1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

UBEE modem bonded channels.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door TheVork, 19 nov 2011.

Niet open voor verdere reacties.
  1. AL tijden gebruik ik hier een ubee modem.
    Tijdje terug is de instelling veranderd naar 8 bonded channels, niets mis mee zou je zeggen, klopt, maar..........
    Sinds een tijd valt me op dat er 1 channel verandert van QAM256 naar unknown, zie het lijstje hieronder.
    Het is ook steeds channel 2.


    Downstream Bonded Channels
    Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
    1 Locked QAM256 210000000 Hz -16.0 dBmV 32.2 dBmV
    2 Locked unknown 178000000 Hz -14.3 dBmV 21.7 dBmV
    3 Locked QAM256 186000000 Hz -12.8 dBmV 32.4 dBmV
    4 Locked QAM256 194000000 Hz -13.2 dBmV 32.2 dBmV
    5 Locked QAM256 202000000 Hz -13.1 dBmV 31.8 dBmV
    6 Locked QAM256 218000000 Hz -15.9 dBmV 32.4 dBmV
    7 Locked QAM256 226000000 Hz -16.2 dBmV 32.4 dBmV
    8 Locked QAM256 234000000 Hz -16.3 dBmV 32.3 dBmV

    Correctables Uncorrectables
    10545 2


    Wanneer ik een modem reset doe, spanning eraf/erop, dan is alles weer normaal, tot op een moment het weer is zoals hierboven.
    Hoelang dat duurt weet ik niet, ik kijk niet ieder uur.

    Iemand enig idee?
    Jelle?

    René
     
  2. Ja ik, denk ik.
    Je signaalsterkte is veel te laag.
    Oorzaak kan zijn slechte connector, kabelbreuk, of de wijkkast
    heeft storing, kortom, kan van alles zijn.
    Kijk als eerste je kabels en connectoren en de aop aansluiting na.
    Wel belangrijk, zorg dat je modem rechtstreeks of via je meegeleverde verdeler op je aop zit.
     
  3. Als er 1 veel lager is en de rest verder wel gelijke sterkte knalt jou modem er probaly ook vaak uit.

    Anyway ik zou niet gaan afwachten dat ziggo problemen oplost zou gewoon opzeggen en overstappen na glasvezel ziggo is een nachtmerrie als je oplossing zoekt.
     
  4. @nico hhw
    Vind ik vreemd dat met een slechte connector, of breuk er maar 1 channel uit zou liggen?
    Je zou dan toch eerder denken dat alle channels problemen hebben?

    @Tony-choppa
    Het modem knalt er zelden uit.

    René
     
  5. Hoeft niet persé, zoals je ziet hebben de kanalen allemaal een verschillend niveau en snr waarde.
    Als er een kanaal tussen zit met een lager niveau of snr waarde kan dat net de grens zijn waarop het modem het signaal wel of niet pakt.
    En aangezien je waardes op de grens liggen zou het heel goed kunnen.
    De ideale signaalwaarde is o dB, en als ik het goed heb is +10dB en -10dB nog acceptabel en liggen de echt maximale en minimale grenswaarden bij +15dB en -15dB.
     
  6. Zoals gemeld is het signaal gewoon niet goed: Power moet tussen -10 en +10 dBmV zitten. Als je zeker weet dat het modem correct is aangesloten met de meegeleverde kabel kun je het beste de helpdesk bellen.

    Die kunnen van afstand het modem uitlezen en zullen ook moeten concluderen dat het signaal niet goed is.

    Als je niks doet is het wachten op grotere problemen...

    pvd
     
  7. Helpdesk gebeld, heel behulpzaam, dat wel, maar alles is goed volgens hun, de waardes van de power en SNR zijn niet belangrijk.
    Afwachten maar tot het echt misgaat? :-)

    René
     
  8. Nee, terugbellen.
    Aangeven dat je modem continu uit bonding gaat, en dat een reset het maar even oplost en dan een monteur eisen.
    Vervolgens de medewerker die zei dat de power en SNR niet belangrijker is een idioot noemen als je het mij vraagt ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina