1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Instelling voor internet Ziggo Mobiel

Discussie in 'Telefonie - Mobiel' gestart door valley, 17 okt 2013.

  1. Niet echt problemen mee gehad. Ziggo handleiding volgen was gewoon simpel en duidelijk.
    Even de APN aangepast en internet deed het gewoon.

    Bij mij was meer het probleem dat mijn simkaart niet was geactiveerd. En dat kon je ook doen via je mijnziggo, maar omdat ik op dat moment telefonisch contact had met Ziggo, hadden ze dat ter plaatse geactiveerd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2014
  2. Ieder keer als ik in België geweest ben staat de APN steevast op live.vodafone.com en is internetten onmogelijk... Knap lastig als je iedere dag wel in België moet zijn....

    En geen mogelijk om het standaard te laten staan.

    Toestel Galaxy Note II van Sam Sung
     
  3. Inderdaad, het is echt lastig, want heel soms springt hij gewoon terug naar de Vodafone instellingen en dan doet het internet niet.
    Best irritant.

    Is bij mij ook een keer gebeurd. Nadat je hem hebt ingesteld, hoort dat dus simpelweg niet te gebeuren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2014
  4. Heb je het volgende misschien al eens geprobeerd? Verwijder alle instellingen van Vodafone, zet je toestel geheel uit (dus niet op standby of schermslot) en schakel hem na een paar sec. wachten weer in. Voer nu de instellingen van Ziggo in. Hoor graag of het geholpen heeft. Controleer ook of je niet ergens een sms hebt staan met automatische configuratie van Vodafone.
     
  5. Nooit een SMS van vodafone gehad.. ook niet van Ziggo om de instellingen te doen.. Ging van T-Mobile naar Ziggo-Mobiel.

    Het gebeurd gelukkig maar ongeveer een keer per dag dat ik de Ziggo instellingen opnieuw moet plaatsen. Dit hadden ze bij Ziggo wel beter mogen regelen!
     
  6. APN profiel voor de IPhone

    Dit geld voor de IPhone, ga naar http://iphonesettings.net/ziggo.html. daar kun je het APN Ziggo profiel installeren. Het werkt hier al een tijdje zonder problemen.

    Gr, Chris
     
  7. PDP identiteit niet geaccepteerd

    Ik heb al sinds ik de nieuwe simkaart van ziggo mobiel ontvangen heb, nog nooit internet bereik via 3G gehad op Iphone 4. Meerdere keren gebeld met Ziggo, en tig keer APN instellingen veranderd, inmiddels ook al weer nieuwe simkaart gekregen, maar werkt nog steeds niet!!! Zag op andere forums dat er toch echt iets omgezet/gereset moet worden bij Ziggo. Wie o wie weet raad???

    Dit was overigens het antwoord van Telfort voor mensen met hetzelfde probleem:….

    @Thierry,

    Heel fijn dat het werkt Je krijgt deze melding te zien doordat het nummer niet geregistreerd staat in een achterliggende database. PDP is een vrij technische term vandaar dat de betreffend memedewerker hier misschien niet van afwist. Mijn excuses hiervoor.

    @06********,

    Welkom op het forum! Ook voor jou werkt het weer. Kun je jouw toestel even uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?
    Graag ontvang ik nog een suggestie voor een andere gebruikersnaam via een privébericht. Dit namelijk een openbaar forum.

    Denise
    ------------------------------------

    En dit stond op forum van Hi….

    Beste Hi medewerker,

    Ik heb mijn abo een verlenging gegeven en daar kwam vorige week woensdag een bevestiging van binnen van 3G naar 4G en nu heb ik geen internet meer (behalve via wifi)

    Ik heb contact gezocht met de helpdesk en die gaf aan even nieuwe instellingen op mijn mobiel te doen als een andere APN gegevens en toen dit niet werkte kwam de veel te gemakkelijke conclusie uw toestel is waarschijnlijk defect.....;-(((((

    Dat zou wel erg toevallig zijn, zelf even verder gekeken na deze opmerking en het volgende gevonden:

    https://forum.telfort.nl/mobiel-int...t-niet-geaccepteerd-melding-37416/index3.html


    Dit is du een PROBLEEM ergens in de backoffice van KPN (die natuurlijk Telfort maar ook HI van hun netwerk voorzien)

    Zou je dit probleem AUB voor me op willen lossen!!!!!


    Mvg,

    Wouter

    -----------------------------------------------------------------
    Gemarkeerd als antwoord: Christy op 30 Oct 2013, 16:49
    Hi Wouter,

    Welkom op het Hi Forum.

    Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van internet. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik deze melding zelf ook nog niet eerder was tegen gekomen. Wel hebben we een oplossing kunnen vinden. Jouw aansluiting staat niet goed in het systeem. We kunnen dit niet direct aanpassen, wel gaan we ervoor zorgen dat dit zo snel mogelijk opgelost is. Zodra dit gebeurd is laat ik het je weten!

    Ik verplaats je topic naar Internet.

    Groetjes,
    Christy
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mrt 2014
  8. APN verwijst naar VODAFONE na bezoek belgië

    Na een bezoek aan Antwerpen (en dat gebeurd minimaal 4x per week) verwijzen de APN instellingen bij Ziggo mobiel naar Vodafone in plaats van ziggo.dataxs.mobi. Dit is nu al een tijdje aan de hand.

    Is hiervoor nu echt geen andere oplossing dan switchen naar een ander provider?

    Ruud
     
  9. mobiel internet installeren

    ik heb een Galaxy sm-g350 en deze vindt ik niet bij het zoeken naar de toestellen om mijn internet te activeren, iemand enig idee hoe dit op te lossen?
     
  10. Dan kies je een andere Samsung. Het blijft Android wat er op draait en hooguit doordat er een andere Android versie op draait zul je even moeten zoeken waar de instelling op jouw toestel zit.
     

Deel Deze Pagina