1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

CI+ authenticatie problemen

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door Cojack31, 15 sep 2011.

Niet open voor verdere reacties.
  1. CI+ authenticatie problemen 37PFL9606H

    Hi all,

    Sinds gisteren ben ik troste eigenaar van een Philips 37PFL9606H TV.
    Mooi toestel en er een gratis Irdeto CI+ module bijgekregen.
    Na 2 uurtje leuk TV te hebben gekeken, zijn de CI+ authenticatie problemen begonnen. Telkens als mijn TV aangezet wordt of uit standby modus komt heeft hij zeker 4-5 min. nodig om authenticatie te doorlopen. Meestal krijg ik de melding "gecodeerd programma". Nieuw vandaag is dat het ook zelfs tussen het TV kijken door gebeurd. CI+ module erin en eruit doen,3-4 min wachten, lost tot op heden de problemen weer op. Maar echt prettig TV kijken is dit niet. Tevens heb ik drie maal een TV reset (terug naar fabriekinstellingen) uitgevoerd, maar telkens keren dezelfde authenticatie problemen terug.

    Iemand ideeen??? :giveup:
    TV signaal is prima, oude tv werkt nog!
    TV heeft de nieuwste firmware!
    Il heb verder geen idee of en hoe evt de firmware van de CI+ module is te updaten.
     
  2. Ik heb alleen tijdens het kijken problemen. Opstarten gaat snel. Er zijn reeds meerdere meldingen bekend met dit probleem: http://www.supportforum.philips.com...-CI-module-problems-with-my-new-37PFL7606H-TV
     
  3. Klinkt als een kapotte module.

    PS je hebt de zenders toch wel geinstalleers ZONDER de module in de tv??? Dat gaat bij de meeste mensen vaak fout.

    Je mag de module pas in de tv doen wanneer alle zenders zijn geinstalleerd. Je doet DAN PAS de TV UIT. MODULE ER IN en dan DE TV WEER AAN.
     
  4. Ik heb 3 verschillende modules geprobeerd en op de juiste wijze geïnstalleerd. Helaas zit het daar dus niet in.
     
  5. Ook ik heb een nieuwe Philips, de Philips 32PFL9606H TV en heb problemen met de ontvangst van digitale kanalen van Ziggo.

    -TV firmware bijgewerkt

    - TV gereset, opnieuw kanalen laten zoeken (met instelling van het juiste netwerk en frequentie), zonder CI+ module/card
    - Nederland 1 HD zichtbaar
    - na reset klaar is: TV uit (handleiding zegt stand by, ook geprobeerd)
    - CI+ module er in (ziggo vermelding naar achteren), 15 min gewacht
    - TV uit (stand by ook geprobeerd)
    - Ziggo smart card in de module gestoken (chip zijde naar achteren)
    - TV aan, alleen Nedeland 1 is zichtbaar

    - Ik heb de CI+ module/kaart stappen ook samengenomen (dus onmiddellijk module + kaart erin na een reset), zelfde resultaat
    - ik heb de ziggo smart card in mijn Humax geprobeerd, had inderdaad een E-fout probleem. Maar met een soort reset via de ziggo site werkt die kaart nu in mijn Humax (reset via het persoonlijk smart card overzicht bij 'Mijn Ziggo')
    TV blijft volhouden dat alles behalve Nederland 1 een gecodeerd programma is, geen beeld, alleen die melding.

    Vragen:

    - Heeft iemand de melding 'authenticatie' oid gezien? Die zou na het aanbrengen de CI+ kaart (met of zonder ziggo kaart) moeten komen na ee paar minuten.

    - Heeft iemand in het Philips optie menu CAM toegankelijk? Bij mij het die optie gedimd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2011
  6. Ik denk dat de fout bij jouw zit voorin de installatie. Je moet eerst het goede netwerk in jouw poscodegebied opgeven en daarna de juiste frequentie in jouw postcodegebied. Kloppen deze wel bij jouw?? Anders krijg je nooit beeld!
     
  7. Dat heb ik wel gedaan. Na een totale reset moet je namelijk die gegevens opnieuw invoeren. En die 160(?) zenders worden netjes gevonden, op het ziggo netwerk. Maar voor de duidelijkheid heb ik het erbij gezet. Dank je voor je reactie.
     
  8. Weet je absoluut zeker dat je het JUISTE netwerk en de JUISTE frequentie hebt. Kies je de verkeerde dan zoekt hij de zenders wel uit dat netwerk maar krijg je geen beeld!

    Je zou even in de frequentietabel moeten kijken welke frequentie en netwerk voor jouw postcodegebied geldt.
     
  9. Ja ik weet zeker (wat is zeker in het leven?) dat ik de juiste gegevens heb gebruikt. Mij Humax werkt met dezelfde gegevens. Maar inmiddels goed nieuws. Ik heb een ander merk CI+ module gekocht (met terugbreng garantie). Deze is van irdeto en heb het volgende gedaan:

    -Philips 32-PFL9606H TV firmware bijgewerkt was al gedaan

    - Zonder dat de CI+ module/smartcard in de TV zit: De TV gereset via het menu en opnieuw alle kanalen laten zoeken (met instelling van het juiste netwerk en frequentie)
    - bij einde reset: Nederland 1 HD zichtbaar (en ik dacht ook kanaal 11)
    - TV op stand by
    - Nu eerst de Ziggo smartcard in de module schuiven, chipzijde aan kant met de 'geschikt voor Ziggo' tekst.
    - CI+ module (met de smartcard erin) in de TV schuiven met de zijde met de Ziggo tekst naar achteren als je voor de TV staat.
    - TV aan (vanaf/stond in stand-by).
    - Na een paar minuten verschijnt een authenticatie melding, die automatisch 5 stappen doorloopt, zoals in de handleiding staat.

    ... en alle zenders van mijn abonnement zijn beschikbaar. Nog wel een paar keer een E foutmelding, maar dat lijkt nu na 1 uur ook over.

    Vraag is nu of mijn andere CI+ module van Neotion kapot is. Ik heb 2 jaar garantie en breng hem terug. Dan weer verder zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2011
  10. Ik hem mijn TV inmiddels terug gebracht en geld terug gekregen.

    Is er uberhaupt iemand die ook een Philips 37PFL9606H in zijn/haar bezit heeft die geen CI+ module authenticatie problemen heeft???

    Heb ook met Philips gebeld, maar de telefoniste kon niet bevestigen dat het een bekend probleem was en wilde graag een monteur naar mijn huis sturen.

    Nou ik dacht het niet, ik ga nu maar een bij de concurrent Samsung kijken!!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina