1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Geen signaal DTV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ErikFcdb, 30 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ErikFcdb

    ErikFcdb New Member

    Berichten:
    3
    Heb geen signaal meer op mijn samsung DCB-9401r (35600, 1111)
    Alles geprobeerd !
    Andere frequenties geprobeerd, wel goed signaal maar weinig zenders!

    Helpdesk gebeld en die zeggen doodleuk dat ik een ander kabel moet kopen (hirschman 75 ohm). Terwijl het signaal voorheen gewoon goed was !
    Heeft iemand een oplossing?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2009
  2. CrashingDutchman

    CrashingDutchman New Member

    Berichten:
    2
    Heb je dit probleem op alle kanalen? Bij mij zijn momenteel RTL4, RTL5, RTL 7 en SBS niet te ontvangen.

    Ik kijk TV via een HTPC en zie in de software dat het TV signaal met een bitrate van gemiddeld zo'n 1.6mbit binnen komt, terwijl dat minstens 7mbit moet zijn.

    Dit is in voormalig Casema gebied in Amersfoort
     
  3. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Ik denk dat je eerst even moet uitsluiten of niet toevallig je ontvanger defect is. Hebben je buren of familie ook digitale tv? Misschien even vragen of zij dezelfde storing hebben en/of je even hun ontvanger mag testen.
    Andere frequentie proberen heeft geen zin. Voor Den Bosch is freq. 356.00 en ID 1111 goed.

    Je hebt niet de afgelopen dagen je ontvanger verplaatst (ook om even te stoffen) of bent bv in de meterkast bezig geweest? Ook niet een splitter geplaatst voor tv elders in huis?

    Wat je nog zou kunnen uitproberen is even met een zo kort mogelijke kabel van goede kwaliteit (Hirschmann Koka799 of coax12) testen direct op het AOP (abonnee overname punt, plek waar de groene kabel van Ziggo je woning binnenkomt) naar je ontvanger. Dan even alles er tussenuit aan splitter(s)(ook die van Ziggo) en versterker.
    Gebruik uiteraard metalen stekkers en zorg dat je kabelinstallatie geaard is.
     
  4. ErikFcdb

    ErikFcdb New Member

    Berichten:
    3

    Bij mij zijn het alle kanalen :(
     
  5. ErikFcdb

    ErikFcdb New Member

    Berichten:
    3

    Bedankt voor je reactie !!! Ga het zo snel mogelijk uitproberen !
     
  6. jobastens

    jobastens New Member

    Berichten:
    4
    hdmi kabel

    Sinds enige dagen geen ontvangst meer van digi-tv via de HDMI kabel, wel nog via de scartkabel. Heb een Samsung DCB-H360R.
    Kl.service van Ziggo kan er niets aan doen omdat de garantie net 3 weken verlopen is. Moet mij maar wenden tot Samsung rechtstreeks.
    Als de HDMI ingang van de decoder stuk zou zijn dan denk ik toch dat mijn leverancier ( Ziggo) dit voor mij moet oplossen? Je verwacht toch niet dat een apparaat het na 1 jaar begeeft!
    Of is e.e.a. anders op te lossen?
     
  7. mesa57

    mesa57 Forum Member

    Berichten:
    5.464
    Ben je al lid van de consumentenbond ? Dan kun je hun eens bellen om advies....
     
  8. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048
    Als je de video output knop (bovenste rij 3e knop) op de afstandsbediening indrukt zie je dan iets veranderen? Je kunt met deze knop selecteren tussen scart en hdmi.

    Als hiermee niets veranderd: Verander dan eens de resolutie, misschien staat de decoder op 1080i en kan je tv hiermee niet of niet goed onderweg.

    Werkt dit ook niet, haal dan eens tv en decoder van de stroom zet dan je tv aan op hdmi en zet vervolgens de decoder eens weer aan.



    Denk dat je aan het advies van Mesa57 niet zoveel hebt want die mensen hebben volgens mij totaal geen verstand van techniek en kunnen je denk ik dan ook niet helpen. Hoop dat je aan mijn tips wel iets hebt. Succes en laat even weten of het lukt!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2009
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Mocht het inderdaad niet lukken en de ontvanger blijkt defect te zijn kan ik je adviseren om contact op te nemen met Samsung zelf. Leg het probleem voor incl. het feit dat de garantie net verlopen is.

    Zie evt dit topic met een voorbeeld:
    Benader Samsung igv knipperende LED's
     
  10. jobastens

    jobastens New Member

    Berichten:
    4
    Bedankt voor het advies. Had niet eerder de gelegenheid om jouw tips te proberen. En het is gelukt. Alleen momenteel op NED 1,2 en 3 geen geluid, de rest wel! Zal wel tijdelijk zijn.
    Bedankt voor de goede, bruikbare tip!

    mvg.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina