1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Smartphone en WiFiSpots

Discussie in 'Internet - WiFiSpots' gestart door SteveOnline12, 6 jul 2013.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sind één week heb ik de Huawei G615 (U9508) smartphone.
    Een geweldig toestel maar met toch wel een groot nadeel.
    Het verbinding maken met Ziggo WiFiSpot lukt niet.
    Als ik het goed begrepen heb komt dit doordat de telefoon het certificaat niet kent.

    Op de telefoon staat Android versie 4.0.4 Kernel 3.0.8
    Weet iemand misschien of het helpt om er Android 4.1.2 EmotionUI 1.6 op te zetten.

    Wel erg jammer dat het niet werkt, van Huawei maar ook zeker van Ziggo.

    Groet, Stefan
     
  2. Nog geen uur verder vind ik zelf de oplossing.
    Ik probeerde met mijn oude androidphone verbinding te maken en ,... geen probleem. Dus heb ik de instellingen overgenomen.

    En tot mijn verbazing werkt het nu ook op mijn nieuwe telefoon.
    Wat zakt mijn vertrouwen dan in,.. tech helpdesk 65 EUROCENT/p/m

    Schrijf op (helpdesk medewerker);

    Huawei instellingen.
    EAP-methode= PEAP
    Phase 2-verificatie= GEEN
    de 3 overige certificaten = niet opgegeven
    Identiteit en Wachtwoord
     
  3. Wat je zelf uitgevonden hebt is toch gewoon hetgeen op de Ziggo website staat beschreven in de instelling voor Android ? Dat werkte op mijn telefoon tenminste gewoon via de standaard procedure. Zie hier.
     
  4. Ja dat klopt. Het zijn de tablet instellingen.
    Ik keek bij Android smartphone.
     
  5. Nee, Cees wees naar een andere pdf waar veel minder invul velden staan. In de tablet instellingen staan veel meer opties. Ik kan me niet voorstellen dat dit aan een tablet ligt, maar meer dat dit de instellingen zijn voor een andere Android versie.

    Wel weer vreemd dat daar voor 2-staps verificatie 'geen' staat. Ziggo beweert dat ze 'mschapv2' gebruiken. Een veel veiliger methode om te voorkomen dat 'nep-hotspots' je wachtwoord kunnen achterhalen. Maar het kan zijn dat het met die instelling ook werkt. Ik denk dat er gewoon heel veel mobieltjes zijn die niet goed alle protocollen ondersteunen en Ziggo een methode beschrijft die bij zo veel mogelijk phones werken, maar niet altijd de beste hoeft te zijn.

    Slecht is wel dat Stefan de technische helpdesk van Ziggo gebeld heeft en die konden hem niet helpen. Dit soort elementaire dingen behoren ze te weten. Zeker omdat het standaard instellingen zijn die Ziggo ook al in deze pdf-jes beschreven heeft.
     
  6. netjes bovenstaand gegevens ingevuld uiteraard met de juiste login en wachtwoord en het enige wat er gebeurd is "verbinden" en verder gebeurd er niets....op me galaxy 2 werkt het wel maar op me galaxy s4 dus niet....vaag
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina