1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding
  2. Verberg deze melding

Nieuwe dienst: Replay TV

Discussie in 'Digitale TV - Mediabox (XL)' gestart door Jeroen76, 10 apr 2015.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is schandalig dat Ziggo dit niet beschikbaar maakt voor alle klanten.

    Het opdringen van de Horizon ellende begint nu al !!
     
  2. Heb je er wel eens aan gedacht dat wellicht de koopdecoders niet zo makkelijk door Ziggo met nieuwe functionaliteit uit te breiden zijn?
    Dit is precies wat ik bedoel met mijn stelling dat het huurmodel zogek nog niet is. Dan kun je meteen profiteren van nieuwe diensten, ook als je huidige decoder dat niet aan kan.
     
  3. Humax is een geweldige apparaat! Ik gebruik het al 2 jaar en ik zou niks anders willen. Horizon is hoop ellende. Wat heb je aan allerlei snoeffjes als je niet eens normaal tv kan kijken omdat je decoder een eigen leven lijkt te lijden?!

    Ziggo heeft een aantal weken via TotaalTV over de komende uitbreidingen geïnformeerd. OK, niet concreet. Maar uit context was er duidelijk uit te maken dat nieuwe diensten alleen icm nieuwe huurdecoder te gebruiken zullen zijn. Bij mij kwam het niet als verrassing. Ik verwacht al maanden dat ellendige huurmodel opgedrongen zal worden.
     
  4. Ja, en als voor een aantal klanten deze nieuwe functionaliteiten zo belangrijk zijn dat ze bereid zijn om decoder te huren, prima, zolang klanten die eigen decoder hebben en absoluut niet willen huren (en nemen missende nieuwe functionaliteiten voor lief) mogen blijven hun eigen decoders gebruiken.

    Zolang mensen mogen kiezen, niks aan de hand. Maar ik persoonlijk wil niet gedwongen worden mijn manier van tv kijken (en inrichting van mijn woonkamer) naar wensen van Ziggo aan te passen.
     
  5. Met de nieuwe generatie CI plus module 1.4 en 2.0 is dat straks allemaal mogelijk. Ik hoop dat Ziggo de grote groep CI plus module kijkers niet vergeet en ook daarvoor blijft ontwikkelen.

    Er zitten ook nadelen aan huurontvangers.

    Volgend jaar bijvoorbeeld is de BBC voornemens standaard in 4K ( Ultra HD) uit te gaan zenden.
    Dat zal ongetwijfeld gebeuren met de nieuwe codec HEVC H265. De nieuwste generaties Ultra HD televisies kunnen dat probleemloos weergeven, want daar zit dat ingebouwd.

    Alle huidige digitale ontvangers echter niet. Als je nou je hele klantenbestand overspoelt met je eigen huurontvangers is er ook geen enkele motivatie om BBC in 4K te gaan doorgeven, omdat de apparatuur die je in bruikleen geeft of verhuurt dit niet aankan.

    Alle ontvangers zomaar vervangen voor 4K is te duur. Dus het kan ook een zeer remmende factor zijn , dat huurgedoe.
     
  6. En is dit gratis of is dit het bekende "gratis" van de telecombedrijven waar ze gewoon een vast bedrag voor dergelijke diensten via het abonnementsgeld afrekenen en je als klant gedwongen wordt om voor iets te betalen ook al maak je er geen gebruik van. Die Horizon MyPrime onzin van UPC is daar ook zo'n mooi voorbeeld van. Laat een klant lekker zelf beslissen of voor dat soort diensten maandelijks een extra bedrag bovenop de standaard abonnementskosten in rekening mag worden gebracht. Hoe moeilijk kan het anno 2015 zijn om de klant dergelijke zaken online te laten configureren?
     
  7. Logisch dat Ziggo iedereen aan die Horizon wilt hebben, en het liefst zo snel mogelijk. Geleidelijk zullen we waarschijnlijk gaan zien hoe de Humaxen qua ondersteuning achteruit gaan. Uiteindelijk zal Ziggo ze niet meer ondersteunen, en (wie weet) met als "smoes" dat die decoders al heel oud zijn (de Humax 5100c komt al uit 2010) en dus we met de tijd mee moeten gaan, en dan is natuurlijk die Horizon Box HET toekomst gerichte apparaat wat Ziggo natuurlijk aanbied. Dat ze economisch extra aan verdienen door dit apparaat te verhuren maakt het voor Ziggo nog aantrekkelijker om het liefst die "achterhaalde oude techniek van die Humaxen" zo snel mogelijk af te stoten. :oyeah::schater:

    PS: Ziggo biedt wie weet nog over 5 jaar analoog aan, want wij van Ziggo mogen dan wel paradoxale redeneringen hebben toch? :oyeah:
     
  8. Sorry,dat zie je deels verkeerd.
    Ziggo heeft de Humax gecertificeerd,maar de ondersteuning voor het apparaat moet bij Humax vandaan komen,als er iets niet lekker werkt maakt Humax een update en Ziggo zet die dan als upgrade klaar.
    Ziggo maakt de Humax niet,alleen de fabrikant van Humax heeft niet zoveel zin meer in updates.
    De Horizon komt bij Samsung vandaan en die hebben op het gebied van updates ook niet een gigantische support.
    Ziggo zal best verdienen aan de verhuur van de horizon (al moet je hem best een tijdje huren voordat hij de inkoop prijs heeft terug verdient) maar zal er ook voor moeten zorgen dat als dat het enige apparaat is dat nog te krijgen is,wel blijft werken.
    Ziggo kon voor de oude Samsung boxen bijvoorbeeld zeggen,de support moet bij Samsung vandaan komen,bij de Panasonic boxen hebben ze mensen jaren laten wachten op beloofde updates want Panasonic moest dat oplossen (nooit gebeurd)
    Ziggo zal best verdienen,maar stel dat de inkoopprijs voor de horizon 100 euro is,dan moet het apparaat op zijn minst een jaar verhuurd worden voordat het winst gaat opleveren.
    We hebben jaren in luxe geleefd omdat we zelf onze spullen konden kopen,terwijl je bij zo'n beetje elke andere provider ook je spullen moet huren.
    Neem alle mensen met de oude Samsung HD ontvanger die het nu nauwelijks nog doet.
    Met een huur model mag Ziggo dat oplossen,nu moet je zelf maar zien dat je het oplost en kun je het ding aan de kant gooien en moet je in het slechtste geval een nieuwe box kopen.
    Met huren heb je geen aankoopsom en levenslang support,dat zit voor een stukje in de huurprijs verwerkt,die huur is geen 100% winst.
     
  9. Voor zo'n zinloze functie zou ik geen Horizon willen, geen enkele Samsung overigens.
     
  10. Zoals aangekondigd zal Ziggo producten ontwikkelen die wel voor de nieuwe en niet voor de oude abonnementen zullen zijn. Lees Horizon.
    Ik heb afgelopen week een winkel gebeld om te vragen of de Humaxen nog leverbaar blijven. Dat is zo, maar toen ik zei dat ik de Horizonbox niet zag zitten vertelde betreffende persoon deze getest te hebben en dat die prima functioneert. Helaas mocht hij mij niet veel meer vertellen omdat hij ook niet zeker was of dit de versie is die vanaf maandag wordt geleverd.

    Ook via een andere weg heb ik vernomen dat de huidige versie weldegelijk goed zal functioneren. Ik ben dus nu heel benieuwd naar de prijzen en de mogelijkheden en sta open voor de nieuwe ontwikkelingen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina