1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Helpdesk: "deskundige" Tip van de dag

Discussie in 'Internet - Email' gestart door krisseke, 26 nov 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Moderators, kan er zo'n sub forum worden opgezet ?

    Graag wil ik dan hier als eerste onderstaand geweldige tip van de Ziggo Helpdesk plaatsen.

    Sinds 2 dagen niet meer mogelijk om via Outlook 2007 email op te halen wel via webmail. Geen instellingen veranderd, geen wachtwoorden veranderd. Geen updates of what so ever. Geen mail gekregen over veranderen pop/smtp namen etc etc. Gezien er dus de welbekende foutmelding komt dat loginnaam/password niet klopt....

    Ziggo helpdesk:
    U moet Microsoft bellen, dit is geen Ziggo probleem..

    Ach ja..... vooral rustig blijven.....
    Vanavond maar eens ff surfen op de forums, neem aan dat dit probleem al vaker is opgetreden.
     
  2. Heb je al geprobeert om op de webmail in te loggen ?
    kan je er in met je gebruikersnaam en ww ..

    heb je de instellingen nagelopen.

    verder lijkt me dit topic eerder voor het borreltopic dan een werkelijke roep om hulp
     
  3. 1. Foutmelding is duidelijk, de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord die Outlook doorgeeft aan de mailserver is niet juist, anders zou je immers wel toegang krijgen.

    2. Kan je met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord wel inloggen op de webmail? Zo ja, zie punt 3. Indien nee, zie punt 4.

    3. Open de configuratie van Outlook, en voer opnieuw de gebruikersnaam en wachtwoord in.

    4. Achterhaal het juiste wachtwoord, daar je ook op de webmail niet kan inloggen.

    Nu jou verhaal ernaast leggen. Je kan inloggen op de webmail, dus de mailservice functioneerd naar behoren, anders zou je immers niet in kunnen loggen via de webmail. Blijft over een configuratie probleem binnen Outlook, en zeer waarschijnlijk dat een foutieve combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord opgeslagen staat binnen outlook. Is echter geen Ziggo probleem, maar een outlook, en dus Microsoft probleem.
     
  4. Makkelijk zo.

    Ziggo dient je te helpen met het eventueel opnieuw instellen van outlook, het testen van de webmail etcetera.

    Niks Microsoft.
     
  5. gebruik je copy en paste voor je wachtwoord ? Gebeurd vaak dat men een spatie teveel doet.
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  6. Nee, helaas niet

    Ziggo is natuurlijk niet verantwoordelijk voor JOUW keuze in software

    de eventuele toegang naar het webmail deel is een ander verhaal.
    zou mooi zijn, ik heb een film gedownload, maar mediaplayer speelt het niet af : moet Ziggo dan maar oplossen ?

    als je je gebruikersnaam/wachtwoord kwijt bent, kan Ziggo dit 'resetten' verder dan dat zou ik niet verwachten
     
  7. Ja, fijn. Als elke digibeet die niet zijn eigen Outlook kan instellen door Ziggo gehlopen moet worden wordt die helpdesk natuurlijk nooit bereikbaar.

    Eens met anderen hier, als Webmail werkt is het geen Ziggo issue.
     

  8. Is wel héél rustig gebleven.....

    misschien boos omdat hij geen bijval kreeg, en het toch niet voor elkaar kreeg ?
    Of juist nu werkt het, maar wil zich niet meer laten zien uit schaamte ?


    /me heeft een hekel aan oneday-flies
     
  9. Probeer je e-mail gewoon binnen te halen op een ouderwetse WERKENDE manier:

    (alles is hoofdletter gevoelig, als je een typfout maakt bij invoer van de gebruikersnaam of wachtwoord begin overnieuw, anders werkt het niet)

    1. Open een DOS BOX
    2. Typ: telnet pop.ziggo.nl 110
    3. Typ: USER JE-EMAIL@ADRES.NL
    4. Typ: PASS jewachtwoord
    5. Indien je nu +OK Maildrop ready ziet, dan werkt het gewoon maar ligt
    het aan je outlook.

    Uiteraard kan je dit ook gebruiken om e-mails te lezen etc.
     
  10. Best leuk te zien al die reacties. Een ieder hier vergeet dat een aanmelding bij een pop server die mislukt niet perse aan je gebruikersnaam en wachtwoord hoeft te liggen, ook niet perse aan de instellingen in outlook.

    Het kan namelijk nog andere redenen hebben tijdens een juiste analyse door Ziggo.

    Jammer dat er zo gereageerd wordt....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina