echt iets te maken denk ik.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina