1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Moto G (3 gen)

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door ziggogebruiker01, 20 mrt 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Helpdesk gebeld.

    Mijn toestel heeft inderdaad geen verbinding met 4G. Ik moet naar de Ziggo winkel om mijn sim-kaart in een toestel te proberen dat gegarandeerd werkt met 4G. Of vragen aan een vriend of 'ie zijn sim-kaart uit een sim-lock vrije foon wil halen en de mijne er in wil doen. Dat laatste wordt moeilijk: ik heb geen vrienden en die paar die ik nog over heb gaan ECHT hun toestel niet slopen om Ziggo te helpen, ha ha.

    Enfin, ik voel een kastje naar de muur ontstaan: als mijn sim-kaart het wel doet in de Ziggo winkel dan kan ik namens Ziggo de verkoper van mijn telefoon er van gaan beschuldigen dat 'ie niet niet goed is. Om de één of andere reden heb ik het idee dat die dan weer gaat zeggen dat het probleem bij Ziggo ligt. :wink:

    P.S. Allemaal bedankt voor de tips en de info. Daardoor sta ik een stuk sterker in mijn schoenen: met kennis van zaken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2016
  2. Een beetje verkoper helpt je graag en test jouw simkaart in een andere telefoon, of stopt een werkende 4G simkaart van hemzelf in jouw telefoon. Zonder dat je dit test kom je niet verder.

    En wat betreft je eigen modem wat je niet wilt vervangen, elk modem zal stabieler werken dan een oud docsis-1 modem met 1 kanaal. Ik zie het probleem niet zo. Wil je de wifi niet, dan zet je hem direct in bridgemode of je probeert het gewoon eerst even.
     
  3. Yep, testen moet het worden. [off topic] Mijn modem is zo oud dat er geen WiFi op zit! Vandaar dat 'ie niet kapot te krijgen is. Ik heb zelf een draadloos routertje aangesloten maar ik internet nog met een utp draad. Stabieler kan niet. :) En ja: ik loop achter maar dat kan me niet schelen, ha ha.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2016
  4. Toch ook maar even gemaild met de leverancier van mijn telefoon. Gedeelte v/d reactie:
    Dat van dat roaming profile aanzetten lijkt mij lariekoek. En als het dat niet is dan is het nogal vervelend. Want Jan en Alleman raadt je altijd AF om roaming aan te zetten. Zeker als je bij de Nederlandse grens woont want voor je 't weet zit je op het netwerk v/e buurland en betaal je je blauw voor internet. Toch?

    Wat vinden jullie?
     
  5. Advies is om roaming altijd uit te hebben staan, en alleen als je bewust op internet gaat in het buitenland, deze aan te zetten.
     
  6. Langs geweest in de Ziggo-winkel. Half uur gewacht. Medewerker deed mijn SIM kaart in een ander toestel en dat toestel had ook geen 4G met mijn SIM kaart. Nieuwe simkaart aangevraagd. Die heb ik hier al lang liggen, maar ik heb geen "activatiecode" ontvangen. Mails naar Ziggo zijn nog niet beantwoord, weet niet eens of ze zijn aangekomen want geen ontvangstbevestiging.

    Ik ben geporteerd (nummerbehoud) misschien dat het daar aan lag... Geen idee. Als ik die nieuwe simkaart uit de klei heb weten te trekken dan laat ik hier wel weten of het hielp. :wink:
     
  7. Helpdesk gebeld. Zeer aardige man aan de telefoon gehad. Ik heb geen activatie code nodig voor mijn nieuwe simkaart. Is alleen nodig voor nieuwe abo's. Ik was waarschijnlijk in de war omdat bellen in het binnenland op het moment wordt geblokkeerd (= bug!) als je bellen naar het buitenland uit zet in 'Mijn Ziggo'. Dus telefoneren kon ik sowieso niet.

    Nu 4G. Ik had ook geen nieuwe SIM kaart nodig. Ik was me er niet van bewust, maar 7 dagen voordat Ziggo over ging op 4G had ik mij kersverse abo genomen bij Ziggo (geporteerd van T-Mobile). Ik had dus nog een 3G abo dat eigenlijk automatisch over had moeten gaan op 4G. Is nu rechtgezet in het systeem. Over een dag of twee zou ik automatisch 4G moeten hebben.

    Wordt vervolgd... :)
     
  8. Yep. Ik heb 4G.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina