1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Discussie in 'Digitale TV - Mediabox (XL)' gestart door knorde, 21 nov 2015.

?
  1. Ik heb geen last van hikjes in beeld

    15,2%
  2. Ik heb wel last van hikjes, bij terugkijken opname daarvan zie ik ze op hetzelfde moment

    23,0%
  3. Ik heb wel last van hikjes, bij terugkijken opname daarvan zie ik ze niet meer

    8,4%
  4. Ik zie de hikjes tijdens Live kijken

    53,9%
  5. Ik heb eerder gepauzeerd of teruggespoeld als ik de hikjes zie

    9,6%
  6. Ik zie de hikjes tijdens kijken via Replay TV

    31,5%
  7. Geluid heeft (soms) ook hikjes / blijft soms hangen

    42,7%
  8. Opnames blijven 3,5,10,20 seconden hangen zowel beeld als geluid

    25,8%
  9. Ik heb een Horizon 7400 (met SCART connector)

    18,5%
  10. Ik heb een Horizon 7401 (zonder SCART connector)

    46,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. woutvanos

    woutvanos Forum Member

    Berichten:
    36


    De hikken zijn bij mij wel degelijk verdwenen; wel heb ik de horizon na verwijderen van de netwerkkabel geherstart
     
  2. Stevie-v

    Stevie-v Forum Member

    Berichten:
    61
    Hikjes in beeld en geluid

    Ik heb nergens last meer van nadat ik de netwerkkabel eruit heb getrokken.
    Geen hikjes meer in beeld en geluid.
     
  3. hans1956

    hans1956 Forum Member

    Berichten:
    20
    Ook ik had last van de onderbrekingen en wegvallen van het geluid op mijn Horizon GW 7400. Deze was ook met een netwerkkabel aangesloten aan mijn modem. Nadat de Ziggo monteur geweest was en een nieuwe Horizon GW 7401 had geïnstalleerd, omdat we dachten dat het aan de mediabox lag, en deze in gebruik was genomen bleek weer dat de onderbrekingen en wegvallen van het geluid ook hier een probleem was. De monteur had wel geadviseerd de netwerkkabel te verwijderen als de problemen bij de nieuwe box zich voor deden. Dus de kabel verwijdert en ik heb nergens geen last meer van!!! Het blijkt dat er een bug in de nieuwste firmware zit die dat probleem veroorzaakt!
     
  4. rmb24

    rmb24 Forum Member

    Berichten:
    444
    Schitterende oplossingen hebben ze altijd bij Ziggo, waarbij het "verhelpen" van het ene probleem het andere veroorzaakt.
    Waarschijnlijk zal dan wel de geboden "noodoplossing" (netwerk kabel verwijderen) dat probleem weer oplossen, en een ander probleem veroorzaken.

    Het op afstand bedienen via de Horizin-Go app, zal dan wel weer tot problemen leiden, en zo hobbelen we van het ene naar het andere probleem, zonder dat er een daadwerkelijke oplossing geboden wordt, die problemen oplost ipv ze elders te veroorzaken.

    Nogmaal en wellicht ten overvloede: Ik ben goed te spreken over de geboden diensten van Ziggo, maar deze horizon en de incapabiliteit om problemen op te lossen binnen aanvaardbare tijd, halen de gemiddelde beoordeling van alle diensten tot onder het gewenste niveau. Laag middelmatig is in dit geval nog een royale beoordeling.
     
  5. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    Nee, dit geeft geen problemen omdat deze functie gebruikmaakt van het ingebouwde kabelmodem van de Horizon Mediabox.
     
  6. rmb24

    rmb24 Forum Member

    Berichten:
    444
    Maar waarom is die netwerk aansluiting er dan? Wat kan ik niet meer als ik die kabel (wat overigens niet werkt, want al geprobeert) eruit laat?
     
  7. Sjaool

    Sjaool Forum Member

    Berichten:
    2.869
    De DLNA functionaliteit van de Horizon Mediabox vervalt dan. Ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met de box opgenomen in mijn netwerk.

    Een paar weken geleden had ik ook heel veel last van storingen in het beeld en geluid. De box een paar uur van de stroom halen en daarna terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft bij mij alle vervelende problemen opgelost.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2016
  8. rmb24

    rmb24 Forum Member

    Berichten:
    444
    OK, dank voor de info. Dat resetten naar fabrieksinstellingen heb ik ook vaker gedaan, en een poosje stroomloos stellen ook, maar dat heeft de problemen niet opgelost.
    Het vastlopen na radiogebruik, bleek achteraf toch een S/W probleem te zijn, dat met de laatste update bij mij verholpen is. Maar de andere problemen blijven bestaan, hoeveel trucs ik ook uithaal.
     
  9. mark5

    mark5 Forum Member

    Berichten:
    80
    Zou het komen dat Samsung deze box maakt? Vroeger had ik ook altijd problemen met 2 soorten decoders. En die zijn ook nooit verholpen....

    Het is toch raar dat je steeds moet resetten, netwerkkabel eruit, enz.....

    Zou zelf ook willen dat het eens goed werd opgelost zonder al die omwegen
     
  10. Paros

    Paros Forum Member

    Berichten:
    150
    Ik heb vandaag mijn oude Humax weer in gebruik genomen.
    Heerlijk TV kunnen kijken zonder hikjes in beeld en geluid :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina