1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

FTP probleem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door frank.duijn, 20 dec 2010.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kon niet vinden waar ik deze vraag kon stellen, dit leek me de meest aangewezen plek.
    Ik probeer via een FTP programma bestanden naar een server (niet van Ziggo) te uploaden. Met geen enkel andere server is dat een probleem alleen met deze lukt het me opeens niet. Ik heb gekeken naar de router, firewall, alle mogelijke beveiligingen. Ook heb ik het op een andere computer hier in huis geprobeerd, ik krijg geen contact met deze server:

    STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Getting listing ""...
    STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Resolving host name www.wned.nl...
    STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Host name www.wned.nl resolved: ip = 85.17.152.134.
    STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Connecting to FTP server... www.wned.nl:21 (ip = 85.17.152.134)...
    STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Socket connected. Waiting for welcome message...
    ERROR:> [20-12-2010 11:09:02] Control connection closed.
    STATUS:> [20-12-2010 11:09:02] Waiting 30 seconds...


    Ik heb contact gehad met de provider, deze heeft ook alles doorgelicht maar komt niets tegen. Het vreemde is dat het vanaf een andere locatie, geen Ziggo gebied, wel lukt. En via de website van de server (wned.nl) lukt het ook.
    Wie o wie kan me vertellen wat er fout gaat.
    Alvast hartelijk dank, groeten van een wanhopige Ziggo abonnee
    Frank


     
  2. Het lijk toch echt wel iets bij de provider te zijn.
    Hij doorloopt een controle en dan gooit ie hem eruit.
    Staat het ziggo adres niet geblokkeerd bij de provider?
     
  3. Beste Uniseat.

    Namens Frank en ik (de provider) bedankt voor je bijdrage. Een blokkade is inderdaad ook mijn idee enkel gebruik ik en vele andere klanten van Wned ook Ziggo, dus een blokkade van de provider bij Ziggo is uitgesloten.

    Nogmaals ben ik ook van mening dat de storing bij Ziggo licht alleen Ziggo ontkent zoals gewoonlijk weer.

    Groeten Hans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2010
  4. Ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat dit probleem bij Ziggo ligt? De connectie komt tot stand vanaf de TS t/m de server, en pas daarna word de connectie verbroken. Onderbouw eens het hoe en waarom? Lijkt nu meer een loze kreet die je hier neersmijt.

    Als dit een probleem/blokkade aan de Ziggo zijde zou zijn, dan zou de connectie tot op de server waarschijnlijk in zijn geheel niet tot stand komen. Wat staat er in de logging van de server vermeld?
     
  5. En rechtstreeks op het modem zonder router.
    Werkt dat ook niet of...

    Gr bas
     
  6. bij deze W***.nl ( de provider) kan je ook webftp gebruiken
    heb je deze ook al geprobeerd om bestanden te uploaden
    ik neem aan dat het om een website gaat die u wil uploaden
    en wat gebeurt als je eventueel een ander ftp programma gebruikt
    mvg, Piotje





     
  7. Omdat er op de server geen blokkade zit!!!, zoals ik al eerder zij, ik en vele andere klanten gebruiken ziggo en als ik met de klant zijn gegevens hier probeer, met Ziggo, dan is er geen enkel probleem. Ook de klant heeft hier mee gekeken.
     
  8. webftp werkt bij de klant. Ook een andere ftp programma is geprobeert maar werkt ook niet.
     
  9. Wanneer het via webftp werkt en ergens anders ook,
    kan dan niet een instelling in het FTP programma van
    de klant voor problemen zorgen?
    Zoals passieve mode en poort mode??
     
  10. Ook passief is getest.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina