1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

VoIP support: kan ik zelf SIP info invoeren

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Wim44, 10 feb 2016.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wim44

    Wim44 Forum Member

    Berichten:
    127
    Ik overweeg om over te stappen naar internet en telefonie bij Ziggo.
    Een TV abo heb ik al.

    Bij mijn huidige ISP wordt SIP signalling gebruikt voor telefonie (VoIP).
    Ik neem aan dat Ziggo met VoIP ook SIP signalling gebruikt.

    Ik gebruik op dit moment voor VoiP niet het modem van de ISP, maar een DECT basis station Siemens S450IP dat aangesloten wordt via IP (dus een ethernet poort) aan het modem/router. Je zou dit als ATA kunnen zien.

    ===>
    1/. Kan ik de telefoongegevens van het telefoon abo bij Ziggo
    in SIP signalling overzetten naar de Siemens S450IP.
    ===>

    Ook op een Fritz modem is het mogelijk om per abonnement (telefoon nummer) de gegevens hiervan in te voeren. Het Fritz modem kan ook als DECT basis werken. Je zit dus niet vast gebakken aan instellingen die de ISP inbrengt in het modem, zoals bij KPN. Dit werkt zowel over ADSL2+/VDSL2 als op kabel internet.

    Ook op een Zyxel ATA zijn bovenstaande mogelijkheden aanwezig.

    Als je gebonden bent aan het modem dat Ziggo levert, dan levert dat toch een aantal aanzienlijke beperkingen op, voor wat betreft onderhoud en aanpassingen van nummers en nummerblokkering.


    Ik gebruik het liefst de apparatuur, waarvan ik weet, dat het goed werkt.

    Ik kan VoIP zelf instellen, als ik de gegevens daarvoor maar ter beschikking heb. (krijg van Ziggo).

    De images van de DECT telefoontoestellen staan allen op de PC.
    Ik kan elk toestel of alle toestellen vanuit de PC snel aanpassen als dat nodig is. Oversturen van berichtjes of nieuwe contacten tussen de toestellen behoort daarmee tot het verleden. Dus ook niet handmatig invoeren op elk DECT toestel apart.

    2/. Een andere vraag: wordt door een DECT basis station de aansluiting voor telefoontoestellen op de Ziggo modems gezien, als analoge POTS aansluiting ?


    3/. Als een Ziggo modem/router in bridge mode wordt geplaatst, wordt dan ook de VoIP telefonie uitgeschakeld of blijft VoIP telefonie behouden ?
    Zo ja, kan ik dan met een ATA via IP dan zelf mijn Ziggo gegevens voor SIP Signalling telefoon support invoeren ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2016
  2. Zapp Brannigan

    Zapp Brannigan Forum Member

    Berichten:
    3.611
    Foute aanname: Ziggo gebruikt voor VoIP PacketCable, de aansluiting wordt getermineerd op je modem en is beschikbaar als gewone analoge (aka POTS) aansluitingen.

    Bridge maakt niet uit.
     
  3. Wim44

    Wim44 Forum Member

    Berichten:
    127
    Dat Ziggo PacketCable gebruikt, ligt voor de hand.


    Bij PacketCable is gebruik van SIP signalling mogelijk.


    Dat betekent dat als je een ATA (adapter, basisstation) via IP (ethernet poort) aansluit aan de router, in principe toegang tot SIP signalling moet kunnen krijgen.


    Ik zou bij Ziggo als ISP alleen VoIP telefonie van Ziggo willen gebruiken, dus niet via IP een externe VoIP provider gebruiken. Wat met een ATA (IP adapter voor VoIP of een DECT basis station met IP aansluiting) een eenvoudige zaak is, tenzij deze optie bewust in het modem/router geblokkeerd is.


    Ik weet dat al in de Casema en Multikabel tijd en de daarop volgende
    Ziggo tijd, het gebruik van SIP signalling door de klant mogelijk was.
    (het zal niet gepromoot worden....).
     
  4. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Een Ziggo modem heeft alleen een analoge standaard telefoon aansluiting. Je kunt dus niets zelf met SIP (of packetcable) doen. Het is niet geblokkeerd of zo, maar werkt niet via publieke ip-adressen waar jij bij kunt. Wel kun je gewoon VOIP via je netwerk kabel doen, maar dat is wat anders dan je eigen ziggo-telefoonnummer. Zelf gebruik ik mijn Ziggo telefoonlijn alleen voor inkomende gesprekken. Uitgaande gesprekken doe ik via VOIP via één van de Betamax voip providers, waarbij de nummerherkenning gewoon mijn Ziggo nummer weergeeft.
     
  5. rowdy

    rowdy Forum Member

    Berichten:
    879
    Ja, en mijn inkomende nummer heb ik bij CheapConnect ondergebracht, kost 8,95 per jaar en Ziggo scheelt het 1,45 per maand op de abo-kosten als je telefonie eruit laat halen.
    En dan ben je helemaal vrij...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina